معاون رئیس جمهور ایران: شریعتی با تألیف کتاب«حسین وارث آدم» میراث حسینی را به یادمان آورد

معاون رئیس جمهور ایران به تازگی درباره عظمت شخصیت دکتر علی شریعتی و بعضی آثار او سخنانی را مطرح کرده است که در رسانه های مختلف کشور منتشر شده اند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی قطعا اولین و آخرین مقام بلندپایه و یا چهره مشهور سیاسی و فرهنگی کشور نیست که درباره ارزش های شخصیتی  دکتر شریعتی به سخنرانی می پردازد، اما مسئله قابل توجه این است که، چرا این اندیشمند مسلمان و فرهیخته معمولا در شهر زادگاهش سبزوار چندان که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته و مسئولان محلی دیار سربداران معمولا از پرداختن به شخصیت او و تلاش برای بزرگداشتش طفره رفته اند؟

تا آنجا که حتی در 29 خردادماه سال جاری هنگامی که گروهی از جوانان سبزواری قصد داشتند به برپایی نمایشگاهی با عنوان «شمع» درباره دکتر شریعتی و آثارش در یکی از پارک های سبزوار اقدام کنند با کارشکنی های گسترده ای از سوی برخی مقامات رو به شدند که طبق شنیده ها رضا مدرسی معاون سابق سیاسی و اجتماعی فرماندار سبزوار یکی از بیشترین مانع تراشی ها را در این راستا کرده است!

حتی این جو بسته سیاسی و فرهنگی علیه شریعتی در زادگاهش سبزوار تا جایی ادامه پیدا کرد مسعود پسندیده یکی از اعضای شورای شهر سبزوار در حاشیه سفر وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی به این شهر در 2 تیر 93 در انتهای مراسم و پس از رفتن وزیر با لحنی اعتراضی در مقابل جمعیت باقی مانده درتالار کاشفی سبزوار به سخنرانی پرداخت و گفت:
 «اگر به گفته فرماندار محترم ۸۵ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند و اگر آقای روحانی – همه می دانند من سیاسی نیستم و از نهاد شورای شهر آمدم – اگر آقای روحانی در استان خراسان بیشترین رای را از سبزوار گرفته است، من به عنوان نائب رئیس شورای شهر جرات ندارم در شورای شهر اسم شریعتی را ببرم. آقایان نمایندگان، آقای فرماندار سبزوار بنده مهمان نوازی کردم و هیچ چیزی نگفتم ولی الان حرفم را می زنم. به چه حقی شورای تامین هر گونه برگزاری مراسم برای دکتر شریعتی در شهر سبزوار را ممنوع کرده؟ این چه حقی است که به خودشان می دهند؟ آقای وزیر محترم که می گوید من از همرزمان دکتر شریعتی بوده ام ،کجایش انصاف است که ما در سبزوار نتوانیم یک بزرگداشت بگیریم. کرنش کنید در مقابل شریعتی؛(منبع)

پسندیده در ادامه افزود  :  اگر اجازه بدهید برنامه تمام شود چون بچه ها انگیزه شان را از دست دادند. حق قضیه این است که باید دنبال باشیم . بزرگداشت دکتر شریعتی  امسال باید برگزار بشود و وزیر ارشاد هم باید کرنش بکند در مقابل دکتر شریعتی به عنوان همرزمش و یا هر چیز دیگری و باید به سبزوار بیاید فقط به قصد شرکت در مراسم دکتر شریعتی  و دیگر هیچ.»
(منبع)

اینک با توجه به اینکه بیش از یک سال از روی کار آمدن دولت اعتدال گرای یازدهم می گذرد و مقامات بلندپایه کشور نظیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا معاون رئیس جمهور چنین دیدگاه های مثبتی نسبت به دکتر شریعتی دارند، سبزواری ها امیدوارند، در دوم آذرماه امسال همزمان با سالروز تولد دکتر شریعتی مراسم مناسبی در سبزوار اجرا گردد تا ذره ای از کم کاری های گذشته نسبت به این فرزند شایسته دیار سربداران جبران گردد و نیز وعده بعضی مقامات محلی سبزوار نظیر مسعود پسندیده عملا تحقق یابد و فقط در سطح شعار باقی نماند. اسرارنامه قبلا طی انتشار مطلبی مفصل به لزوم بزرگداشت 2 آذر به عنوان سالروز ولادت دکتر شریعتی پرداخته است. برای مطالعه هم اکنون روی  اینجا کلیک کنید.

در ادامه مناسب است به مطالعه اظهارات اخیر معاون رئیس جمهور درباره دکتر شریعتی و یکی از آثار ارزشمند او «حسین وارث آدم» بپردازیم، که در خبرگزاری های ایسنا و مهر منتشر شده است:

 ایسنا: معاون رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها با اشاره به اینکه متاسفانه در حال فراموشی شخصیت‌های گذشته مانند دکتر علی شریعتی هستیم، گفت: او با تالیف کتاب‌ «حسین وارث آدم» سعی کرد میراث حسینی را به یادمان بیاورد. این میراث یعنی ارزش‌های معنوی پیامبران توسط امام حسین(ع) حفظ شده است.

یونسی بزرگترین نقش امام حسین(ع) را میراث‌داری دانست و تاکید کرد: دکتر شریعتی هم بزرگترین یادآورنده این ارزش‌ها است که متاسفانه امروز فراموش شده است. دو گروه در این میان دست در دست هم داده‌اند تا این گونه شخصیت‌ها را به حاشیه برانند. یکی متهجران و دیگری غرب‌باوران و غرب باختگان. متاسفانه امروز شاهد بیان طنز آلود و نیشخند به دکتر شریعتی هستیم که گاهی در رسانه‌های مجازی این شخصیت را مورد طعن خود قرار می‌دهند که این یک جفای بزرگ به میراث معنوی ما است.

او مرحوم شریعتی را میراث‌دار بی‌نظیری دانست که بازآفرینی دینی را به همه نشان داد و تاکید کرد: ما به دکتر شریعتی بدهکاریم، او نشان داد که حسین (ع) میراث‌دار واقعی تاریخ است. این درحالی است که متاسفانه ما چون از گذشته خود بی‌خبر هستیم دیگران به راحتی فرهنگ‌،تمدن‌ و حتی فرزندانمان را غارت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

مهر: وی [حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی] سپس با نکوداشت یاد دکتر علی شریعتی و تلاشی که این اندیشمند معاصر برای شناساندن هدف قیام امام حسین (ع) در کربلا به جهان انجام داد، گفت: مرحوم شریعتی به بهترین بیان این حقیقت و میراث را به ما نسل غفلت زدگان معرفی کرد. متاسفانه ما این روزها شخصیت بزرگ شریعتی را فراموش کرده ایم، او در کتاب «حسین وارث آدم، به زیباترین بیان» این موضوع را ارائه کرده است.

یونسی افزود: وارث یعنی میراث دار ارزش های معنوی پیامبران و امام حسین(ع) این ارزش ها را در خود جمع کرده است و در واقع بزرگترین نقش ایشان، میراث داری است، امام حسین(ع) میراث دار واقعی معنوی انسان های بزرگ مانند عیسی مسیح، موسی، ابراهیم و محمد است. آنها از خود میراث مادی نداشتند میراث انبیا، یک میراث معنوی است و حسین(ع) تجسم این ارزش ها است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی گفت: متاسفانه ما مرحوم شریعتی را که بزرگترین یادآور این ارزش ها است، فراموش کرده ایم. امروز دو گروه به مرحوم شریعتی جفا کردند، یک متحجرین و دو غرب باوران و غرب باختگان. امروز شاهد بیان طنزآلود و نیشخند در رسانه های مجازی به این شخصیت بزرگ هستیم و این جفای بزرگی است به میراث معنوی ما چراکه مرحوم شریعتی خود یک میراث و یک اثر بی نظیر است. دکتر شریعتی توانست در بازآفرینی هویت دینی و تاریخی ما نقش اساسی خود را ایفا کند و همه ما به او بدهکاریم.

منبع: خبرگزاری مهر

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

وزیر فرهنگ: سخنرانی های شریعتی در حسینیه ارشاد توانست فضای دانشگاه ها را تغییر دهد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما