رئیس مجلس شورای اسلامی : شهرستان قهرمان سبزوار همواره عرصه عزت و مردانگی بوده است

دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت همایش نکوداشت استاد حمید سبزواری، پیامی را به شرح زیر صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

‌دیار پرافتخار سربداران، شهرستان قهرمان سبزوار همواره عرصه عزت ومردانگی بوده ‌است و برگ زرینی از تاریخ پرنشیب و فراز ایران و بی‌تردید فرازهای افتخار آمیز حماسه‌های مردمی آن بر اریکه فرهنگ و حماسه آفرینی پرشورش، با حضور اندیشمندان، عارفان و فرهیختگان بزرگی که در آن تربیت یافته‌اند و بر تارک سپهر اندیشه عارفانه ادب و عرفان ایران رخ تابنده و این جلوه‌گر شده است.

در این میان شخصیت برجسته فرهنگی و تاریخی در این دیار کهن، استاد حمید سبزواری حماسه‌های جاوید انقلاب اسلامی را با قلم انقلابی و اندیشه عارفانه‌اش به زیور شعر آراسته و تقدیم مردم فهیم و انقلابی داشته که توانست خدمتی شایان به انقلاب عرضه دارد و روزنه جدید و ارزشمندی را در عرصه ادب فارسی گشوده که جای بسی تحسین و مباهات دارد.

شعر و ادبیات انقلاب و دفاع مقدس، مرهون تلاش و اندیشه هنرمندانه این شخصیت ممتاز ادبی است و آثار فاخر این شاعر و پیشکسوت عرصه فرهنگ، ادب و هنر جاودانه خواهد ماند.

اینجانب ضمن تجلیل از برگزاری نکوداشت این استاد ارجمند و احترام به شخصیت و خدمات فرهنگی و ادبی ایشان و تقدیر از کلیه دست اندرکاران محترم اجرایی این نکوداشت، امید آن دارم که این خطه پر آوازه در آینده تابناک خود همچنان شاهد رویش اندیشه‌ها و اندیشمندان بزرگ در کشور باشد.
منبع : تابناک

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
امام جمعه موقت قم : سبزوار شهری عالم و دانشمند پرور است.
نظرت را بنویس
comments

کروژدهی

مطلب بسیار خوبی بود. بسیاری از بزرگان کشور درموردسبزوار چنین سخنانی را بیان کرده اند . خیلی خوب است که همه یک جا گردآوری شود. درست است که شایدبعضی ها بگویند این حرف ها تعارف است ومقامات کشوری به هرشهری سفر کنند بالاخره تعارف وتکلف می کنند اما وقتی متن سخنان را با دقت بررسی کنیم می بینیم جنس حرف هایی که در سبزوار می گویندمعمولاً با بقیه جاها متفاوت است.مثلاً اگر در مورد تاریخ پرافتخار سبزوار می گویند واقعاً حماسه غرورانگیز سربدران در تاریخ این شهر هست.اگر از مفاخر سبزوارمی گویند واقعاً شخصیت هایی مثل علی شریعتی ، حاج ملا هادی سبزواری ، ابوالفضل بیهقی ، حمید سبزواری ، خواجه نظام الملک ، واعظ کاشفی و ...جزء مفاخر و مشاهیر این شهرند ، اگر از قدمت این شهر می گویند ، سابقه بیش از 7 هزارساله سبزوار با بناهایی باستانی نظیر اتشکده آذربرزین مهر و دیگر بناها پشتوانه این شهرند . لذا جنس حرف هایی که مسئولان درمورد سبزوار می گویند با جنس تعارفاتی که شاید در مورد سایر نقاط به کار ببرند از زمین تا آسمان فرق می کند. باید این ارزش ها را پاس داشت و دائماً یادآوری کرد. از تلاشتان در این زمینه بی نهایت ممنونم. خوشحالم که دوباره کارتان را در سبزوار شروع کردید.

یک نفر شاهد

حمید سبزواری واقعا مایه افتخارهر سبزواری است کانون دوست داران شهردار سبزوار بازگشت میمون شما را دوباره به کانون خبر و خبرسانی این خطه به فال نیک می گیرد و با افتخار پشتیبان شماست
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما