المان عاشورایی مشک در دارالمومنین سبزوار رونمایی شد

نخستین المان عاشورایی در سبزوار رونمایی شد

در آیینی با حضور مسئولان شهری و هیئت‌های مذهبی، نخستین المان عاشورایی برگرفته از طرح میدان مشک کربلا در سبزوار رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علیرضا رادمان ظهر امروز در حاشیه رونمایی از المان عاشورایی در سبزوار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این المان در مدت دو هفته و با کار شبانه‌روزی اعضای جوان و نوجوان کانون فرهنگی و هنری دارالعلم قرآن ساخته شد که طرح آن از میدان مشک شهر کربلا الگوبرداری شده است.

مسئول نمایندگی کانون‌های مساجد سبزوار با بیان اینکه با ساخت این المان مقادیر زیادی مصالح ساختمانی به کار رفته است، تصریح کرد: این طرح توسط مهندسین عضو در این کانون فرهنگی و هنری طراحی شده که پس از تایید نهایی طرح با هماهنگی و همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سبزوار ساخته و در میدان لاله این شهرستان نصب شد.

رادمان با بیان اینکه این المان نخستین المان عاشورایی است که توسط یک مجموعه مذهبی در سطح استان ساخته می‌شود، یادآور شد: این المان طوری طراحی شده که قابلیت فواره کردن آب را نیز دارد و هزینه ساخت این المان از محل نذورات مردمی تامین شده است.

گفتنی است؛ در مراسم رونمایی از این المان شهردار، فرماندار، امام جمعه، جمعی از مسئولان شهری، انتظامی، نظامی و هئیت‌های مذهبی نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما