استقرار پایگاه امداد ونجات در محمرهای مراصلاتی سبزوار - مشهد ضرورت دارد

 محمد کلاته امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه جلسات متعددی در راستای پیش‌بینی‌های لازم برای رویارویی با حوادث خاص فصل زمستان توسط مجموعه مدیریت بحران شهرستان برگزار شده است، اظهار داشت: در همین زمینه به نهادهای اجرایی و امداد و نجات شهرستان آماده‌باش سراسری ویژه طرح زمستانه ابلاغ شده است.

معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری سبزوار با اشاره به اینکه تیم‌های راهداری، امداد و نجات هلال احمر، اورژانس 115 و پلیس راه در طرح محورهای مواصلاتی شهرستان مستقر شده‌اند، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین محورهای مواصلاتی سطح استان محور سبزوار ـ مشهد است که نیاز فوری به استقرار تیم‌های امداد و نجات هلال احمر دارد.

وی افزود: در سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته پایگاهی در این محور ایجاد شد که ثمره آن ارائه خدمات مناسب به زائران بارگاه حضرت رضا(ع) بود.

کلاته با اشاره به اینکه متاسفانه پس از پایان طرح امداد و نجات نوروزی این پایگاه امداد و نجات نیز جمع شد، ادامه داد: این پایگاه به صورت موقت در این محور مستقر شده بود که انتظار ما از مسئولان استانی و کشوری جمعیت هلال احمر این است با توجه به ترانزیت سراسری و اصلی بودن این محور این پایگاه را به صورت ثابت در این محور مستقر کنند.

مدیر بحران سبزوار با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته شاهد بروز حوادثی مانند کولاک، برف و یخبندان در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان و بسته شدن ابن محورها و توقف بسیاری از وسایل نقلیه بوده‌ایم، ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته و آمادگی ایجاد شده انتظار می‌رود تا در مدت اجرای طرح ترافیک زمستانه شاهد بروز حوادث از این دست نباشیم.

وی با اشاره به بسیج امکانات شهرستان برای ارائه خدمات به زائران حضرت رضا(ع) خاطرنشان کرد: در همین زمینه پیش‌بینی‌های لازم برای ارائه خدمات به کاروان های پیاده‌ای که در روزهای آخر ماه صفر قصد عزیمت به حرم حضرت رضا(ع) را دارند، شده است.

کلاته با قدردانی از شهرداری سبزوار  به دلیل ایجاد مرکز مدیریت بحران شهرداری با اشاره به ساخت ساختمان مدیریت بحران شهرستان گفت: این ساختمان به صورت سوله ایجاد شده که امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم این مجموعه نیز به زودی افتتاح و آغاز به کار کند.

وی اضافه کرد: برای پایان کار این مجموعه 200 میلیون تومان از اعتبارات مدیریت بحران شهرستان اختصاص یافته است.

منبع :خبرگذاری فارس
 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما