کلنگ زنی اولین کارخانه ی تولیدp.c.c

اولین کارخانه تولید p.c.c در سبزوار کلنگ زنی شد

 مرتضی معشوقی مدیر کمیته تشریفات دیار سربداران در خصوص این کارخانه گفت: سرمایه گذار آن شرکت پارس هستی آسیاست با هزینه ای حدود ۴۰ میلیارد تومان و درمدت ۲ سال ساخته و بهره برداری خواهد شد.
نکته ی مهم در این کارخانه این است که هم اکنون پنجاه درصد محصول تولیدی سال اول آن به کشور ایتالیا پیش فروش شده است.
این عضو مرکز آمار موسسه دیارسربداران درمورد نقش نمایندگان مجلس درتحقق این پروژه ی صنعتی برای سبزوار گفت : پیگیری هایی که نمایندگان به عمل آوردند درجلب موافقت سرمایه گذاربخش خصوصی و گروه صنعتی ایتالیایی بسیار موثر بوده است.
معشوقی درهمین زمینه گفت : این کارخانه درابتدا قرار بود در استان زنجان که یکی از قطب های صنعتی کشورمحسوب می شود و تسهیلات خوبی در اختیارسرمایه گذاران بخش خصوص قرار می دهد ، به اجرا در بیاید . اما آقایان دکتر محسنی ثانی و حاج آقای بروغنی با پیگیری خود ، سرمایه گذار سبزواری این پروژه را قانع کردند که سبزواررا برای فعالیت خود انتخاب کند و آنان پس از اطمینان از فراهم بودن زمینه های مناسب سرمایه گذاری در این شهر ، به سبزوار جذب شدند.
وی افزود به خاطر همین نقش مهم نمایندگان مردم سبزوار است که حتی سرمایه گذار روز کلنگ زنی این پروژه را از چهارشنبه به پنجشنبه به تأخیرانداخت تا آقایان محسنی ثانی و بروغنی بتوانند در این مراسم حضور داشته باشند. وی گفت سرمایه گذار برای این منظور مجبور شد حتی حضور مهندسان ایتالیایی را یک روز در ایران تمدید کند.
آنچه برمسرت بخشی
آنچه برمسرت بخشی این خبر خوش صنعتی می افزاید این است که بدانیم استقراراولین کارخانه ی تولید P.C.C در کشور که خود یک صنعت مادر است برای شهرستان های منطقه ی غرب خراسان فواید جانبی زیادی خواهد داشت. به طوری که همین حالا سرمایه گذار سبزواری پروژه ی مذکور، تصمیم بر آن دارد که بعد از اتمام آن ، کارخانه های جانبی دیگری نیز در به اجرا در بیاورد.
مرتضی معشوقی در همین زمینه گفت : هم اکنون شرکت پارس هستی آسیا در شهرک صنعتی شماره ی ۱ سبزوار درکنار زمین کارخانه ی P.C.C زمین بزرگ دیگری را خریداری کرده است تا کارخانه های دیگری نظیر ماشین های الکتریکی ، سنگ های زینتی و … را راه اندازی کند.

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما