جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار آغاز شد

 سبزوار - ایرنا - مدیر زیرساخت مرکز توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر کمی و کیفی کردن شرکتهای دانش بنیان تاکید و بیان کرد: شرکتهای دانش بنیان در وزارت بهداشت قرار است با سرعت بیشتری ارزیابی و به نتیجه برسند.

'سیدعلی نجومی' روز یکشنبه در مراسم آغازین جشنواره پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: شرکتهای دانش بنیان در درازمدت تاثیر بسزایی در کاربردی کردن پژوهشها دارند.

وی با بیان اینکه هم اینک هزار شرکت دانش بنیان در سطح کشور فعالیت دارند گفت: می بایست این شرکتها از نظر کمی و کیفی رشد و توسعه بیشتری داشته باشند.

مدیر زیرساخت مرکز توسعه فناوری سلامت ادامه داد: در برنامه ششم توسعه اقتصاد دانش بنیان اصل است که این اقتصاد دانش ما را ارزشمندتر می کند.

وی در ادامه همچنین اظهارداشت: می بایست تلاش شود تا فناوری به تولید محصول و ثروت ختم شود، شورای مراکز رشد در دانشگاهها نباید فقط دانشگاهی باشند بلکه غیر از مسوولان دانشگاه بخش خصوصی، سرمایه گذاران و خیرین نیز باید در آن سهیم شوند.

نجومی با اشاره به گسترش سهم خیرین در حوزه پژوهش و فناوری گفت: باید در شهرستانها نیز مجمع خیرین حامی فناوری راه اندازی شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از شرکتهای دانش بنیان اظهار داشت: علاوه بر این، همت و کفایت خود شرکتها نیز بسیار مهم است تا سعی کنند فناوری را تبدیل به ثروت کنند.

مدیر زیرساخت مرکز توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت پژوهش و فناوری در توسعه افزود: توجه مسوولان و متولیان در بحث بودجه و سیاستگذاریها بیش از گذشته است لذا به سمت و سوی بهتری در پژوهش حرکت می کنیم.

وی مراکز رشد در دانشگاهها را قلب تپنده دانشگاه توصیف و بیان کرد: مرکز رشد با دستاوردش مشخص می شود.

نجومی در ادامه به دانشگاههای نسل سوم اشاره و بیان کرد: دانشگاه بایستی کارآفرین باشد هر چند دانشگاه مسوول اشتغال نیست بلکه باید این بستر را برای دانشجو فراهم کند.

معاون مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این مراسم از رشد 500 درصدی طرحهای مصوب در این دانشگاه از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

'سیدمهدی بهشتی نصر' گفت: همچنین تعداد طرحهایی که به مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار رسیده نسبت به سال گذشته از رشد 200 درصدی برخوردار بوده است.

وی تعداد طرحهای رسیده به مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی سبزوار را در سال گذشته 21 مورد عنوان و بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 60 طرح به مرکز رشد این دانشگاه رسیده است.

معاون مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اظهار داشت: از بین این طرحها با هشت هسته فناور وارد عقد قرارداد شدیم.

وی افزود: بیش از 370 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به این هسته های فناور پرداخت شد.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بودجه معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزایش یافت

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما