دکتر سارا شریعتی: به زودی در یکی از دانشگاه های سبزوار سخنرانی می کنم

دکتر سارا شریعتی یکی از فرزندان خاندان با فضیلت شریعتی به تازگی به روستای خاستگاه خانواده پدریش مزینان در 70 کیلومتری غرب سبزوار سفر کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه فرزند دکتر علی شریعتی پس از مواجه شدن با استقبال گرم مزینانی های فرهنگ دوست و شماری از سبزواری هایی که از این شهر به دیدارش رفته بودند، قول داده است به زودی در یکی از دانشگاه های سبزوار حضور یابد و به سخنرانی بپردازد.

نظر به اینکه تا دوم آذرماه سالروز تولد دکتر علی شریعتی تنها یک ماه دیگر باقی مانده است و همچنین خردادماه گذشته همزمان با سالروز وفات دکتر شریعتی عده ای از صاحب منصبان (نظیر مسعود پسندیده عضو شورای شهر) و فعالان فرهنگی سبزوار پیشنهاد بزرگداشت دکتر علی شریعتی را در 2 آذر مطرح کردند که هم به لحاظ شرایط آب و هوایی در سبزوار وضعیت بهتری حاکم است و هم به دلیل دایر بودن دانشگاه ها وعدم تقارن آن روز با ایام امتحانات دانشجویان (برخلاف سالروز وفات دکتر که با اوج گرمای هوا و امتحانات دانشگاه ها و کنکور سراسری متقارن است)می توان در 2 آذر در شرایط مناسبت تر و بدون دغدغه تری، به بزرگداشت این معلم بزرگ انقلابی پرداخت.

اینک که یکی از فرزندان دکتر شریعتی به شهرستان داورزن درمنطقه سبزواربزرگ سفر کرده و برای داشتن سخنرانی در دانشگاه های سبزوار قول مساعد داده است، خوب است فعالان فرهنگی دیار سربداران این فرصت را مغتنم شمرند و برای دوم آذرماه برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

اسرارنامه در ادامه به انتشار گزارش شاهدان کویر مزینان از حضور دکتر سارا شریعتی در این روستای تاریخی می پردازد:

دکتر سارا مزینانی شریعتی استاد دانشگاه تهران به همراه جمعی از دانشجویانش شب گذشته از زادگاه پدری خود مزینان بازدید کرد.

به گزارش شاهدان کویرمزینان ؛ در این بازدید که رئیس شورای اسلامی مزینان و احمد صباغ مزینانی مشاور فرماندار شهرستان داورزن دختر فرزند شایسته کویر دکتر علی مزینانی شریعتی را همراهی می نمودند اماکن تاریخی مزینان از جمله کاروانسرا و قنات و مساجد بلال و جامع و مدرسه ی علمیه مزینان مورد بازدید قرار گرفت.

جمعی از دانشجویان دانشگاه های سبزوار نیز باشنیدن خبر حضور دکتر سارا شریعتی خود را به مزینان رسانده و با این استاد دانشگاه دیدار و گفت و گو کردند.

 

دکتر سارا شریعتی ضمن تشکر از استقبال خوب همشهریانش و دانشجویان و فرهیختگان مزینانی و سبزواری قول داد که به زودی در یکی از دانشگاه های سبزوار حاضر و سخنرانی نماید.

دکتر سارا مزینانی شریعتی دومین دختر فرزندشایسته کویر دکتر علی شریعتی در سال ۱۳۴۲ در پاریس به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در تهران گذراند و در سال ۱۳۵۴ وارد دبیرستان خوارزمی تهران شد. در ۲۸ خرداد ۱۳۵۶ همراه با خواهرش،دکتر سوسن شریعتی با نام مزینانی به لندن نزد پدرش رفت. فردای همان روز، پدرش به طور مشکوکی به شهادت رسید. پس از انقلاب، در شهریورماه ۱۳۵۸ به ایران بازگشت. در بهار ۱۳۶۱، همراه با خواهرش به پاریس رفت. سارا شریعتی مدرک کارشناسی را در رشته انسان‌شناسی تاریخی (۱۳۶۹)، کارشناسی ارشد را در رشته جامعه‌شناسی امور دینی (۱۳۷۳) و دکتری را در رشته جامعه‌شناسی امور دینی (۱۳۸۰) اخذ نموده است. عنوان رساله وی در دوره دکتری «شرایط امکان مدرنیته دینی، الگوی پروتستان و اصلاح مذهبی در اسلام: وامگیری، خویشاوندی، فراروی» بود. از آن زمان تا کنون، استادیار گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران است.

منبع: شاهدان کویر مزینان

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مستند دکتر شریعتی در جشنواره سینما حقیقت

نظرت را بنویس
comments

علی مزینانی عسکری

باسلام وعرض ادب بازهم مثل همیشه پیشنهاد خوب و ارزشمندی را ارائه نموده اید و امیدواریم مسئولین شهرستانهای سبزوار و داورزن از این راهکار استفاده نمایند چرا که به نظر ما هم این زمان بهترین فرصت برای برگزاری بزرگداشتی در خور نام شریعتی هاست اگر این دوستان همراهی نمایند ما هم قول می دهیم فرزندان شریعتی را دعوت و به مراسم رهنمون سازیم درضمن امروز مطلبی پیرامون استاد محمود دولیت آبادی از قول نویسنده مزینانی منتشر می نماییم تشریف بیاورید.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما