کارگاه توانمند سازی سکونتگاه های غیررسمی سبزوار به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد

کارگاه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی سبزوار با محوریت کمیته های فرهنگی و تبلیغاتی کارگروه اجتماعی روز گذشته در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در این رابطه به خبرنگار اسرارنامه گفت: سکونت گاه های غیررسمی مناطقی هستند که از حداقل خدمات عمومی برخوردار بوده و در اصطلاح از آن ها با عنوان پدیده حاشیه نشینی یاد می شوند.

محبوبه طبسی افزود: سبزوار هم از نظر میزان عمق و وسعت سکونت گاه های غیررسمی هم از میانگین کشور بالاتر است و در استان خراسان رضوی بعد از مشهد بیشترین مشکل را در این زمینه دارد.

وی همچنین اظهار داشت: طبق آمارها جمعیتی نزدیک به 30 هزارنفر در سکونت گاه های غیررسمی سبزوار زندگی می کنند که بسیار ضروری است برای توانمند سازی محیط زندگی این قشر از شهروندان سبزواری اقدامات لازم صورت پذیرد.

این مسئول ادامه داد: به تازگی یک سند همکاری بین شهرداری سبزوار و دانشگاه حکیم سبزواری با دفتر اسکان بشر سازمان ملل امضا شده که بر اساس آن سبزوار به عنوان شهر پایلوت توانمند سازی سکونت گاه های غیر رسمی در کشور معرفی شده است.

طبسی سپس گفت: در پروژه توانمندسازی سکونت گاه های غیر رسمی سبزوار،  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار ریاست را برعهده دارد و شهردار سبزوار دبیر این پروژه است و کمیته های فرهنگی و تبلیغاتی دو مورد از کمیته های تشکیل شده در این پروژه هستند که مسئولیت آن ها با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار است.

وی تصریح کرد: به همین منظور کارگاهی با حضور یک کارشناس مدرس از مشهد، در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار برگزار شد تا به اعضای کمیته های تبلیغاتی و فرهنگی کارگروه اجتماعی توانمندسازی سکونت گاه های غیررسمی اصول صحیح مشارکت دراین پروژه را آموزش دهد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در  این کارگاه چند ساعته که در محل سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی سبزوار برگزار شد، نمایندگانی از ادارات و دستگاه های مختلف دولتی سبزوار حضور پیدا کرده و آموزش های لازم را دریافت داشتند.

وی در پایان اظهار داشت: در کمیته های فرهنگی و تبلیغاتی پروژه توانمند سازی سکونت گاه های غیر رسمی سبزوار قرار است، برنامه ها با محوریت مشارکت جوامع محلی انجام شوند و در  حاضر 4 منطقه از 6 منطقه سکونت گاه غیررسمی در سبزوار انتخاب شده  اند تا به مدت 3 سال پروژه توانمند سازی در آن ها اجرا شود و خدمات لازم به مردم این مناطق ارائه گردد.

گزارش تصویری

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

پوشش خبری سایت سازمان ملل از امضای تفاهم نامه همکاری بین شهردار سبزوار و دفتر اسکان بشر

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما