نخستین المان عاشورایی سبزوار با الگوگیری از میدان مشک کربلا احداث می شود

مسئول نمایندگی کانون‌های مساجد سبزوار خبر داد
احداث نخستین المان عاشورایی سبزوار با الگوگیری از میدان مشک کربلا

مسئول نمایندگی کانون‌های مساجد سبزوار از ساخت و احداث نخستین المان عاشورایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، علیرضا رادمان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه المان عاشورایی در مدت یک هفته و به همت کانون فرهنگی و هنری دارالعلم قرآن و با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز این شهرستان ساخته شده است، اظهار داشت: این المان با الگوگیری از المان میدان مشک در شهر کربلا در کشور عراق و به شکل مشک احداث شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه از محل عواید نذورات مردمی و برای نخستین‌بار با همکاری کانون‌های مساجد در سطح استان ساخته شده گفت: ارتفاع این المان 4.5 متر است که در محل میدان لاله این شهرستان نصب و رونمایی می‌شود.

رادمان با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری محرم در 117 کانون فرهنگی و هنری مسجد در سطح سبزوار، شهرستان‌های تحت پوشش و روستاها یادآور شد: مهم‌ترین محوریت برگزاری این مراسم ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، نماز اول وقت و شناخت فلسفه قیام عاشورا است.

وی افزود: در همین راستا ویژه برنامه شاخصی نیز در محل پارک ارم این شهر با محوریت عزدارای برای خاندان اهل بیت(ع) برگزار می‌شود که خوشبختانه با استقبال مردمی نیز مواجه شده است.

مسئول نمایندگی کانون‌های مساجد سبزوار افزود: تمام عاشورا درس است و یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد و از آن الگو گرفت درس ولایتمداری و تبعیت از امام است.

وی با بیان اینکه امروز عده‌ای با خرافه‌گرایی قصد دارند تا با سوء‌استفاده از مراسم‌های محرم جوانان را به انحراف بکشانند، افزود: یکی از نکاتی که در کانون‌های مساجد سطح شهرستان به آن توجه شده بهره‌گیری از روحانیونی است که از دانش کافی برای هدایت جوانان و نوجوانان بهره‌مند هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

همراه با علیرضا رادمان مدیر اجرایی مسابقات قرآن کریم در سبزوار

نظرت را بنویس
comments

خلاقیت در برابر تقلید

آقای کریمی چرا جو گیر شدی؟ من نظری که فرستادم درتایید نظر شما بود. یک بار دیگه با دقت بخون لطفا

کریمی

عذر خواهم دوست عزیز...حق با شماست..اما نوع جمله بندیهاتون کمی خواننده رو به خطا می بره.. باز هم معذرت .

هنردوست

سلام.انتظار میرفت که در میدان لاله نمادی از فرهنگ و خصوصا هنر گذاشته شود آن هم به خاطر همجواری با اداره فرهنگ و ارشاد. جای تاسف دارد.

کریمی

مگر امام حسین برای آب و مشک قیام کرد !!!!!!! قیام عاشورا رو در یک مشک میخواین خلاصه کنید..!!!!!!! الملنی بهتر پیدا نکردید!!!! واااااای برشما....

خلاقیت در برابر تقلید

تقلید که هنر نیست. مقلدم هنرمند نیست. من با المان های مذهبی مخالف نیستم. به خصوص برای امام حسین . اصلا ایران کشور محب امام حسین و اهل بیته اما نمی شد یک المان خلاقانه جدید برای امام حسین می ساختن؟ المان مشک یک بار ساخته شده دیگه و همه دیدن تو سبزوار که این قدر هنرمند داره نمیشد مثلا المان اسب امام حسین ، خیمه امام حسین، گهواره علی اصغر و ... رو می ساختن؟

ناجی

میدان مشک در کربلا؟؟؟!!!!!چرا اینقدر به این مساله سطحی نگاه میشه؟مگه تو سبزوار هنرمند کم داریم؟چرا از اونها برای طراحی المانها دعوت نمیشه ؟یا حتی فراخوان زده نمیشه؟ یک واقعه بزرگ حماسی رو به یک مشک خلاصه نکنید. باور کنید به شکل زیباتری میشه توسط هنرمندان دیار سربدار این حماسه رو به تصویر کشید و در معرض دید قرار داد. کاش سطح هنر و هنرمندان خودمون رو در کنار هنرمندان عزیز عراقی قرار نمیدادیم .فکر میکنم که این سطحی نگری ها باید کنار گذاشته بشه تا کمی سطح سواد بصری شهر بالا بره،البته این اتفاق برای میدان شهید فهمیده هم افتاده نمیدونم چرا المان به اون زیبایی رو برداشتند و یه "نارنجک" کذاشتند یه فداکاری بزرگ رو به یه نارنجک ختم کردند(زیبایی که به بزرگی حجم نیست).کاش هنرمندای سبزوار یکم به فکر بیفتند و مسوولین شهری هم همکاری بکنند.امیدوارم که همشهریای خوبم از المان مشک لذت ببرند.................
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما