براساس وعده ها و دست آوردهای عملی :

بررسی اثربخشی عملکرد شهرداری و شورای شهر سبزوار در 8 ماهه ابتدایی سال 93

یکی از مشکلاتی که جوامع کمتر توسعه یافته با آن مواجه هستند، رواج شعارپردازی و ارائه وعده و وعیدهای مختلف از سوی مقامات مسئول است. وعده و وعیدهایی که معلوم نیست در عمل چه تعداد از آن ها بتوانند تحقق پیدا کنند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، سبزوار نیز از جمله شهرهایی است که به شدت با این مشکل شعارپردازی و وعده و وعیدهای غیرعملی مواجه است. به طوری که مسئولان سبزواری اغلب هنگام دادن وعده و وعیدهای مختلف منشی بسیار سخاوتمندانه دارند و گاه با کلنگ های نمادینی که به نشانه آغاز یک پروژه عمرانی به زمین می کوبند، گوشه و کنار شهر را  سوراخ می کنند، اماهنگام عمل به وعده های خود خواسته یا ناخواسته کفگیر توان اجراییشان به ته دیگ می خورد و از همین رو در پایان دوره حضور بسیاری از مسئولان در سمت های مختلف دیار سربداران، شاهد به یادگار ماندن کوله باری از وعده های عملی نشده هستیم که ماحصل آن دلخوری و بی اعتمادی مردم به عملکرد اکثر مدیران است.

با این حال هستند مسئولانی که نسبت به وعده های خود متعهد بوده و به جای اینکه آگاهانه یا ناآگاهنه تمام وقت خود را صرف حضور در جلسات نمایشی، کلنگ زنی های بی ثمر و وعده های بی پشتوانه کنند، برای مسئولیت خود احترام قائل بوده و سعی می کنند توازنی بین تعداد وعده های داده شده و پروژه های به ثمر رسیده، برقرار نمایند.

یکی از ارگان هایی که عملکرد قوی یا ضعیف مدیران آن می تواند بر روند توسعه هر شهری تأثیر به سزایی بگذارد، ارگان شهرداری است.

بنابراین لازم است دائما از سوی رسانه ها عملکرد مدیران شهرداری ها و نیز اعضای شورای شهر که تصمیمات و سیاست گذاری های آنان مستقیما بر عملکرد شهرداری تأثیر می گذارد، مورد رصد قرار گیرد تا امکان ارزیابی لحظه به لحظه ازعملکرد مسئولان هم برای خودشان و هم برای مردم وجود داشته باشد.

مجله اینترنتی اسرارنامه، به عنوان یک رسانه تحلیلی در غرب خراسان رضوی، در همین راستا تصمیم دارد عملکرد 8 ماهه شهرداری سبزوار تحت مدیریت دکتر محمدعلی طالبی را که از ابتدای فروردین 93 آغاز شده است تا پایان آبان ماه همین سال مورد بررسی قرار دهد و ان شاالله این مهم را ماه های آینده نیز پیگیری نماید.

البته این بررسی متکی به خبرها و گزارش هایی است که در ماه های مورد مطالعه، در وبسایت شهرداری سبزوار منتشر شده است و فعلا منبع دیگری به جز وبسایت شهرداری برای این پژوهش مورد بررسی قرار نگرفته است.

در ادامه دو جدول در قالب فایل های PDF را مشاهده خواهید کرد که جدول اول مربوط به وعده های داده شده توسط مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر در 8 ماه گذشته است و جدول دوم شامل پروژه های به ثمر رسیده سبزوار در همین مدت است.

مشاهده این دو جدول نشان می دهد، در حال حاضر در میان مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر سبزوار تعداد وعده هایی که داده می شوند از پروژه هایی که به ثمر می رسند، به طور معناداری بیشتر است.

البته درحوزه مربوط به شهرداری با توجه به اینکه شهردار جدیدهنوز چند ماه است کار خود را آغاز کرده و فرصت به انجام رساندن برخی از پروژه های سنگین را در این مدت نداشته است، شاید طبیعی باشد، که در حال حاضر تعداد وعده های مطرح شده از سوی ارگان شهرداری بیشتر از اقدامات عملی انجام گرفته ، باشد.اما به مرور هرچه زمان بیشتری از حضور دکتر طالبی در سمت شهرداری سبزوار ونیز حضور اعضای کنونی در شورای شهر سبزوار بگذرد، انتظار می رود فاصله میان تعداد وعده های عملی نشده با تعداد وعده های عملی شده، کاهش پیدا کند.

برای مشاهده جداول روی پیوندهای زیر کلیک کنید:

وعده ها

* * *

دست آوردهای عملی

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

وقتی در غفلت مسئولان فرصت ها را از دست می دهیم

نظرت را بنویس
comments

شهروند یک

دکتر طالبی شهردار با درایت سبزوار را قبلا مردم در همین شهر بعنوان شهردار دیده اند لذا نیاز به تعریف ندارد همین قدر که کارهای عجله ای که به ظاهر ارزش دارد نمی کند ایشان به فکر دراز مدت شهر میباشد و اهسته اما درست و با رعایت اصول فنی برای شهر حرکت می کند نیاز است کمی صبر کنیم و ضمن همکاری و مشارکت با شهرداری اینده خوبی را برای شهرمان رقم بزنیم

موسیقی

دکتر طالبی خوشبختانه از چهر های خوش نام و ملی شهر سبزوار می باشد اما متاسفانه هنوز نمود آنچنانی از شعارهای ایشان مردم مشاهده نکردند امیدوارم که ایشان بتواند اعتبار خودش را در وهله اول و در نهایت کاری برای شهرش انجام بدهد مانند دوره قبل که خوب عمل کرده بود

همشهری

باسلام درابتدا تسلیت میگم به مردم فهیم وقدرشناس سبزواربابت درگذشت یکی ازبزرگان سبزوار،مرحوم سیدحسن نقیب زاده .حضورجناب شهرداردراین مراسم باعث دلگرمی نوابغ این شهرمیشود. ولی واقعیت امرچیزدیگریست وامیدوارم این حضورها مثل شعارها نباشد.مردم سبزوار با اعتمادی که به شوراداشتند به آنها رای دادند ولی مثل اینکه این افراد قدراین فرصت روندانستند و جو حاکم رو بهم زدند وشهردچارتشویش وسردرگمی شد.مردم به افرادی رای دادند که طرفدار شهرداردیگری بودند ولی شورا ازاین اعتماد سو استفاده کردو دچارسیاست زدگی یک جوان تازه به میدان اومده شد ودردوربعدی مطمئنا نتیجش روخواهنددید.امیدوارم که این 8ماه وعکس العمل مردم ،تلنگری باشدبرای شهرداروشورا، وما ازین به بعد ازتوانمندیهای آنها تعریف بکنیم ومثل 2سال قبل ازشهرمون کلی تعریف کنیم.

تدین

سلام با تشکر خواهشا برای تمام مسولین این کار را انجام دهید و نشان دهید که کسانیکه وعده پتروشیمی ،آلومینیوم و پرواز عتبات و.... داده اند وعده هایشان چه شد شاید که دیگر وعده ندهند و یا تلنگری باشد که پیگیر وعده ها خود باشند و علت ها عدم تحقق وعده ها رابیان کنند تا مردم مطلع شوند(چه بهتر که یک قسمت خاصی به این موضوع در سایت بسیار خوبتان اختصاص داده شود) بسیار سپاسگذار
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما