بودجه معاونت پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزایش یافت

معاون دانشگاه علوم پزشکی سبزوار خبر داد
افزایش بودجه معاونت پژوهش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از افزایش بودجه پژوهشی و تحقیقاتی این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، محمد محمدزاده ظهر امروز در آیین افتتاح جشنواره فناوری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه امسال تعداد 60 طرح پژوهشی به معاونت تحقیقات مورد بررسی و توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: خوشبختانه امسال بودجه این معاونت به یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به اینکه متاسفانه دانشگاه در دوره قبل در حوزه پژوهش بدهکاری‌هایی را داشته است، افزود: بخشی از این بودجه صرف پرداخت بدهکاری‌های این حوزه شده و بخش دیگر آن برای پژوهش در دانشگاه اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد افزایش 200 درصدی تعداد طرح‌های دانش بنیان به واحد تحقیقات و فناوری هستیم، اظهار داشت: در این مدت بیش از 60 طرح دانش بنیان به مرکز رشد دانشگاه رسیده که از این تعداد 6 طرح مورد مصوب شورای مرکز رشد و هفت طرح مورد مصوب شورای فناوری دانشگاه بوده است.

محمدزاده با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره نیز گفت: این جشنواره در مدت 3 روز از 23 تا 26 آذرماه امسال برای گروه‌های مختلف دانشجویی، اساتید، هیئت‌های علمی، پزشکان و پرسنل درمانی برگزار می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده در این جشنواره نیز گفت: این همایش در موضوعات فناوری و اقتصاد مقاومتی، تحقیقات بالینی و نظام سلامت، دانشجو و پژوهش برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

 

گفتنی است دانشگاه علوم پزشکی سبزوار یکی از 4 دانشگاه علوم پزشکی موجود در خراسان رضوی است که در شهرستان های مشهد، سبزوار ، گناباد و تربت حیدریه تأسیس شده اند. شهرستان نیشابور نیز در سال های اخیر مبادرت به ساخت دانشکده علوم پزشکی کرده است که هم اکنون در حال طی مراحل ارتقاء به دانشگاه علوم پزشکی است.

جمعیت نیم میلیون نفری شهرستان های غرب خراسان رضوی زیر مجموعه خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار هستند که از اواسط دهه 1360 در این شهرستان تأسیس شده است.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از سال 1388 به دانشگاه ارتقاء یافته است رشته پزشکی نیز در این دانشگاه تدریس می شود.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مرکز علمی کاربردی هلال احمر سبزوار به مرکز استانی تبدیل می شود

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما