نماینده سبزوار: تحریم های اخیر اروپا فقط یک بازی سیاسی است

نماینده مردم سبزوار در مجلس:
تحریم‌های اخیر اروپا فقط یک بازی سیاسی است / حقوق ملت ایران خط قرمز مذاکرات است

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوق ملت ایران خط قرمز مذاکرات است، گفت: تحریم‌های جدید غرب فقط یک بازی سیاسی است.
خبرگزاری فارس: تحریم‌های اخیر اروپا فقط یک بازی سیاسی است / حقوق ملت ایران خط قرمز مذاکرات است

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علی سبحانی‌فر صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحریم‌های صورت گرفته از سوی اروپایی‌ها غیرقانونی و در راستای فشار بر روند مذاکرات صورت گرفته است، اظهار داشت: اروپا خود را گرفتار یک بازی سیاسی کرده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با صداقت و راستگویی در جریان مذاکرات حضور یافته است، تصریح کرد: آنچه که مشخص و مسلم است، احترام گذاشتن به حقوق ملت ایران است و این حقوق خط قرمز ما در روند مذاکرات قرار گرفته است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تحریم‌ها هنوز برداشته نشده است، اما از شدت آن کاسته شده گفت: در حال حاضر دولت با برنامه‌ریزی و مدیریت خوب منابع سعی در در پیشبرد برنامه‌هایش دارد.

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه ایران یک بازار 75 میلیونی بوده و تحریم‌های غربی‌ها در حقیقت به ضرر خودشان است، گفت: هر چه تحریم‌ها برای ما دارای ضرر و زیان باشد، برای آنها ضرر و زیانی چند برابری دارد که حتی کارشناسان غربی نیز به این مسئله توجه دارند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ 100 درصدی اعتبارات ماده 180 راه‌آهن این شهرستان ادامه داد: برای ساخت پروژه راه‌آهن سبزوار اعتباری بالغ بر 9 میلیارد تومان از ماده 180 در اختیار نمایندگان اختصاص یافته بود که خوشبختانه با پیگیری صورت گرفته این اعتبار به صورت 100 درصدی به این پروژه اختصاص یافت که با اختصاص این اعتبارات فعالیت عمرانی پروژه نیز شدت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن سبزوار از زمان کلنگ‌زنی تاکنون فقط 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است تصریح کرد: برای اتمام این پروژه نیاز به تامین اعتبارات از منابع دیگر نیز داریم که امیدوار هستیم با پیگیری‌های صورت گرفته این اعتبارات نیز تامین شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های 88 تا 91 از 14 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار این پروژه فقط 700 میلیون تومان اختصاص یافته بود، افزود: امیدواریم با بهتر شدن وضعیت اختصاص اعتبارات پروژه راه‌آهن سبزوار نیز مسیر صعودی را طی کند.

سبحانی فر با اشاره به اینکه اتمام پروژه راه آهن نیاز به اعتبارات زیادی دارد، گفت: تنها راه سرعت گرفتن و اتمام این پروژه سرمایه‌گذاری از طریق فایناس و یا فروش سهام است.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما