در ادامه کم لطفی ها نسبت به آثار و ابنیه فرهنگی و تاریخی

تخريب المان شهداي هويزه سبزوار توسط بنياد شهيد و جهاد کشاورزي!!!

رئيس شوراي اسلامي شهرسبزوار از تخريب المان شهداي هويزه اين شهرستان توسط بنياد شهيد و جهاد کشاورزي سبزوار خبرداد.

کاظم کرامت در حاشيه جلسه کميسيون ايثارگران،شهادت و مقاومت اين شورا در گفت وگو با خبرنگار ما با بيان اين که اين المان قدمتي بيش از 30 سال داشته و زمان ساخت آن مربوط به سال هاي دوران دفاع مقدس است اظهارداشت: اين المان توسط سردار شهيد محمد شمس آبادي از شهداي جهادگر جهاد سازندگي براي گراميداشت ياد و خاطره 5 شهيد سبزواري دفن شده در منطقه هويزه ساخته شده بود.

منبع: روزنامه خراسان

گفتنی است، این اقدام نسنجیده از سوی مسئولان سبزواری باعث دلخوری و بروز واکنش های رسانه ای از سوی برخی دوستداران فرهنگ شهید و شهادت در سبزوار شده است.

المان شهدای هویزه سبزوار که به شکل تندیسی از الله طراحی شده بود، علاوه بر جلوه زیبای بصری، حالا حدود 30 سال قدمت پیدا کرده بود و چون درست در سال های جنگ تحمیلی ساخته شده بود، خود به عنوان یادگاری ارزشمندی از سال های سرشار از حماسه و افتخار کشورمان در سبزوار محسوب می شد که ساخت هیچ تندیس و المان جدید دیگری نمی تواند جای نمونه اصلی  را بگیرد.

بی توجهی و بی اعتنایی مسوولان نسبت به آثار و المان های ارزشمند تاریخی و فرهنگی متأسفانه در سبزوار بیداد می کند. چندی قبل نیز گلدسته مسجد افتخاری که دارای کاشی کاری های زیبایی بود، به دست اداره میراث فرهنگی نابود شد. (منبع) در دو سال اخیر خبر تخریب چند خانه قدیمی با معماری جالب توجه از دوران معاصر نیز در رسانه های محلی سبزوار پیچیده است. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود معلوم نیست آیا از دوره کنونی سبزوار اثر در خور توجهی برای آیندگان باقی بماند و یا برش فعلی از تاریخ سبزوار در نظر فرزندان آینده این دیار به طور کامل محو شود!

گزارش تصویری پیرامون شهدای هویزه سبزوار(کلیک کنید)

نظرت را بنویس
comments

مفتح

خاک تو سرتون بشه عقل که نیست جون در عذابه به یک المانی که یک نماد شده بود رحم نمی کنید باید کسی که این دستور داده از .... آویزون کرد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما