در آستانه روز شعر و ادب فارسی محفل صمیمی شعرای سبزوار برگزار شد

خانه هنر دانشجو سبزوار در یک فرهنگی و هنری به مناسبت 27 شهریورماه روز شعر وادب فارسی ، میزبان محفل صمیمی جمع کثیری از شعرای شهرستان شد.
 به گزارش خبرنگار افتخاری مجله اینترنتی اسرارنامه ، این محفل با حضور قادردلاورنژاد یکی از شاعران سرشناس کشوری برگزار گردید. و سید جواد جعفری نسب ، محمدرضا فرامرزی ، امیراحسان دولت آبادی ، سید سعید احمدپور ، معصومه عباسی ، ثمره کیانی و ... نیز تعدادی از شعرای توانمند سبزواری بودند که به همراه دیگر شعرای جوان شهرستان از انجمن های ادبی گل سرخ ، جوان و فروردین ، در این جلسه حضور به هم رسانده و به شعرخوانی پرداختند.
حضور افتخاری دکتر امین زارعین مدرس دانشگاه و از چهره های شاخص فرهنگی سبزوار و نیز استاد فتاحی پیشکسوت هنرتئاتر سبزوار نیز از دیگر نکات حائز اهمیت این جلسه بود.
قادردلاورنژاد که سمت مدیریت گروه توسعه فضاهای مجازی فرهنگی در وزارت علوم را برعهده دارد ، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته به دعوت ستاد نکوداشت ملی استاد حمید سبزواری به دارالمومنین سبزوار سفرکرده بود تا ضمن  شرکت در این محفل ادبی صمیمانه ، به همکاری و ارائه مشاوره در برگزاری هرچه بهتر برنامه های ادبی در حاشیه نکوداشت ملی استاد حمید سبزواری بپردازد.
وی در حاشیه این جلسه طی مصاحبه ای با خبرنگار افتخاری اسرارنامه ضمن بیان ارادت و علاقه خود نسبت به شخصیت استاد حمید سبزواری وی را از پیشگامان شعر انقلاب معرفی کرد که درآشنا ساختن شاعران و جوانان نسل های بعد با آرمان های شعر انقلاب اسلامی سهم به سزایی داشته است.
دلاورنژاد برهمین اساس گفت : همه ما باید در تجلیل و بزرگداشت استاد سبزواری و دیگر شاعران همتای وی بکوشیم.
این شاعر سرشناس کشوری در ادامه ستاد اجرایی نکوداشت استاد حمید سبزواری را بسیار قوی ارزیابی کرد و گفت : با توجه به شناختی که از اعضای این تیم  و تجربه های موفق آنها در برگزاری سایر برنامه ها دارم ، مطمئنم نکوداشت ملی استاد حمید سبزواری با کیفیتی بسیار خوب وارزنده مقام این شاعر برگزار خواهد شد.
وی همچنین سبزوار را شهری معرفی کردن که معدن فضل و ادب و هنر است و گفت در مدت اقامتش در سبزوار استعدادها و توانمندی های بالایی در شعرای جوان این شهر دیده که جای آن دارد مسئولین فرهنگی شهرستان نسبت به چاپ کتاب یا کتاب هایی از مجموعه اشعار شعرای سبزواری اقدام نمایند.
مدیراجرایی خانه هنردانشجو نیز در حاشیه همین برنامه در خصوص نکوداشت استاد حمید سبزواری و برنامه های هنری جانبی آن گفت : تعدادی از شعرای ارزشمند شهرستان در برگزاری محافل ادبی مرتبط با نکوداشت استاد حمید سبزواری همکاری خواهند کرد.
زهرا شیرازی که خود از چهره های شاخص فرهنگی و هنری شهرستان سبزوار است ، افزود : پس از رویداد فرخنده دیدار مقام معظم رهبری با دست اندرکاران ستاد نکوداشت ، هریک ازاعضا با شور و شوقی مضاعف در حال فعالیت برای برگزاری هرچه بهتر نکوداشت ملی استاد حمید سبزواری هستند .
وی گفت سفارش های اکید مقام معظم رهبری برای برگزاری مراسمی شایسته جهت تقدیر از شاعر آرمانگرای انقلاب ، تمام نیروهای اداری و اجرایی شهرستان و استان را موظف کرده است ، نهایت همکاری موثر خود را با این برنامه به عمل آورند.
شیرازی زمان احتمالی برگزاری نکوداشت را نیمه های مهر سال جاری با حضور جمعی از شعرا ، مسئولین و چهره های سرشناس فرهنگی و هنری و سیاسی استان و کشور اعلام کرد.
پیش از این سایر رسانه های ملی و محلی اخبار مربوط به برگزاری این محفل صمیمانه ادبی در سبزوار را پوشش داده اند.
برای مطالعه این مطالب می توانید به آدرس های زیر مراجعه نمایید:
محفل صمیمی شعرای سبزوار برگزار شد
یک شاعر کشوری : تجلیل از شاعران نسل اول ادبیات انقلاب وظیف همگانی است.

گفتنی است شما مخاطبین گرامی می توانید گزارش تصویری این محفل صمیمی را هم اکنون در بخش عکس نامه مجله اینترنتی اسرارنامه مشاهده بفرمایید.
برای مشاهده این قسمت روی اینجا کلیک کنید.

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
با بیانات مقام معظم رهبری ، نکوداشت استاد حمید سبزواری ابعاد جدیدی پیدا کرد.
نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما