جشنواره ملی مهدویت در سبزوار برگزار می شود

رییس دانشگاه پیام نور واحد سبزوار از برگزاری جشنواره ملی مهدویت دراین شهر خبر داد.
دکتر «ابوالقاسم امیر احمدی» امروز در نشستی با حضورخبرنگاران سبزوار در این باره گفت : این جشنواره در مهرماه جاری به مدت 3روز به میزبانی دانشگاه پیام نور سبزوار برگزار خواهد شد و اساتید وکارکنان ودانشجویان دانشگاه های سراسر کشور از شرکت کنندگان این جشنواره خواهند بود.
وی درباره اهمیت برگزاری جشنواره ملی مهدویت در سبزوار اظهار داشت : دانشگاه پیام نورسبزوار جسارتی را به خرج داد که توانست این جشنواره را برای اولین بار در سطح کشوری برگزار کند چراکه در سال های قبل این جشنواره در سطح شهرستان و نهایتاً استانی برگزار می شد.
وی همچنین گفت: برگزاری جشنواره های مهدویت از سال 87 در سبزوار شروع شده و تا کنون 8 دوره برگزار شده و نهمین دوره آن امسال برگزار خواهد شد.
دکتر امیر احمدی افزود: تا کنون حدود 1750 نفر از اساتید ودانشجویان وکارکنان دانشگاه درجشنواره های برگزار شده در سال های گذشته آموزش دیده اند.امسال نیزحدود 250 نفر میهمان خواهیم داشت که این افراد به صورت آنلاین ثبت نام کرده اند که از این تعداد 80 نفر از استانهای دیگر حدود 30 نفر از اعضای هیئت علمی وکارکنان شهرستان ها واستان ها و بقیه شرکت کنندگان سبزواری هستند.
رییس دانشگاه پیام نورسبزوار سپس گزارش مختصری از روند برگزاری این جشنواره ارائه داد وگفت : همکاران ما در بخش فرهنگی طراحی سایت جشنواره را به عهده گرفته اند تا با دسترسی به این سایت عموم مردم بتوانند راحت تراطلاعات لازم را دریافت کرده وثبت نام کنند همچنین طراحی پوسترهای جشنواره وارسال آنها وارسال به سراسر کشور از دیگر اقداماتی است که انجام گرفته است.
وی درباره تاریخ برگزاری هر ساله جشنواره گفت : هر سال در تاریخ خاصی و معمولا در شهریور این جشنواره برگزار می شد ولی امسال به دلیل برگزاری در سطح ملی تاریخ آن هم تغییر کرد واز شهریوربه مهر انتقال یافت.
در ادامه غلامرضا جلالی مسئول فرهنگی مرکز سبزوار ومسئول دبیرخانه جشنواره درباره نحوه وتاریخ برگزاری مهدویت خبر دادند: بحث مهدویت با احداث کانون مهدویت در این دانشگاه از سال 86 راه افتاد و تا سال گذشته 8 دوره که 6 دوره آن به صورت شهرستانی که دانشگاه هایی مثل دانشگاه حکیم سبزواری وبقیه الله و.. شرکت کردند و 2 دوره به صورت استانی برگزار شده و این دوره نیز قرار است به صورت ملی برگزار شود.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وجود فرهنگ دیرینه مهدویت در سبزوار به ویژه از دوره امرای شیعه مذهب سربداران گفت: بسیار مایل هستیم در خلال این جشنواره به پیشینه موضوع مهدویت در سبزوار نیز پرداخته شود.
جلالی توضیح داد: حاکمان سربداران در دورانی که سبزوار را پایتخت خود قرار داده بودند، هر جمعه اسبی را بر فراز بلندی شهر نگاه می داشتند تا چنانچه امام زمان(عج) ظهور کرد به یاری او بشتابند. و این حرکت نمادین نشانه ای از قدمت فرهنگ انتظار و توجه به بحث مهدویت در سبزوار است.
گفتنی است وبسایت جشنواره ملی مهدویت در آدرس زیر برای علاقه مندان قابل دسترسی است:

اولین جشنواره سراسری مهدویت

گزارش: فاطمه خرم پور

 

 

 

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

حکومت سربداران طلایه دار اندیشه مهدویت در ایران

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما