فرودگاه سبزوار و قصه تکراری آمادگی برای انجام پروازهای عتبات عالیات

رئیس فرودگاه سبزوار در روزهای اخیر برای چندمین بار به عنوان یکی از مسئولان محلی موضوع آمادگی فرودگاه سبزوار برای انجام پروازهای عتبات عالیات را عنوان کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار قبلا یک سال تمام برقرار شده است و بنابراین هیچ منع قانونی و یا استانداردی برای آن وجود ندارد.

بعضی از مشکلاتی هم که در اثر نوپا بودن این فرودگاه در پروازهای خارجی ایجاد شده بود، در سال 91 با افتتاح چند پروژه فرودگاهی نظیر راه اندازی دفتر گمرک و باجه خدمات ارزی بانک ملت، برطرف شد.

اما معلوم نیست چرا مسئولان شهرستان و استان پس از تکرار دائمی قصه آمادگی این فرودگاه برای انجام پروازهای عتبات عالیات و با وجود بازار داغ سفرهای زیارتی هوایی در میان مردم حدود 10شهرستان غرب خراسان رضوی، همت نهایی را برای برقراری مجدد پروازهای عتبات عالیات از فرودگاه سبزوار نمی کنند؟ تا هم کمی از بار ترافیکی فرودگاه مشهد و جاده های منتهی به این شهر کاسته شود و هم سرمایه عظیم فرودگاهی غرب خراسان رضوی بلااستفاده باقی نمانده باشد!

اسرارنامه به زودی یادداشتی تحلیلی پیرامون فعالیت های فرودگاه سبزوار را در همین مجله منتشر می کند.

اینک اما جدیدترین اظهارات علی همتی رئیس فرودگاه سبزوار در خصوص آمادگی این فرودگاه برای انجام پروازهای عتبات عالیات را مطالعه خواهیم کرد:

 

 فرودگاه سبزوار زیرساخت های لازم برای برقراری پروازهای عتبات عالیات را دارد

سبزوار – ایرنا - رییس فرودگاه سبزوار گفت : فرودگاه این شهرستان از امادگی و زیرساخت لازم برای برقراری پروازهای زیارتی عتبات عالیات برخوردار است .

'علی همتی ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : فرودگاه این شهرستان دارای زیرساخت لازم برای انجام پروازهای عتبات عالیات با رده هواپیمایی بدنه متوسط است.

وی اظهار داشت : در صورت برقراری پروازها فرودگاه سبزوار آمادگی اعزام و پذیرش پروازهای عتبات عالیات برای شهرستان های کاشمر ، بردسکن ، اسفراین ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن را دارد.

وی ادامه داد : برقراری پروازهای زیارتی عتبات عالیات از طریق فرودگاه سبزوار موجب کم شدن حجم زیادی از ترافیک جاده ای و رفت و آمد زائران و همراهان به مشهد مقدس و همچنین کاهش ترافیک شدید پروازی و مسافری فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد و بهره وری فرودگاه سبزوار می شود.

وی با اشاره به برقراری پروازهای عتبات عالیات به مقصد عراق از بهمن سال 90 تا دیماه 91 گفت : در این مدت پنج هزار و 189 نفر زائر از طریق فرودگاه سبزوار به مقصد کشور عراق پذیرش و اعزام شدند.

به گفته رییس فرودگاه سبزوار از ابتدای امسال تا پایان مهرماه 200 پرواز داخلی از طریق این فرودگاه انجام شده که با این تعداد 15 هزار و 191 مسافر از فرودگاه این شهرستان جابجا شده اند .

'همتی ' به مزایای فرودگاه سبزوار اشاره کرد و گفت : فاصله نزدیک این فرودگاه با فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد ، وجود وضعیت جوی مناسب سالانه در این شهرستان ، نبود مانع در اطراف فرودگاه و وجود دید مناسب پروازی از جمله مزایای فرودگاه سبزوار است .

فرودگاه سبزوار در حال حاضر شب های یکشنبه ، دوشنبه ، پنج شنبه و جمعه پرواز های رفت و برگشت در مسیر تهران –سبزوار – تهران دارد .

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است .

منبع: ایرنا

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

شرکت فرودگاهی ماهان برای اولین بار در فرودگاه بجنورد پرواز برقرار می کند

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما