نگاهی به آمار بارندگی سبزوار در سال زراعی جاری

شهروندان سبزواری و بسیاری دیگر از نقاط کشور در چند روز اخیر، صحنه هایی زیبا از بارش مفصل و طولانی مدت رحمت الهی را در شهر و دیار خود مشاهده کردند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه طبق آمار منتشر شده در وبسایت اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، بارندگی های سبزوار در دو روز اخیر نسبت به سال های گذشته در این موقع از سال کم نظیر بود و باعث خوشحالی مردم و به ویژه کشاورزان و روستاییان شد و اگر همین روند تا پایان سال ادامه یابد، می تواند نویدبخش سالی پررونق برای کشاورزان، باغداران و دامداران باشد و به تأمین بخشی از آب مورد نیاز سفره های زیرزمینی یاری رساند.

در ادامه با استناد به آمارهای اعلام شده در وبسایت اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نگاهی تحلیلی به میزان بارندگی های سبزوار از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر 93) تا به این لحظه (14 آبان 93) خواهیم انداخت:

سبزوار در 24 ساعت گذشته بیشتر از 10 میلیمتر بارندگی داشته است و میزان کل بارندگی این شهر در سال آبی جاری از ابتدای مهر 93 تا 14 آبان ماه، 32 میلیمتر بوده است.

این مقدار بارندگی سبزوار نسبت به سال گذشته 32 میلیمتر افزایش داشته و نسبت به دوره بلندمدت آماری 26 میلیمتر رشد را نشان می دهد.

بیشترین میزان بارندگی امسال در شهرستان های خراسان رضوی تا کنون متعلق به شهرستان قوچان با بیش از 73 میلیمتر است و پس از قوچان شهرستان درگز با 57 میلمتر قرار دارد.

کمترین میزان بارندگی سال آبی جاری در شهرستان های خراسان رضوی نیز تا کنون متعلق به تایباد با حدود 4 میلیمتر و بعد از آن تربت جام با کمی بیش از 6 میلیمتر است.

منبع: پرتال هواشناسی خراسان رضوی

 

همچنین طبق نقشه تحلیلی خشکسالی خراسان رضوی که در وبسایت اداره کل هواشناسی خراسان رضوی قرار گرفته است، سبزوار در مهرماه 93 خوشبختانه با وضعیت ترسالی شدید مواجه بوده که به نظر می رسد در آبان ماه نیز با توجه به بارندگی های خوبی که تا کنون اتفاق افتاده است، همین الگوی ترسالی شدید برقرار باشد.

منبع: پرتال هواشناسی خراسان رضوی

 

میدان مادر سبزوار در یک روز بارانی

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

خشکسالی سبزوار به ترسالی تبدیل شد / بحران آب همچنان باقی است

نظرت را بنویس
comments

حسین مصباح الهدی

از برکات ماه محرم است هر روز یکبار هم که شده زیارت عاشورا بخوانید و دعا کنید به درگاه خدا و البته دعای خالصانه شک نکنید از خدا بخواهید که خدا دعایتان را اجابت میکند ...امتحان کنید و شک نکنید....

میشه بگین کی براتون درصد حساب میکنه؟؟!!! امسال تا الان 32.8 و پارسال مدت مشابه فقط .5 اونوقت چجوری میزان افزایشش 32 درصد شد؟؟؟!!! درصد با تفاضل فرق داره جناب برومندی تازه تفاضل دراز مدت با امسال را هم بجای درصد زدین!!!

مفتح

ان شاالله این روند ادامه داشته باشه و کشاورزان ما سالی پر برکت داشته باشند
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما