رمضانعلی سبحانی فر: نرم افزارهای پیام رسان خارجی نظیر وایبر ابزار جاسوسی دشمن است

یکی از نمایندگان مردم شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن که از مدتی قبل در بعضی شبکه های اجتماعی نظیر وایبر حضور پیدا کرده و در شماری از گروه های زیرمجموعه آن عضویت یافته بود، در روزهای اخیر با ارسال پیامی در بعضی از این گروه ها، وایبر و سایر نرم افزارهای پیام رسان خارجی را ابزار جاسوسی دشمن معرفی کرده و از اعضای این شبکه های اجتماعی دعوت کرده است تا از نرم افزارهای پیام رسان ایرانی مانند "BisPhone" با نام اختصاری «bp» استفاده کنند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه متن پیام کوتاهی که رمضانعلی سبحانی فر در این زمینه ارسال کرده ، به شرح زیر است:

دوستان عزیز

سلام علیکم

از نرم افزار های پیام رسان خارجی مانند وایبر و ـ ـ که ابزار جاسوسی دشمن هستند استفاده نکنید

با نصب نرم افزار پیام رسان ایرانی"BisPhone"بر روی گوشی خود از امکان مکالمه و ارسال واشتراک گذاری پیامک,عکس وفیلم بطور رایگان بهره مندشوید وبا دوستان وآشنایان خودشبکه های اجتماعی تشکیل دهید.

  آدرس:

http://bisphone.com/

وی پس از ارسال این پیام از بعضی گروه های وایبری که در آن ها عضویت داشته ، خارج شده است.

این اقدام سبحانی فر در میان بعضی کاربران سبزواری گروه های وایبری واکنش های مختلفی را به همراه آورده است از جمله بعضی اعضای گروه وایبری «اصلاح طلبان» که عمدتا اصلاح طلبان سبزواری در آن عضویت دارند، براین عقیده  اند که چون نماینده سبزوار در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه فضای مجازی عضویت دارد، ارسال این پیام و خروج وی از گروه های وایبری احتمالا نشان دهنده اتخاذ تصمیمات سخت گیرانه در کشور علیه وایبر و فیلتر شدن قریب الوقوع این نرم افزار ارتباطی و شبکه اجتماعی است.

برخی دیگر از اعضای گروه اصلاح طلبان نیز نسبت به این پیام و این دیدگاه مطرح شده از سوی نماینده ی متعلق به طیف اصلاح طلبان سبزوار اعتراض کرده و گفته اند: نرم افزار پیام رسان ایرانی «bp» که به جای وایبر معرفی شده است، از کارآیی کافی برخوردار نیست.

آنان همچنین می گویند: اطلاعاتی که معمولا در گروه های وایبری از سوی کاربران درج می شود، اطلاعات ویژه و محرمانه ای نیست که به درد جاسوسی دشمنان بخورد.

«Sabzevarrrrrrrr» یکی دیگر از گروه های وایبری است که سبحانی فر در آن عضویت داشته و اقدام به ارسال پیام مذکور کرده است. در این گروه نیز بعضی از اعضا در پاسخ به دیدگاه مطرح شده از سوی نماینده خود در مجلس نهم عنوان کرده اند حتی اگر نرم افزار جدید «bp» را که گفته می شود متعلق به ایران است، روی گوشی های خود نصب کنند، فعلا دلیلی برای خروج از وایبر نمی بینند چرا که از امکاناتی که در فضای وایبر در اختیارشان قرار گرفته است، راضی هستند.

یک کاربر سبزواری دیگر نیز گفته: «bp» که به عنوان شبکه اجتماعی ملی ایران مطرح شده است، حتی یک صفحه نیز به زبان فارسی  ندارد و بنابراین چندان نمی توان عنوان ملی را به آن اطلاق کرد!

در عین حال یکی از اعضای گروه وایبری «اصلاح طلبان» اعلام کرده است بعد از ارسال این پیام از سوی سبحانی فر و خروج او از بعضی گروه های وایبری، با این نماینده تماسی تلفنی برقرار کرده و او احتمال فیلتر شدن وایبر را رد و خروج خود از بعضی گروه های وایبری را به دلایل فنی و تصادفی عنوان کرده است.

گفتنی است، در چند هفته اخیر بحث فیلتر کردن بعضی شبکه های اجتماعی که از طریق مخابرات روی موبایل ها قابل دسترسی هستند در فضای سیاسی و اجتماعی کشور مطرح شده و محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه در نامه ای به وزیر ارتباطات ضرب الاجل یک ماهه ای جهت مسدود سازی این شبکه ها ، تعیین کرده است.(منبع)

گفته می شود انتشار برخی مطالب توهین آمیز علیه شخصیت بنیانگزار کبیر جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) در فضای وایبر علت افزایش سخت گیری ها نسبت به این شبکه اجتماعی است. اما کاربران معتقدند به طور کل فیلتر کردن شبکه های اجتماعی نظیر وایبر واکنشی انفعالی و بی فایده است چرا که با گسترش روزافزون تکنولوژی های وای فای و دستگاه های هوشمند تلفن همراه هر روز نرم افزارهای ارتباطی جدیدی در  جهان ایجاد می شود که به سرعت کاربران خاص خود را می یابد و بنابراین مسدود کردن شبکه های کنونی نمی تواند چاره مناسبی برای مشکلات پیش آمده باشد.

این گروه معتقدند تولید و ارائه محتوای مفید در شبکه های اجتماعی به قصد مقابله با محتوای نامناسب بهترین و منطقی ترین کاری است که دلسوزان و متولیان فرهنگی کشور می توانند انجام دهند و روش هایی نظیر مسدودسازی و ممنوعیت استفاده از تکنولوژی های روز ، در دنیای کنونی نخواهند توانست اثربخشی لازم را به همراه آورند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

پلیس فتای سبزوار رتبه برتر استان خراسان رضوی را کسب کرد

شبکه اجتماعی «Ello» رقیب تازه نفس و سرسخت فیسبوک شد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما