رییس دانشگاه حکیم در مراسم 16 آذر

دانشجوی ما همیشه بیدار است

دکترجواد حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری،این دانشگاه را به عنوان معدود دانشگاه هایی در سطح کشور معرفی کرد که هرساله در چنین روز بزرگی با همکاری و همت انجمن ها،کانون ها و تشکل های دانشجویی ،میزبان دانشجویان بوده است.

وی در ادامه گفت:ما باید به گونه ای رفتار کنیم که وقار،متانت و شخصیت دانشجو همانند  دانشجویان آزادی خواه 1332 مثل ما که البته بسیار خوبتر از ماحرکت کردند و برعلیه استکبار تلاش کردند و به مهارت رسیدند. ارج نهاده شود و ما نیز این روز پرافتخار را ارج می نهیم و بر خودمان و جامعه می گوییم ، دانشجوی ما ، دانشجویی است که موقعیت خود را می شناسد.دانشجوی ما دانشجویی است که در این موقعیت حساس کشور می داند که چگونه باید از نظام جمهوری اسلامی و از عملکرد مسئولین در رده های مختلف کشور حمایت کند و نقد منصفانه داشته باشد،دانشجو امروز می داند که بر پایه نقدعالمانه ، نقد دانش مدار ، برپایه نقدی که از درون افکار خارج می شوند نه از جناح های سیاسی ، به رفع معضلات به پا خیزد. نه اینکه دانشجوی ما پیاده نظام سیاسی شود ، چرا که  دانشجوی ما آرمان گراست و این آرمانگرایی جز افتخارات دانشجویی است و دانشجوی ما اقتدار سیاسی ،اقتدار اقتصادی و اقتدار فرهنگی را می طلبد .

ما دانشجویان باهم 61 سال پیش برعلیه استکبار جنگیدیم و شهید شدیم در طول 8 سال دفاع مقدس برپایه ایمان و افتخار تلاش کردیم و در پیروزی انقلاب و عرصه سازندگی نقش آفرینی کردیم وحال  می خواهیم بنا بر نیاز امروز برقله های علم و دانش تکیه بزنیم ، چرا که دانشجوی ما همیشه بیدار است و نشان خواهد داد  که در موقعیت  حساس چگونه عمل کند.

حدادنیا،دانشجویان را دیده بان جبهه امروز معرفی کردوگفت: با توجه به نیاز جامعه به عقلانیت،اعتدال و دانش ،دانشجویان در سنگر پژوهش ،تحقیق و ایمان از این گردنه سخت عبور میکنند و کارهای بزرگی انجام خواهند داد.

وی در ادامه از تقدیر دانشجویان و انجمن های برتر خبرداد و گفت: در پاییز برگ ریزان در زمانی که در جامعه خزان حاکم است،بهار دانشجویی در این روز ودر این موقع از سال رقم خورد و دانشگاهیان سعی میکندد با تلاش وکوشش، موقعیت ،شخصیت و متانت انجمن های علمی که صاحب رتبه و ابتکارات خوبی در سطح کشور شده اند را مورد تقدیر قرار دهند  و این تقدیر نه تنها برای دانشجو ودانشگاهیان بلکه برای شناخت و افتخار همه کشور به وجود اینگونه دانشجویان است.

منبع : سبزوار فرهنگ

نظرت را بنویس
comments

amir

به نظر من شما مدیرشایسته ای هستید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما