فیلم تلویزیونی نامیرا با نگاهی جدید به ماجرای شهادت امام رضا(ع) در سبزوار تولید می شود

فیلم تلویزیونی «نامیرا» با درون مایه مذهبی و با نگاهی جدید به ماجرای غم بار شهادت حضرت امام رضا(ع) در دارالمومنین سبزوار ریشه فرهنگی خراسان تولید می شود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، عوامل تولید فیلم تلویزیونی نامیرا بعد از ظهر سه شنبه 8 مهر 93 طی برگزاری نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه دیار سربداران که در محل لوکیشن این فیلم تلویزیونی در موزه مردمش شناسی سبزوار برگزار شد، از جزئیات تولید این اثر هنری سخن گفتند.

برمبنای همین گزارش،  دکتر ناصر سلمانی ایزدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزوای، سیدنورالله رضوی مدیرفرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری ، محمد اکبری کارگردان و بازیگر ، براتعلی رجبی نویسنده  و تعدادی دیگر از عوامل فیلم تلویزیونی نامیرا در این نشست پاسخگوی سئوالات اصحاب رسانه شدند.

سیدنورالله رضوی در ابتدای این جلسه گفت: نامیرا اولین فیلم تلویزیونی است که تولید آن در سبزوار تقریبا به طور کامل با بهره گیری از ظرفیت هنرمندان سبزواری انجام می شود که حتی آن دسته از عواملی که از شهرهای دیگر برای همکاری در تولید این اثر به سبزوار آمده اند، اکثراً اصالتی سبزواری دارند.

وی افزود: نامیرا در ابتدا تئاتری بود که در سال 91 در جریان برگزاری جشنواره ملی تئاتر تک بازیگر رضوی به کارگردانی و نویسندگی براتعلی رجبی و بازیگری محمد اکبری در دانشگاه حکیم سبزواری روی صحنه رفت و از آنجایی که اثری قوی و درخور توجه بود، عوامل اجرایی آن تصمیم گرفتند با کمی تغییرات در داستان تئتر نامیرا، اقدام به تولید فیلمی تلویزیونی کنند.

رضوی سپس گفت: نامیرا به سفارش دانشگاه حکیم سبزواری تولید می شود و در واقع تهیه کننده آن حوزه فرهنگی این دانشگاه است.

کارگردان و بازیگر فیلم نامیرا نیز در این جلسه گفت: پرداختن به مسائل و مضامین مذهبی کار سختی است، زیرا تا کنون در این زمینه زیاد کار شده و بعضی کارها آنقدر ضعیف و تکراری بوده است که گاهی برای مخاطب دافعه ایجاد می کند.

از همین رو تصمیم گرفتیم موضوع شهادت امام رضا (ع) را که تا کنون روی آن زیاد کار شده است، از زاویه ای دیگر نگاه کنیم. نگاهی جدید و کاملا بدیع. و برای این کار به منابع و مآخد زیادی مراجعه کردیم و گردآوری اطلاعات حدود دو ماه طول کشید.

وی ادامه داد: میترا آسیایی یکی از بازیگران پراستعداد سبزوار است که چندسالی است در تهران سکونت دارد اما در نامیرا فیلم نامه از ابتدا با حساب روی حضور وی نوشته شده است.

اکبری درباره لوکیشن فیلم نامیرا که در بخشی از موزه مردم شناسی سبزوار انتخاب شده است، گفت: برای لوکیشن این کار تا شعاع 50 کلیومتر در اطراف سبزوار مورد بررسی قرار گرفته است تا لوکیشن مناسبی پیدا شود، اما در نهایت به بخش بدون استفاده مانده ای از موزه مردم شناسی در قلب شهر سبزوار رسیدیم که تا کنون مورد استفاده قرار نگرفته بود و برای لوکیشن نامیرا مناسب بود.

این کارگردان و بازیگر شناخته شده سبزواری ابراز امیدواری کرد  برای پخش فیلم نامیرا با توجه به پتانسیلی که دارد تنها به سیمای استانی خراسان رضوی اکتفا نگردد بلکه شبکه های سراسری سیما هدف پخش این فیلم قرار بگیرند.

وی توضیح داد: در ابتدا قرار بود نامیرا به شکل یک تله تئاتر تولید شود، اما با مشاهده ظرفیت هایی که در این کار وجود داشت، تصمیم گرفتیم آن را به شکل یک فیلم تلویزیونی تولید کنیم و تلاشی که عوامل این کار در این مدت از خود نشان داده اند، استحقاق پخش نامیرا از شبکه های سراسری سیما را به وجود آورده است.

نویسنده فیلم تلویزیونی نامیرا نیز در این جلسه وجود ارادت قلبی نسبت به ثامن الائمه (ع) را انگیزه اصلی ورود به نوشتن فیلم نامه نامیرا عنوان کرد و در واقع خواستیم این ادای دینی در پیشگاه امام هشتم باشد.

براتعلی رجبی افزود: چون موضوعات مذهبی از اهمیت زیادی برخوردار است نیاز بود قبل از نوشتن این فیلم نامه مطالعات و تحقیقات زیادی انجام بگیرد که برای این کار منابعی از جمله عیون اخبارالرضای شیخ صدوق، منتهی الآمال شیخ عباس قمی، بهارالانوار علامه مجلسی، تفسیر آیت الله مطهری درباره ولایتعهدی امام رضا(ع) و ...  مورد مطالعه قرار دادیم.

گفتنی است، دراین نشست خبری علاوه بر عوامل تولید فیلم نامیرا و اصحاب رسانه سبزوار، محبوبه طبسی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مسعود پسندیده عضو شورای شهر ، زهرا شیرازی، سیدحسین فدایی، سیما بهادران و شماری دیگر از چهره های فعال فرهنگی و هنری در دیار سربداران حضور داشتند.

در پایان اصحاب رسانه دیار سربداران با حضور در محل لوکیشن فیلم نامیرا، از نزدیک شاهد تصویربرداری یک سکانس از این فیلم بودند.

 

برای مشاهده گزارش تصویری این نشست خبری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

«پارکینگ» فیلم کوتاه عباس عمرانی بیدی به جشنواره بین المللی تهران راه یافت

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما