با همكاري دانشگاه حكيم سبزواري و آموزش و پرورش سبزوار

همـايش ملـي «آسيب شنـاسي زبان خـارجي در ايران»


همـايش ملـي «آسيب شنـاسي زبان خـارجي در ايران» در سبزوار برگزار می‌شود

با همكاري دانشگاه حكيم سبزواري و آموزش و پرورش سبزوار كار گروه همايش ملي آسيب شناسي زبان خارجي در ايران تشكيل شد.

دكتر مهيار علوي مقدم عضو هيات علمي دانشگاه حكيم و دبير اين همايش ملي با مهم خواندن اين همايش گفت: زبان خارجي را به عنوان يك زبان بيگانه تلقي نكنيم بلكه آن را زبان بين المللي و دوم خود قلمداد نماييم.

وي با توجه به نياز جامعه امروز به زبان دوم، بخصوص زبان انگليسي يادآور شد: امروزه تمام فن آوريها نوين و تبادل اطلاعات با اين زبان انجام مي شود.

عضو هيات علمي دانشگاه حكيم تصريح كرد: در نظر است تا با افزايش ظرفيتهاي موجود آن را براي سالهاي آينده به صورت بين المللي برگزار نماييم.

دبیر همايش ملي آسيب شناسي زبان خارجي در ايران زمان اجراي اين همايش را ارديبهشت سال آينده بيان كرد و ادامه داد: در اين همايش دو روزه علاوه بر نشست هاي عمومي بحث هاي تخصصي با حضور استادان بزرگ كشور برگزار خواهد شد.

وي هدف از برگزاري اين همايش  كه با همكاري آموزش عالي، موسسات علمي آزاد و فرهنگستان زبان فارسی برگزار خواهد شد را آسيب شناسي زبان انگليسي در ايران بيان كرد و ادامه داد: آفت زدايي و توجه به زبان انگليسي به عنوان زبان اول دنيا از دیگر برنامه های این همایش خواهد بود.

دبير اين همايش با اشاره به گرايش خانواده ها به آموزش زبان انگليسي فرزندان خاطر نشان كرد: حضور جامعه آموزش و پرورش در اين همايش باعث افزايش سطح علمي معلمان و دبيران آن خواهد شد

معاون مدير كل و مدير آموزش و پرورش سبزوار نيز در ادامه توجه به زبان انگليسي را يك ضرورت دانست و گفت در راستاي اين همايش مي توان از مقالات دانش آموزان و معلمان نيز استفاده كرد.

دكتر مرتضي بينش ادامه داد: بخش عمده اي از مخاطبان اين همايش دبيران و معلمان آموزش و پرورش خواهند بود.

وي اظهاراميدواري كرد با توجه به حضور كارشناسان و موظفين كتب زبان در مدارس راهكارهاي بهبود و توسعه كيفيت آن در اين همايش بررسي و تحليل شود.

منبع : سبزوار فرهنگ

نظرت را بنویس
comments

سلام جالبه یه همایش هم جهاد دانشگاهی درباره آموزش زبان های خارجی در ایران در تهران برگزار می کنه این دو تا چه ارتباطی با هم دارند؟ آیا باز هم موازی کاری داریم
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما