حسین خسروجردی: محمد اکبری، یک پدیده در تأتر سبزوار

حسین خسروجردی نویسنده برجسته و هنرمند سابق عرصه تئاتر در سبزوار، طی ارسال پیامی برای مجله اینترنتی اسرارنامه، نظر توصیفی خود درباره محمد اکبری یکی از هنرمندان برجسته حوزه هنرهای نمایشی دیار سربداران در یک دهه گذشته تا کنون را، بیان کرده است.

به گزارش اسرارنامه این یادداشت حسین خسروجردی برای محمد اکبری به مناسبت انتشار مجموعه ای از تصاویر محمداکبری در بخش عکس نامه اسرارنامه و همچنین جدیدترین فعالیت هنری اوست که این روزها مشغول بازی و کارگردانی«نامیرا» به عنوان اولین فیلم تلویزیونی است که تمام مراحل تولید آن در سبزوار انجام می گیرد.

اکبری که این روزها به خاطر گریم این فیلم تلویزیونی با موها و ریش و سبیلی که به رنگ شرابی درآمده است، در انظار عموم ظاهر می شود، در سال های گذشته یعنی دوره ای که هنوز حسین خسروجردی در سبزوار بوده و به فعالیت های تئاتری می پرداخته است، در یک یا چند اثرنمایشی با او همکاری کرده است.

این هنرمند 38 ساله سبزواری را بی شک باید یکی از بازیگران هدفمند و عمیق در عرصه تئاتر سبزوار دانست که همواره در آثاری فاخر و متفاوت ظاهر شده و در بازی و بینش او نسبت به هنر بازیگری، ظرفیت های لازم برای درخشش در سطح ملی نیز مشاهده می شود. هرچند معمولا تراکم همه امکانات و امتیازات در زمینه تئاتر و سینما در تهران باعث شده است این هنرمند پرتوان سبزواری مانند اکثر هنرمندان شهرستانی تا کنون چنان که باید و شاید مجال درخشش  در سطح ملی را پیدا نکند، اما در عوض او حالا امتیاز ذخیره شده ای برای شکوفایی هنر تئاتر در سبزوار است که هراز گاهی از مسیر شرکت در بعضی جشنواره های مربوط به هنر تئاتر و سینما مقام های برتری رادر سطح کشور برای سبزوار به ارمغان می آورد.

حسین خسروجردی نیز که خود از دیگر فرهیختگان و دلسوزان عرصه فرهنگ و هنر دیار سربداران است، اینک سال هاست که فعالیت تئاتری را کنار گذاشته اما در عرصه نویسندگی با چاپ چند رمان فاخر و ارزشمند نظیر «تگرگ تاتار»، «جهانبانان» و ...که به موضوعات تاریخی و فرهنگی سبزوار اختصاص دارند، جلوه ای دیگر از علایق و استعدادهای هنری خود را به منصه ظهور رسانیده است اما نوشته پیش رو نشان می دهد که او هنوز جذابیت های عرصه تئاتر را فراموش نکرده و دلش بسیار برای همکاران و دوستان قدیمیش در این هنر تنگ می شود.

اینک اسرارنامه درادامه متن یادداشت حسین خسروجردی درباره محمد اکبری را منتشر می کند:

 ( محمد اکبری ، یک پدیده در تاترسبزوار )

دوست عزیز و گرانقدرم جناب آقای محمد اکبری بازیگر و هنرمند ِ بسیار شایسته و افتخار آمیز تئاتر ما . هنرمندی که براستی و از ته دل ،دلم برایش تنگ شده است و بعد از سالهای ِ دوری که از تمرین تاتر ِ بی اجرای ِ «آهوی بخت من گزل» ، می گذرد ، عکس های این مجموعه مرا به روزهای ِ پاک سرشتی بُرد که صداقتِ ناب و تلاش بی ریای بازیگری را محک می زد که در همکاری و دوستی و یاری به تاتر آهوی بخت من گزل ، بی همتا بود و براستی باید هر سبزواری به وجود بازیگری همچون او که روح بزرگوار و هنرمندانه اش در خدمتِ هنر اصیل و پر منزلت تاتر شهر و دیارِ ماست افتخار کند .

بنده در متنِ کاری که آن پاییز و زمستان ِ یخ زدۀ دور رُخ داد ، او را به خوبی می شناسم که چنان از قریحه و بازیگریِ عالی و سر شار پُر است که باید او را در سطح ملی دید .

بسا که او اگر جویای ِ عقدۀ نام بود می توانست با گرایش به سینمای تجاری ، صد بار بیشتر از حالا ، نام ِ خودش را بلند آوازه و تبلیغ گرداند .

اما من با کشف استعدادی که در او سراغ دارم و با منش و صداقتِ هنرمندانه و نجیبی که در او یافته ام ، محمد اکبری را یک پدیده می دانم یک پدیدۀ بسیار ارجمند و مطلوب برای تاتر محجوب و محبوبِ سبزوار .

برای قلب مهربان و نگاهِ باورمندانه محمد اکبری به تاتر پویا و جدی و سرزندۀ سبزوار و دوستی پایدار و بی ریایش می ستایم و به او می بالم .

با احترام و دلتنگی تمام

حسین خسروجردی مهر 1393 مشهد

 


محمد اکبری پس از مطالعه متن نوشته شده توسط استاد حسین خسروجردی، پاسخ ادبی زیر را برای تحریریه اسرارنامه ارسال کرده است:

محمد اکبری: برای دوست عزیز ،استاد گرانقدر و فرهیخته ام ،حسین آقا خسروجردی با کلی دلتنگی:
اینجا بر تخته سنگ
پشت سرم نارنج زار
رو در رو دریا مرا می خواند
سرگردان نگاه می کنم
می آیم . می روم .
آنگاه در می یابم که همه چیز یکسان است و با این حال نیست .
آسمان روشن و آبی . کنون تلخ و ملال انگیز .
سفید پوشیده بودم با موی سیاه .
اکنون سیاه جامه ام با موی سپید .
می آیم . می روم . می اندیشم که شاید خواب بوده ام .
می اندیشم که شاید خواب دیده ام .
خواب بوده ام . خواب دیده ام .
عطر برگهای نارنج . چون بوی تلخ خوش کندر .
رو در رو دریا مرا می خواند .
می اندیشم که شاید خواب دیده ام .
می اندیشم که شاید خواب بوده ام .
خواب دیده ام .
اما همه چیز یکسان است و با این حال نیست ...

 

گفتنی است نام محمد اکبری و حسین خسروجردی در فهرست هنرمندان سبزوار که در مجله اینترنتی اسرارنامه در حال تنظیم است، درج شده است. برای مشاهده این فهرست هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

عکس های متفاوت از محمد اکبری

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

فیلم تلویزیونی نامیرا با نگاهی جدید به ماجرای شهادت امام رضا(ع) در سبزوار تولید می شود

نظرت را بنویس
comments

محمد اکبری

برای دوست عزیز ،استاد گرانقدر و فرهیخته ام ،حسین آقا خسروجردی با کلی دلتنگی : اینجا بر تخته سنگ پشت سرم نارنج زار رو در رو دریا مرا می خواند سرگردان نگاه می کنم می آیم . می روم . آنگاه در می یابم که همه چیز یکسان است و با این حال نیست . آسمان روشن و آبی . کنون تلخ و ملال انگیز . سفید پوشیده بودم با موی سیاه . اکنون سیاه جامه ام با موی سپید . می آیم . می روم . می اندیشم که شاید خواب بوده ام . می اندیشم که شاید خواب دیده ام . خواب بوده ام . خواب دیده ام . عطر برگهای نارنج . چون بوی تلخ خوش کندر . رو در رو دریا مرا می خواند . می اندیشم که شاید خواب دیده ام . می اندیشم که شاید خواب بوده ام . خواب دیده ام . اما همه چیز یکسان است و با این حال نیست ...

مجید خسروی

محمد اکبری هنرمندی با استعداد های بی شمار در هنرهای هفتگانه

؟

همین مقدار که گزارش محمد اکبری کنار علی پلیس اومده جای تامل داره بین.....بگذریم....بنده خدای خسر وجردی هم نیست تا بدونه هنر واقعی ایشون کجاست!!!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما