محسنی ثانی: دولت قانونمدار یازدهم برای دومین سال به موقع لایحه بودجه را به مجلس آورد

 رییس مجمع نمایندگان استان: اعتبارات خراسان رضوی متناسب با شاخصه ها نیست
سبزوار - ایرنا - رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات این استان متناسب با شاخصه ها و جمعیت خراسان رضوی دیده نشده است.

'محمدرضا محسنی ثانی' در نشست شورای اداری سبزوار افزود: خراسان رضوی منهای جمعیت 25 میلیون زائری که در سال دارد، در سهم اعتبارات بر اساس جمعیت شش میلیونی خود نیز دیده نشده است.

وی گفت: بر اساس جمعیت می بایست سهم اعتبارات خراسان رضوی 8.6 درصد باشد در حالی که این سهم هم اینک 5.9 است.

نماینده مردم شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: به رغم درخواست و پیگیری مکرر از دولتهای گذشته برای تخصیص اعتبارات بر مبنای شاخصه های استان هیچ دولتی بر این اساس حرکت نکرده تا جایی که با این همه پیگیری سهم خراسان رضوی از 5.8 فقط به 5.9 رسید.

وی در ادامه همچنین گفت: دولت قانونمدار یازدهم برای دومین سال به موقع لایحه بودجه را به مجلس آورد و ما هم تلاش می کنیم به موقع ابلاغ بودجه را داشته باشیم.

محسنی ثانی افزود: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش وابستگی به نفت یکی از مزیتهای لایحه بودجه، کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی به میزان یک سوم است.

وی همچنین با اشاره به تحریمها و کاهش قیمت نفت گفت: می توانیم وابستگی به نفت را با تکیه بر توانایی و ظرفیتهای خود، به صفر نیز برسانیم.

این نماینده مجلس افزود: دولت با این بازیهای سیاسی در تنگنا است لذا باید همه به دولت کمک کنیم و راهکار آن نیز این است که مدیران اجرایی تا می توانند هزینه های جاری را کاهش داده و با حرکت جهادی در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت نمایند.

فرماندار سبزوار نیز در این نشست گفت: نمایندگان سبزوار در مجلس شورای اسلامی تعامل و همکاری بسیار خوبی با مجموعه مدیریت شهرستان دارند.

'احمد برادران' افزود: برای تسریع در روند اجرایی پروژها و رفع مشکلات شهرستان پیگیریهای خوبی از سوی نمایندگان مجلس صورت گرفته است.

وی همچنین با اشاره به طرح آمایش استان خراسان رضوی گفت: اقدامات عملیاتی اجرای این طرح که در واقع سند توسعه می باشد از هفته آینده شروع می شود.

فرماندار سبزوار در خصوص پروژه های نیمه تمام نیز اظهارداشت: با پیگیری مدیران دستگاههای اجرایی پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی این شهرستان خوب است.

وی ادامه داد: در مجموع در حوزه توسعه، رویکرد مورد انتظار بوده و با تلاش و پیگیری نمایندگان مجلس و دستگاههای اجرایی روند خوبی را شاهد هستیم.

مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 237 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

نتایج مثبت مذاکرات ژنو از زبان عضو کمیسیون امنیت ملی

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما