وقتی فیل جواد دباغی مقدم روزنامه نگار سبزواری یاد هندوستان می کند

جواد دباغی مقدم روزنامه نگار و فعال رسانه ای دیار سربداران است که هرچند سوابق زیادی از فعالیت های رسانه ای در سطح ملی دارد اما هم اکنون حدود دو سال است که به سبزوار بازگشته و سعی دارد تجربیات رسانه ای خود را در زادگاهش پیاده نماید.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه هرچند کار در شهرستان های کوچک و یا متوسط برای روزنامه نگاری که فعالیت های کلانی در سطح کشور داشته، مانند شنا برای یک ماهی دریایی در تنگ کوچک آب است، اما دباغی مقدم سعی کرده در این فضا نیز پویایی خود را حفظ کند و از همین رو اهدافی نظیر راه اندازی اولین خبرگزاری محلی کشور در سبزوار، راه اندازی روزنامه در این شهر، و نیز چاپ چند نشریه مکتوب محلی (به شکل ماهنامه یا دو هفته نامه) را دنبال کرده که هرچند بعضی از این اهداف  به طور کامل محقق نشده، اما دباغی مقدم هنوز پویایی خود را از دست نداده و حداقل برای تحقق بعضی از این اهداف همچنان در حال تلاش است.

وی که این روزها به عنوان سردبیر نشریه «خورشید کویر» در سبزوار فعالیت می کند، اما دلش یاد هندوستان کرده و سری به خاطرات روزگار فعالیت های گسترده ترش در تهران و بعضی دیگر از کلان شهرهای کشور می زند.

درهمین راستا وی در چند پست فیسبوکی اخیر خود تصاویری را از حضورش در بعضی جلسات مهم یا درکنار برخی شخصیت های مشهور منتشر کرده است که در زیر مشاهده می کنید:

دباغی مقدم در کنار افشین قطبی هنگامی که قصد داشت قرار دادش در تیم ملی فوتبال را نهایی کند
پایگاه خبری ورزش ایران - سازمان تربیت بدنی وقت

 

دباغی مقدم در اداره کل تربیت بدنی استان اصفهان

 

آغاز پروژه ویژن آسیا در تهران با توصیه های  «برندن منتون» فرستاده AFC در آخرین لحظات
دباغی مقدم آن زمان در روابط عمومی هیأت فوتبال استان تهران بوده است 19 جولای 2009
 

 

گفتنی است، عده ای معتقدند بازگشت این روزنامه نگار با سابقه سبزواری به شهر خود و از سرگیری فعالیت هایش در دیار سربداران به هر دلیلی که باشد، فرصتی است برای توسعه فضای رسانه ای سبزوار. به گونه ای که اگر امکانات مورد نیاز، مجوزهای لازم و به طور کل مساعدت های قانونی از سوی مسئولان مربوطه با وی به عمل آید، شاید موقعیت مناسبی باشد که سبزواری ها بتوانند از توان و تجربه این روزنامه نگار با سابقه در توسعه فضای رسانه ای این شهر بهره گیرند.

البته به جز دباغی مقدم هم اکنون خبرنگاران و روزنامه نگاران، یا فعالان رسانه ای مجرب دیگری نظیر محمدمهرنیا، سیدمحسن جعفری، رضا نامنی، رضا قدیریان ، روح الله مهری و ... چندین چهره جوان و پراستعداد دیگر نیز در سبزوار فعالیت دارند که هریک به نوبه خود پتانسیل های رزشمندی در عرصه خبر و رسانه دیار سربداران محسوب می شوند. توانمندی ای که به نظر می رسد تا کنون به طور کامل مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

گفتنی است نام جواد دباغی مقدم در فهرست خبرنگاران و اصحاب رسانه دیار سربداران که توسط مجله اینترنتی اسرارنامه درحال تنظیم است، ثبت شده است.برای مشاهده این فهرست هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

مراحل پایانی چاپ نشریه خورشید کویر در سبزوار

نظرت را بنویس
comments

فلاحت

سلام اقای دباغی تشکر از تلاش بی دریغ شما سری به مدارس ابتدایی بزنید و درد دلهای معلما و فشار کار واداهای مدیران رو ببینید کلاسهای ضمن خدمتشون با اون استادهای سه‌بیسواد که روزهای جمعه از کله ی سحر برگزار میکنند و چه رفتار زشت و زننده ای با معلمهای بالای ۲۵ سال میکنند و ده دقه دیر و زود بشه غیبت میزنند بماند تازه میخوان ازما پول بگیرند خنده دارکه چه عرض کنم گریه داره روزهای جمعه مدرسه ی قاضی زاده برگزار میشه برید ببینید چه خبره
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما