کلنگ احداث "بازار تخصصی و هوشمند طلا و جواهر" در سبزوار به زمین می خورد

سبزوار همواره یکی از مراکز اقتصادی و تجاری شمال شرق کشور بوده است که در کنار شهرت های علمی، فرهنگی، مذهبی و تاریخی به داشتن بازارهای پررونق خرید و فروش کالاهای مختلف از جمله محصولات کشاورزی و دامی مشهور بوده است. اما نقش اقتصادی سبزوار درخراسان تنها به محصولات دامی و کشاورزی محدود نشده و از گذشته بازارهای اقتصادی زیادی در این شهر وجود داشته که تأمین کننده نیازهای مردم این شهر و برخی شهرستان های اطراف بوده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، به دنبال همین ویژگی دیرینه مرکزیت اقتصادی و تجاری در سبزوار و فراهم بودن برخی زیرساخت های ضروری نظیر فرودگاه، راه های مواصلاتی، سرمایه مالی و ....است که چند سالی است دولت و مجلس با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در این شهر موافقت کرده اند و همچنین قرار است کلنگ بازار تخصصی طلا و جواهر نیز در این شهر به زمین بخورد.

سبزواری ها به ویژه بانوان این شهر همواره نگاهشان به طلا و جواهر نگاهی سرمایه ای بوده است به گونه ای که زنان سبزواری طلا و جواهر را تنها به عنوان وسایل زینتی مورد استفاده قرار نمی دهند، بلکه در کنار جنبه زیبایی و تزیینی به عنوان یکی از روش های پس انداز سرمایه نیز به آن نگاه می کنند. لذا به نظر می رسد، راه اندازی بازار تخصصی طلا و جواهر در سبزوار به عنوان یکی ازمراکز مهم جمعیتی و اقتصادی استان خراسان از جنبه های مختلفی دارای توجیه اقتصادی و اجتماعی است.

وبسایت شهرداری سبزوار در این باره نوشته است:

همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر، کلنگ  نخستین " بازار تخصصی و هوشمند طلا و جواهر"  سبزوار به زمین زده می شود.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری سبزوار، مراسم کلنگ زنی این پروژه فردا یک شنبه بیستم مهرماه ساعت 12 ظهر در محل خیابان بیهق- میهن تور سابق با حضور مسئولان کلنگ زنی می شود.

در این روز همچنین دفتر تسهیل گری بافت فرسوده امیریه در چهارراه مدرس-ضلع جنوبی- روبروی داروخانه دکتر سوئیزی، دفتر پروژه ساماندهی و نوسازی حریم امامزاده شعیب(ع) و اتصال به کمربندی در خیابان طبرسی- جنب رستوران ترخون و دفتر توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی در خیابان باهنر4(چهل متری دوم)- روبروی خیرابادی 10 افتتاح می شود.

منبع :شهرداری سبزوار

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما