پایگاه خبری تحلیلی سبزوارنما، جدیدترین رسانه محلی دیار سربداران راه اندازی شد

چند روزی است که در میان تعداد پرشمار رسانه های دیجیتال خبری و تحلیلی دیار سربداران وبسایت جدیدی با نام «سبزوارنما» فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه پایگاه خبری و تحلیلی سبزوارنما در حالی نخستین روزهای فعالیت خود را سپری می کند که به گفته خود مدیرانش سیزدهمین پایگاه خبری دیار سربداران است که این رقم بیانگر آن است که برخلاف کمبود شدید نشریات کاغذی چاپی و همچنین عدم وجود رسانه های پرقدرتی نظیر شبکه محلی رادیویی و تلویزیونی در شهرستان پراستعداد سبزوار،  در عرصه وجود رسانه های اینترنتی، هیچ کمبودی احساس نمی شود و حتی فضای خبری شهرستان از این نوع رسانه ها اشباع است.

موضوعی که کار وبسایت های جدیدالتأسیس را به شدت سخت می کند.

نکته قابل توجه دیگر این است که تقریبا در 6 ماهه نخست سال جاری یکی از وبسایت های خبری و تحلیلی سبزوار با نام صبح سبزوار از ادامه فعالیت بازماند، دو سایت جدید به نام های سبزواریان و عصر سبزوار با گرایش اعتدال گرایی و اصلاح طلبی در سبزوار راه اندازی شد و پایگاه خبری تحلیلی با سابقه ای نظیر سبزوارآنلاین کماکان به صورتی ناپیوسته و بسیار مقطعی به حیات خود ادامه می دهد.

اینک درباره سبزوارنما هرچند هنوز نمی توان تشخیص داد مدیران این رسانه نو بنیان محلی قرار است چه خط مشیی را در فعالیت های خود برگزینند و چه اهدافی را برای چه مدت زمانی دنبال کنند، اما می توان قاطعانه گفت، دست اندرکاران سبزوارنما مسیر سختی را برای فعالیت موثر خود در عرصه رسانه های مجازی دیار سربداران در پیش دارند.

دست اندرکاران سبزوارنما اگر می خواهند به رسانه ای معتبر و اثربخش در شهرستان بزرگ سبزوار تبدیل شوند که موفقیت های احتمالی خود را در طولانی مدت حفظ کنند، می بایست از همین حالا به فکر زبانی مخصوص و خط مشیی مشخص برای رسانه خود باشند تا در انبوه سایت های خبری و تحلیلی سبزوار بتوانند خود را به مخاطب محلی نشان داده هویت  مستقل و متمایزی از دیگر رسانه های محلی برای خود بسازند.

هویت خاص یک رسانه به روش های مختلفی می تواند کسب شود که علایق فرهنگی و هنری، جناح گیری های سیاسی، یا فعالیت تخصصی در بعضی زمینه ها نظیر ورزش، اقتصاد، مذهب ، زنان ، خانواده، سلامت و ... می تواند یکی از ملاک های وجه تمایز رسانه ها با یکدیگر باشد.

علاوه بر اینها خبرمحوری، تحلیل محوری، گزارش محوری، گفتگو محوری و یا تمرکز بر انتشار گالری های تصاویر هنری یا خبری، طنزهای مصور، ویدئو کلیپ های مختلف و ... شماری از راه های گوناگونی است که می تواند به ایجاد هویت خاص یک رسانه در گستره های مختلف محلی، ملی و بین المللی یاری رساند.

 

حالا این سبزوارنما و دست اندرکارانش هستند که می بایست با انتخاب های خود از بین گزینه های مختلفی که در پیش رو دارند، راه رسانه های موفق و ماندگاری نظیر سبزوارنیوز را در پیش بگیرند یا با فعالیت کوتاه مدت و تقریبا نامنسجم خود نظیر وبسایت صبح سبزوار در آینده کوتاهی محکوم به حذف از عرصه رسانه های دیجیتال سبزوار گردند؟!

اما اکنون از آنجایی که هنوز برای قضاوت درباره نتیجه فعالیت های سبزوارنما زود است، مناسبت دارد که از قول خود مدیران سبزوارنما بخوانیم که چه اهداف و برنامه هایی دارند و چه آینده ای را برای فعالیت خود متصورند.

متن پیش رو توسط یکی از دست اندرکاران این رسانه نوبنیان محلی در دیار سربداران برای تحریریه اسرارنامه ارسال شده است:

نقش مطبوعات درکشورها منعکس کردن آرمان های ملت است . مطبوعات باید مثل معلمینی باشند که مملکت وجوانان را تربیت می کنند . »
امام خمینی (ره)
مطبوعات به عنوان یکی از ابزارهای مهم توسعه ، نقش بسزایی درشکوفایی فرهنگ جوامع برعهده دارند وتاثیر مهم آن درگسترش آگاهی عمومی و تبادل افکار و اندیشه ها برکسی پوشیده نیست . ویژگی های خاص این رسانه باعث گردیده است دراین مقطع زمانی بیش از هر زمان دیگر در طول تاریخ کشورمان ، مورد اقبال عمومی قرار بگیرد و بعضا با سایر وسایل ارتباط جمعی به رقابت بپردازد.
با استعانت از خداوند متعال پایگاه خبری تحلیلی سبزوارنما، سیزدهمین پایگاه خبری شهرستان فعالیت خود را به صورت آزمایشی شروع کرده است. هدف اصلی گروه خبری سبزوارنما از تاسیس این پایگاه بهبود فضای رسانه ای شهرستان به دور از جبهه گرایی های سیاسی وجناحی و تنها باهزینه های شخصی شروع به فعالیت نموده است.و در انتها همکاری خود را با سایت های خبری شهرستان اعلام مینماییم. انشا... درآینده ای نزدیک اسامی گروه خبری سبزوارنما معرفی خواهند شد.
اجرکم عندلله
سبزوارنما، نمایی از دیار سربداران

برای ورود به وبسایت سبزوارنما هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

پایگاه خبری تحلیلی عصر سبزوار مجددا فعالیت خود را از سر گرفت

نظرت را بنویس
comments

سلام ،به دست اندرکاران این وب سایت جدید تبریک می گویم ضمنا چیدمان بخش های این سایت نظیر بخش کزازش ،گفتگو،یادداشت ،حرف مردم و...بیشتر به سبزوار پیام شبیه است و سایت کاملی است روی هم رقته سایت قشنگی است ،موفق باشند /یک شهروند

سبزواری

اگر سنگ در راه این پایگاه نیندازند واین سایت به عدالت محوری خود ادامه دهد حتما در اینده به رسانه ای جامع ای تبدبل خواهد.ازگروه اسرارنامه تشکرمیکنم به اطلاع رسانی ان.ولی کاش اسامی این افراد وسایر دست اندرکاران سایت های دیگرمنتسرمیشد.سپاس
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما