موجود نیست!

یادداشتی طنز به مناسبت 12 آذر روز جهانی معلولان

12 آذر ماه همه ساله به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری شده است. به همین مناسبت مدیر وبلاگ همدل که ظاهرا توسط یکی از همشهریان شوخ طبع و البته فرهیخته سبزواری اداره می شود، روز گذشته مطلب کوتاه طنزی را منتشر  کرده است، که از یک درد و معضل اجتماعی در ارتباط با معلولان حکایت می کند.

به گزارش اسرارنامه، در طول تاریخ ایران  فرهنگ پهلوانی و دستگیری و حمایت از کسانی  که بنابه دلایل مختلف نیازمند حمایت و توجه بیشتری  هستند، همواره وجود داشته است و هر شهر و محله یک یا چند پهلوان جوانمرد داشته است.

اما دردهه های اخیر متأسفانه فرهنگ و آیین پهلوانی در میان ما رفته رفته کم رنگ و کم رنگ ترشده است. طوری که اغلب اوقات نه تنها فراموش می کنیم به فکر یاری رساندن به کسانی نیستیم که ممکن است به هر دلیلی از برخی امکانات و توانمندی های زندگی معمولی برخوردار نباشند، بلکه گاهی اوقات خواسته و ناخواسته برای آن ها مشکل تراشی هم می کنیم.

مطلب طنز منتشر شده در وبلاگ همدل نیز ناظر یکی از همین موقعیت هاست که برخی از ما در محیط جامعه طوری  رفتار می کنیم که ناخواسته مشکلات زیادی را برای اقشار آسیب پذیر فراهم می آورد.

اسرارنامه در ادامه به انتشار این  مطلب می پردازد:

در روزجهانی معلولین به علت نبود جا،درمحل مخصوص

موجود نیست!

 در روزجهانی معلولین به علت نبود جا،درمحل مخصوص معلولین ماشینم را پارک کردم ودرست لحظاتی بعد یک معلول با وسیله ی سه چرخش ازراه رسید ونگاه شماتت باری به من انداخت که البته من آن را نادید گرفتم.

بنده خدا درحالیکه ناچارا دوبله پارک می کرد یک جفت عصا ازخودرواش برداشت واز آنجایی که علاوه بر محل پارکش ،جلو پل راهم اشغال کرده بودم ناچار شد مسافت بیشتری راعصا بزند ومن همچنان گوسفندانه بر موضع خریتم ایستاده بودم.

حال که ساعاتی ازاین شاهکارم می گذرد ،ته دلم می کوبد که اگراین کار را نمی کردی بهتر بود،اما خوب پاسخش روشن است،غلط کردی که غلط کردی!همه چیزرا می دانستی وچشم برهم گذاشتی.پس گناهت ،بی اخلاقیت یاآدم نبودنت از گناهکاران ،جاهلان، وحتی حیوانات بیشتراست.چون دانسته؛آنچه نباید می کردی،کردی!

خیلی وقتا وتوخیلی کارها نه خدا می خواهدباشدنه اخلاق ونه پلیس.فقط ذره ای شعورمی خواهد که موجود نیست.یا اگرهم هست استفاده بجا ودرست ازش نمی شود.

منبع: وبلاگ همدل

نظرت را بنویس
comments

همدل

جالب بود مگه نه!!!!!فقط نیم خطی از اولش افتاده که نمی دونم چرا!؟ ممنون.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما