مسأله امنیت در مرزهای سیستان و بلوچستان با حضور وزیر کشور و نمایندگان مجلس بررسی می شود

رئیس کمیته امنیت مجلس در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد
برگزاری جلسه با وزیر کشور برای بررسی امنیت در مرزهای سیستان و بلوچستان/ از حقوق هسته‌ای خود کوتاه نمی‌آییم

رئیس کمیته امنیت مجلس در ارتباط با عبور و مرورهای گروه‌های تروریستی در مرزهای سیستان و بلوچستان گفت: جلسه‌ای با وزیر کشور برای بررسی امنیت در مرزهای سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

محمدرضا محسنی‌ثانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با بیان اینکه موضوع توافقات هسته‌ای یکی از مهم‌ترین مسائلی است که غربی‌ها به آن توجه ویژه‌ای دارند، اظهار داشت: این مسئله از حقوق به حق ملت ایران است و هیچ کس نمی‌تواند کشور را از حق مسلمش دور کند.

وی با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گام‌هایش را در راستای حفظ حقوق ملت ایران برمی‌دارد، تصریح کرد: ما هیچگاه بر سر حقوق مسلمی که داریم با کسی مذاکره و یا توافق نمی‌کنیم و در این نوع مسائل با هیچ کس شوخی نداریم.

رئیس کمیته امنیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولتمردان آمریکایی‌ها و غربی‌ها در حال سنگ‌اندازی در روند مذاکرات هستند، یادآور شد: خوشبختانه در این مدتی که از روند مذاکرات می‌گذرد دولت‌ها و ملت‌ها و حتی هم‌پیمانان آمریکایی‌ها به حقانیت ملت ایران در استفاده از حق هسته‌ای اذعان و اعتراف کرده‌اند، اما به دلیل ترس از آمریکایی‌ها و برخی منافع نمی‌خواهند دست از حمایت از این شیطان بکشند.

وی با تأکید بر اینکه خطوط قرمز ما در مسئله هسته‌ای مشخص و به تیم مذاکره‌کننده ابلاغ شده است، یادآور شد: شرایط  ما در توافقنامه روشن است و تیم مذاکره‌کننده ما نیز براساس همین شرایط در مذاکرات پیش می‌رود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان اینکه لغو تحریم‌ها از مهم‌ترین شرایط و خواسته‌های به حق ما در روند مذاکرات است، ادامه داد: در مرحله اولیه مذاکرات هسته‌ای بخشی از تحریم‌ها برداشته شد و بخش زیادی نیز هنوز باقی مانده و باید گفت این تحریم‌ها یک جانبه، بی‌شرمانه و ظالمانه است که از سوی غرب و آمریکا بر ملت ایران تحمیل شده است.

محسنی‌ثانی با اشاره به رویدادهای اخیر در سطح بین‌الملل و گزارش احمد شهید به سازمان ملل متحد اظهار کرد: این گزارشات با برنامه‌ریزی غربی‌ها صورت گرفته و در حقیقت در راستای اجرای ادعای غربی‌ها درباره رعایت نکردن حقوق بشر در ایران و تحمیل تحریم‌های حقوق بشری است و خود غربی‌ها نیز به این نکته اذعان دارند که آنچه که از حقوق بشر در ایران مورد ادعای آنهاست، صحت ندارد.

وی با بیان اینکه گزارش‌های این گزارشگر سازمان ملل در برهه‌ای مورد توجه قرار گرفت، گفت: متاسفانه احمد شهید مهره مورد وثوق آمریکایی‌ها و رژیم صیهونیستی است و با گزارش‌هایی که می‌دهد در راستای اجرای اهداف آنان گام برمی‌دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از کارشناسان بین‌المللی در حال رفت و آمد به کشور هستند و هیچ مشکلی برای حضور آنان در ایران وجود ندارد، اضافه کرد: متاسفانه احمد شهید در ارتباط با ممانعت جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با حضور و رفت و آمدش به کشور دروغ پراکنی و سیاه‌نمایی کرده است.

این مسئول با اشاره به وضعیت امنیت در سطح مرزهای سیستان و بلوچستان نیز گفت: مردم سیستان از بهترین، مبارزترین و دین‌مدارترین مردم کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم سیستان و بلوچستان همواره در کنار دولت و نظام اسلامی بوده است، افزود: خوشبختانه سطح امنیتی خوبی در این استان وجود دارد و نیروهای امنیتی و نظامی همواره با تروریست‌هایی که قصد ضربه زدن به نظام و مردم را دارند برخورد جدی می‌کنند.

محسنی‌ثانی در پایان با اشاره به برخی حوادث مانند شلیک خمپاره در مرزهای این استان و برخی عبور و مرورهای گروه‌های تروریستی نیز گفت: این موضوعات در جلساتی که با مسئولان مربوطه مانند وزیر کشور و مسئولان امنیتی این استان در محل وزارت کشور برگزار می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما