همایش بین المللی مهدویت در خراسان رضوی برگزار می شود

سبزوار - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور از برگزاری همایش بین المللی مهدویت در استان خراسان رضوی طی سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کریم نجفی برزگر، روز پنجشنبه طی گفت و گو با خبرنگاران در سبزوار افزود: این همایش با دعوت از پیروان ادیان مختلف برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره ملی مهدویت با اشاره به جایگاه ارزشمند مهدویت و سبک زندگی مهدوی به اهمیت ترویج این سبک زندگی پرداخت و گفت: جامعه مهدوی را باید به همه کشورها معرفی کنیم.

نجفی برزگر، افزود: انقلاب اسلامی مقدمه جامعه مهدوی و زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است و ما تجربه جامعه مهدوی را داریم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مهدویت گفت : جای رشته مهدویت در دانشگاه ها خالی است که انشاالله بتوانیم مجوز این رشته را برای همه دانشگاه های کشور گرفته و آن را در دانشگاه ها راه اندازی کنیم.

وی بزرگداشت مفاخر کشور را نیز یکی از برنامه ها در سطح دانشگاه ها عنوان کرد و افزود: دانشگاه ها می توانند با برگزاری همایش هایی مفاخر خود را به عنوان الگو معرفی کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور، اظهار کرد: این دانشگاه با حدود یک میلیون دانشجو ، 520 مرکز و حدود چهار هزار عضو هیات علمی در کشور مشغول فعالیت است.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه ها در بازکردن گره های اقتصادی و فرهنگی گفت: بایستی از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرده و به آن توجه ویژه کنیم.

وی به برگزاری همایش ها و جشنواره های ملی در دانشگاه های کشور اشاره کرد و افزود: جشنواره ملی قرآن، آبان ماه امسال در اصفهان و همایش ملی نانو در استان مازندران برگزار خواهد شد.

رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی هم در این نشست به تحصیل 60 هزار دانشجو در 31 مرکز دانشگاهی پیام نور در این استان اشاره کرد و گفت : این استان از نظر وضعیت و کیفیت هیات علمی در موقعیت ممتاز قرار دارد.

ابراهیم تقی زاده، با اشاره به وضعیت دانشگاه پیام نور سبزوار افزود: این دانشگاه از نظر تحصیلات تکمیلی عقب است که با توجه به سرانه فیزیکی و توان مطلوب نیازمند پشتیبانی بیشتر از نظر هیات علمی و رشته های تحصیلات تکمیلی است.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است.

منبع: ایرنا

نظرت را بنویس
comments

مفتح

امیدواریم از آن جهت که اولین جرقه های برگزاری مهدویت در دانشگاه سبزوار برگزار شده و مهمتر آن که سال آینده کنکره بین المللی سربداران مندیان تشیع و مهدویت در ایران در سبزوار برگزار می گردد این مراسم نیز در همان ایام در سبزوار برگزار گردد
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما