اولین عمل جراحی قلب باز در بیمارستان واسعی سبزوار با موفقیت انجام شد

دکتر علیرضا مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در گفتگو با خبرنگار وبدا اظهار داشت : اولین عمل جراحی قلب باز در مرکز آموزشی و درمانی واسعی با موفقیت انجام شد .

دکتر علیرضا مسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان اینکه در راستای تکمیل چرخه درمان بیماران قلبی احداث بخش جراحی قلب باز یکی از نیازهای ضروری حوزه درمان  شهرستان سبزوار بوده اظهار کرد: بیمار 50 ساله که با تشخیص بیماری عروق کرونر توسط دکتر وکیلی متحصص قلب، آنژیو گرافی کرونر شده بود جهت عمل جراحی مشاوره گردید و توسط دکتر بهروز متحدی فوق تخصص جراحی قلب و عروق ، مدیر گروه جراحی قلب بیمارستان قائم مشهد و دکتر جهانبخش متخصص بیهوشی و پرسنل اتاق عمل و بخش ICU قلب بازبیمارستان قائم و مرکز آموزشی ودرمانی واسعی عمل شد و بیمار بعد از بهبودی کامل از ICUبخش قلب باز به بخش قلب منتقل شد .

وی افزود : این تیم جراحی قلب باز بیمارستان قائم مشهد طی تفاهم نامه ای به مدت یکسال درانجام عمل قلب بازو آموزش پرسنل این بخش با دانشگاه علوم پزشکی سبزوار همکاری می کنند ،تا با هماهنگی های صورت گرفته شده با وزارت بهداشت جراح قلب و عروق به مرکز آموزشی و درمانی سبزوار معرفی گردد .

لازم به ذکر است : این تیم جراحی با سرپرستی دکتر بهروز متحدی فوق تخصص جراحی قلب و عروق از حاذق ترین و با تجربه ترین جراحان استان خراسان رضوی هستند .

در پایان گفتنی است :بخش جراحی قلب بازمرکز آموزشی و درمانی واسعی سبزوار دارای 8 تخت فعال ویژه ICU و سایر تجهیزات و امکانات پزشکی و 2 اتاق عمل با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و دویست میلیون تومان در بخش عمرانی و خرید تجهیزات در مساحتی با 520 مترمربع با حضور دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور در شهریور ماه افتتاح شد .

منبع: وبدا سبزوار

 

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

بیمارستان واسعی سبزوار بزرگترین و مجهزترین بیمارستان نیمه غربی خراسان رضوی است

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما