برگزاری همایش ملی" بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری سبزوار" در اسفندماه امسال

مسئول بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری سبزوار از برگزاری نخستین همایش ملی" بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری" این شهر در اسفندماه امسال خبر داد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، ابوالقاسم سنایی فرد با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت برگزاری این همایش، ستاد احیای بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده ناکارآمد شهری سبزوار فعالیت خود را از مدت ها قبل با انجام برنامه ریزی های دقیق جهت حضور و بازدید مسئولان کشوری به طور منظم از این مناطق آغاز کرده است.

وی افزود: نخستین همایش ملی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری توسط شهرداری با مشارکت ستاد کشوری انجمن مددکاری ایران، شرکت مادر تخصصی بهسازی و عمران شهری، دستگاه های دولتی، دانشگاه ها، انجمن ها و نهادهای ملی فعال در مسائل اجتماعی، اسفندماه سال جاری در سبزوار برگزار می شود.

سنایی فرد در ادامه تصریح کرد: نگاه ملی و ارتباطات کشوری، بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری سبزوار را وارد فصلی جدید، برای توسعه کرده است.

مسئول بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری سبزوار اظهار کرد: چند شهر به صورت پایلوت در راستای اجرای طرح توانمندسازی بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری در سطح کشور انتخاب شده‌اند که شهرستان سبزوار یکی از این شهرستان‌هاست.

وی با اظهار اینکه سبزوار پس از مشهد رتبه دوم بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری را دارا می باشد، افزود: با توجه به اقدامات در خور توسط دستگاه های مختلف شهرستان و همچنین حضور فعال و بازدیدهای متعدد مسئولان کشوری و امضای دو تفاهم نامه در این رابطه؛ زمینه تحرک و سرعت توانمند شدن این مناطق بیش از گذشته فراهم شده است.

سنایی فرد در پایان از برگزاری دومین همایش بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری سبزوار به صورت بین المللی در بهمن ماه سال آینده خبر داد.

لازم به توضیح است است که؛ براساس اظهار نظر اخیر کارشناسان اصطلاح " بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری" جایگزین کلمه "سکونتگاه های غیررسمی"  شده است.


منبع : شهرداری سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما