وعده دکتر طالبی: شهرداری سبزوار مصمم به احداث کشتارگاه صنعتی است

موضوع احداث کشتارگاه صنعتی سبزوار در هفته های اخیر به یکی از موضوعات داغ در رسانه های محلی سبزوار تبدیل شده است.

کشتارگاهی که قرار بوده 10 سال قبل توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در این شهر احداث شود، اما اینک پس از این همه سال مشخص شده است، سرمایه گذار بخش خصوصی به دنبال سودجویی شخصی خود بوده و در این مدت با بهانه های مختلف سر مسئولان سبزواری را کلاه گذاشته است و مسئولان شهرستان نیز خیلی دیر پی به اصل ماجرا برده و واکنش نشان داده اند.

این موضوع در روزهای اخیر مورد نقد شدیدی از جانب عمار علوی، یکی از نویسندگان افتخاری اسرارنامه قرار گرفت و پس از انتشار در این مجله در تعدادی دیگر از رسانه های محلی دیار سربداران نیز انعکاس یافت. برای مطالعه مطلب انتقادی مذکور پیرامون تأخیر 10 ساله در احداث کشتارگاه صنعتی سبزوار هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

اینک اما شهردار سبزوار دکتر محمدعلی طالبی در یکی از جدیدترین مطالبی که روی خروجی وبسایت شهرداری قرار گرفته است، پس از پروژه موفقیت آمیز احداث کشتارگاه نیمه صنعتی که در اوایل آبان ماه جاری به بهره برداری رسید، اعلام کرده است شهرداری مصمم است کشتارگاه صنعتی سبزوار را نیز سرانجام به بهره برداری برساند.

هرچند دکتر طالبی برای احداث کشتارگاه صنعتی زمان طولانی 5 سال را عنوان کرده است، که عملا هیچ تضمینی نیست که خود او تا آن زمان بر سر کار باشد و بتواند این وعده را تحقق بخشد یا نه، اما به هرحال حتی اگر این پروژه در این مدت به صورت جدی شروع شود و به مرحله اجرایی برسد نیز خود نقطه امیدی برای سبزواری هاست تا بدانند سرانجام کشتارگاه صنعتی شهرشان احداث خواهد شد و علاوه بر تأمین همیشگی گوشت بهداشتی در این شهر، زمینه اشتغال شماری از جوانان را نیز فراهم آورده و علاوه بر آن با ایجاد ارزش افزوده بر محصولات دامی که در این شهرستان تولید می شود زمینه سود اقتصادی بیشتر مردم محلی را فراهم می آورد.

اکنون اسرارنامه، با این امید که موضوع احداث کشتارگاه صنعتی سبزوار به سرانجام مطلوبی برسد، جدیدترین اظهارات دکتر طالبی در این زمینه را منتشر می کند:

دکتر طالبی: شهرداری مصمم به احداث کشتارگاه صنعتی سبزوار است

شهردار سبزوار گفت: شهرداری سبزوار برای احداث کشتارگاه صنعتی با نگاه منطقه ای و فرا منطقه ای در جهت افزایش قدرت خرید مردم، اشتغال و توسعه روز افزون دامپروری این شهرستان مصمم است.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، دکتر محمد علی طالبی افزود: بهره برداری کشتارگاه نیمه صنعتی سبزوار در اوایل ابان ماه امسال دغدغه مسئولان شهری را در خصوص عرضه گوشتی بهداشتی و سالم به شهروندان برطرف و دوران سیمین و طلایی را برای تاریخ شهر سبزوار بوجود آورد که ثمراتش در آینده ای نه چندان دور در سطوح شهرستانی، منطقه ای و ملی به منحصه ظهور خواهد نشست.

وی ادامه داد: این کشتارگاه نیمه صنعتی که اکنون به صورت کاملا بهداشتی در حال فعالیت است تنها پاسخگوی نیاز 5 ساله و شاید هم ده ساله سبزوار باشد که این مهم ما را برای احداث کشتارگاه صنعتی در این شهر بیش از گذشته ترغیب می کند.

دکتر طالبی حجم بالای کشتار دام در سبزوار را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سبزوار یکی از قطب های اصلی دامپروری غرب خراسان است به طوری که اگر بخواهیم تکیه بر کشتارگاه فعلی که یک کشتارگاه محلی نیمه صنعتی است داشته باشیم قطعا در سال های نه چندان دور نخواهیم توانست نیاز شهرستان را در این خصوص برطرف نماییم.

شهردار سبزوار با بیان اینکه شهرداری خود را موظف به احداث کشتارگاه صنعتی در یک افق 5 ساله می داند، اظهار کرد: در تلاش هستیم سبزوار را از یک بازار محلی به بازار منطقه ای در تولید فراورده های گوشتی تبدیل نماییم.

وی تاکید کرد: سبزوار با وجود ظرفیت و پتانسیل های بالا این قابلیت را دارد که از یک بازار منطقه ای به بازار فرا منطقه ای نیز تبدیل شود و گوشت بهداشتی و بسته بندی شده بخشی از بازارهای تهران و استان های همجوار را تامین کند.

شهردار سبزوار ادامه داد: احداث کشتارگاه صنعتی از سویی افزایش رونق دامپروری منطقه، افزایش گردش گری اقتصادی و نقدینگی، افزایش ضریب بهداشت عمومی و از طرفی دیگر فراورده های مربوط به زیردست یک کشتارگاه در حوزه پرورش مرغ و ماهی را برای ما فراهم خواهد کرد.

دکتر طالبی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه ایا در بحث کشتارگاه صنعتی طرح نیمه تمامی که سرمایه گذار آن هنوز خلع ید نشده را به اتمام خواهید رساند یا طرحی را که شهرداری دو سال در انتظار سند زمین آن معطل مانده را پیگیری خواهید کرد، گفت: در موضوع و طرح نخست که آقای " ی" عهده دار احداث ان بود، شهرداری تنها به عنوان کمک کار حضور داشت چون آن فرد به تعهدات خود در این مسئله عمل نمی کرد.

وی ادامه داد: در بدو ورودم به شهرداری در نامه ای رسمی اعلام کردیم که دیگر به عنوان کمک کار در کنار این فرد نیستیم چراکه شهرداری به دلیل عدم تحقق تعهد از سوی سرمایه گذار، هزینه ای صرف اجرای این طرح نداشته و امیدی به ادامه کار ندارد.

شهردار سبزوار گفت: شهرداری هم اکنون در حال اخذ زمینی به مساحت 3 هکتار برای احداث کشتارگاه صنعتی از منابع طبیعی است که مراحل نهایی کار را می گذراند.

وی ابراز امیدواری کرد: به محض تحویل زمین از طریق مشارکت و سرمایه گذاری در یک پروسه زمانی 5 ساله؛ احداث کشتارگاه صنعتی سبزوار را به انجام برسانند.

منبع: شهرداری سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سبزوار همچنان نیازمند کشتارگاه صنعتی با تعلل های بی دلیل سرمایه گذار

نظرت را بنویس
comments

ایمان

کشتارگاه صنعتی را به صورت سهام به مردم بفروشند و چند درصد سهام هم متعلق به شهرداری باشد تا مردم امیدوار به تولید و همچنین سرمایه گذاری در شهر و درامد زایی برای خود باشند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما