مرکز علمی کاربردی هلال احمر سبزوار به مرکز استانی تبدیل می شود

رئیس مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر سبزوار گفت: مرکز علمی کاربردی هلال احمر سبزوار پس از تجهیز به مرکز استانی تبدیل خواهد شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، محمد صادق توکلی افزود: در حال حاضر در استان خراسان رضوی فقط دو مرکز علمی کاربردی هلال احمر وجود دارد که در مشهد و سبزوار واقع شده اند و مرکز علمی کاربردی هلال احمر مشهد اخیراً به سطح کشوری ارتقاء یافته است.

وی ادامه داد: سبزوار اولین شهرستان غیرمرکز استان در کشور است که توانسته مرکز علمی کاربردی هلال احمر را راه اندازی کند و بعد از سبزوار شهرستان لار در استان فارس نیز از چنین مرکزی برخوردار شده و بقیه مراکز علمی کاربردی هلال احمر کشور در شهرهای مرکز استان واقع شده اند.

این مسئول سپس اظهار داشت: مرکز علمی کاربردی هلال احمر سبزوار، در روزهای جاری میزبان برگزاری دوره بازآموزی طرح امداد و نجات زمستانی است که از تمام شهرستان های خراسان رضوی، در این دوره شرکت می کنند.

توکلی همچنین گفت: سال های گذشته این دوره ها در هر شهرستان توسط ادارات هلال احمر ارائه می شود اما از امسال قرار است که این دوره ها توسط مراکز علمی کاربردی زیر نظر موسسه عالی علمی کاربردی هلا ایران ارائه شود که اولین دوره آن در استان خراسان رضوی امسال در سبزوار در حال برگزاری است.

وی افزود: دوره بازآموزی طرح امداد و نجات زمستانی هلال احمر در سبزوار از پنجشنبه 13 آذر آغاز شده و تا پنجشنبه آینده 20 آذر ماه جاری ادامه می یابد و تا کنون امدادگرانی از شهرستان های نیشابور، تربت حیدریه، کاشمر، جوین، رشتخوار و خواف برای گذراندن این دوره به سبزوار آمده اند و بقیه شهرستان های باقی مانده استان در روزهای آینده از این دروه بهره مند خواهند شد.

توکلی ادامه داد: در این دوره ها، آموزش ها توسط برخی مدرسان کشوری آقایان ابوالفضل رفیعی، فریدون توانایی، محمد میری و مهدی طالبی که همه اصالتاً سبزواری هستند، ارائه شده است و در پایان به شرکت کنندگان از جانب موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی هلال ایران گواهی نامه اعطا می شود.

وی در پایان از همکاری سرکار خانم کسرایی فر ریاست اداره بهزیستی سبزوار در برگزاری این دوره ها قدردانی کرد.

گزارش تصویری (روی اینجا کلیک کنید)

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

تأسیس مرکز علمی کاربردی هلال احمر در سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما