تحقق 100 درصدی اعتبارات ماده 180 در اختیار نمایندگان سبزوار

 علی سبحانی فر صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سبزوار با بیان اینکه با اختصاص این اعتبارات دستگاه های دولتی باید نسبت به اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی شهرستان اقدام کنند، اظهار داشت: با اختصاص این اعتبارات روند صعودی تکمیل پروژه های عمرانی شهرستان سرعت بیشتری می گیرد.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دو سال گذشته با همت نمایندگان و پیگیری مسئولان به 46 روستا و دو شهر روداب و ششتمد سبزوار گاز رسانی شده است، تصریح کرد: خوشبختانه امروز شاهد هستیم که درصد برخورداری شهرستان از راه افزایش یافته و آسفالت 200 کیلومتر راه روستایی نیز در دستور کار دولت قرار دارد.

وی با بیان اینکه دو جاده اصلی روداب و ششتمد سبزوار با همت خیران و اداره راه شهرسازی در حال تسطیح، تعریض و آسفالت است، یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته و اختصاص اعتبارات از ماده 180 دراختیار نمایندگان پروژه های آبرسانی در مناطق مختلف حوزه انتخابیه شامل خوشاب، داورزن، جغتای، جوین و سبزوار در حال اجراست که با اجرای این پروژه ها در یک سال آینده دیگر هیچ روستایی در این مناطق از آب شرب  بهداشتی محروم نمی ماند.

سبحانی فر با اشاره به اینکه تعداد آنتن های BTS در دو سال گذشته به 120 عدد رسیده است اضافه کرد: امروز اکثر روستاهای شهرستان از نعمت اینترنت پرسرعت و مخابرات بهره مند هستند.

وی با تاکید براینکه امروز انضباط مالی خوبی در حوزه اختصاص بودجه ها به پروژه های عمرانی در سطح شهرستان ایجاد شده است، افزود: یکی از مسائلی که شهرستان را مورد تهدید قرار داده مسئله بیکاری 12 درصدی است که در آن وجود دارد و متاسفانه مسئله وام های خانگی و اشتغال های ناپایدار بر میزان این بیکاری افزوده است.

سبحانی فر با اشاره به پروژه سیمان فرجاد سبزوار نیز گفت: این پروژه مهم نیز به سطح تولید رسیده و به زودی به صورت رسمی افتتاح می شود.

وی با اشاره به پروژه شرکت فولاد سبزوار و پیشرفت 70 درصدی فاز نخست آن نیز افزود: در دوسال گذشته این پروژه از 20 درصد به 70 درصد رشد رسیده است که امیدوار هستیم با واگذاری آن به یکی از بانک های بخش خصوصی شاهد ساخت و اتمام پروژه باشیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار میلیارد تومان نقدینگی مردم در اختیار بانک های عامل استان است، گفت: این نقدینگی باید در استان بماند و به بانک های مرکزی منتقل نشود و صرف ارائه تسهیلات به صنعتگران و مردم شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت ایران خودروی خراسان امروز به عنوان یکی از مهم ترین صنایع مادر در استان شناخته می شود، افزود: ارزش افزوده این صنعت مادر باید در استان هزینه شود و به استان بازگردد، اما متاسفانه این ارزش افزوده به مرکز و تهران منتقل می شود که باید در این حوزه اقدام جدی از سوی مسئولان استان صورت گیرد.

سبحانی فر با تاکید بر اینکه استان خراسان رضوی از استان های دارای معادن معدنی و ثروت های خدادادی است، اظهار کرد: باید به زیرساخت ها و توانمندی های موجود استان مانند گردشگری و صنایع معدنی توجه کرد تا بتوانیم مشکلات جاری را کاهش و یا حل کنیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد برخی از مسئولان شهرستان خطاب به رئیس اداره آب و فاضلاب سبزوار گفت: در حال حاضر 800 میلیون تومان از اعتبارات احداث خط لوله آب شهر ششتمد اختصاص یافته و از طرفی لوله ها مورد نیاز این خط انتقال نیز خریداری شده که انتظار مردم آغاز کار با همین میزان اعتبارات است.

وی ادامه داد: کار اجرایی این خط انتقال باید هرچه سریعتر آغاز شود تا بتوانیم در موعد مقرر و اختصاص اعتبارات کار را به پایان ببریم.

سبحانی فر با اشاره به اختصاص 340 تن قیر رایگان به شهرداری روداب برای آسفالت 10 کیلومتر از مسیر سبزوار ـ روداب نیز ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته دو مدرسه 6 کلاسه از طریق بنیاد برکت در مناطق محروم شهرستان ساخته می شود.

منبع :دنیای معدن

نظرت را بنویس
comments

شکاک

احسنت احسنت جالبه فقط نمیفهمم چرا همیشه مسولین اعضا شورا و نماینده ها لحظات اخر پر از نوید و امید میان. آی مردم هر کی باهاشون کار داره حاجت منده حتی همین شروع زمزمه های انتخابات بهشون بزنگه 100 در 100 جواب میدن نزدیک انتخابات هر ساعتی بزنگید مثل آژانس جواب میدن
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما