شهرداری سبزوار خبرسازترین سوژه یک سال گذشته رسانه های محلی

شاید یکی از خبرسازترین مسئولین شهری سبزوار در یک سال گذشته حسین مقصودی باشد که از شهریورماه 90 سمت شهرداری این کهن شهر خراسان را برعهده گرفته و علی رغم همه مسائل و حاشیه هایی که سرراهش به وجود آمد یا به وجود آوردند تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده و توانسته است چنین جریان رسانه ای عظیمی را حول عملکرد خود در سبزوار ایجاد کند و دو گروه سرسخت موافق و مخالف را به وجود آورد .
روند جریانات به طوری است که باید اعتراف کنیم در طول تاریخ سبزوار اثرگذاری اینچنینی از هیچیک از شهرداران پیشین مشاهده نشده است.
عملکرد حسین مقصودی توأم با نقاط قوت و ضعف زیادی بوده است. که به هریک از نقاط قوت و ضعف وی در مطالب قبلی اسرارنامه اشاره کرده ایم و همیشه اذعان داشته ایم از دید مجله اینترنتی اسرارنامه و شاید از نگاه بسیاری از همشهریان سبزواری مقصودی را بتوان در مجموع یکی قدرتمندترین و پرکارترین شهرداران و مدیران ارشد شهری سبزوار دانست.
همین موضوع است که وی را به خبرسازترین مدیر این ماه ها و روزهای سبزوار تبدیل نموده است.
چرا که به هرحال کارهای بسیاری توسط مجموعه شهرداری سبزوار انجام گرفته که هم می توان با دیده نقد به آنها نگریست هم با دیده ستایش و تقدیر.
جریانی که در برخی رسانه های محلی منتقد فعالیت های مقصودی وارد عمل شده است ، با اینکه ممکن است گاهی اوقات – و نه همیشه-  به انتقاداتی صحیح اشاره نموده باشد اما به روشی بسیار افراطی عمل کرده و به صورت بسیار واضحی سعی نموده است افکار عمومی را علیه شهردار فعلی سبزوار شکل دهد و دقیقاً به دلیل همین افراط گری و لو رفتن دست  مدیران این جریان ، واکنش های زیاد و مستقیمی را درمیان مردم و مخاطبین خود برانگیخته و عملاً با شکست مواجه شده است.
یکی ازاین واکنش ها که از جانب برخی از مردم سبزوار، بنسبت به  اقدامات گروه مخالفان مقصودی نشان داده شد ، خود را در تشکیل وبلاگ هواداران شهردار سبزوار نشان داده است . وبلاگی که با مخاطبین و نظردهندگان نسبتاً زیاد خود ، مشخصاً در تلاش است اقدامات و خدمات حسین مقصودی را برای سبزواری های کاربر اینترنت معرفی کند. به جز این وبلاگ ، طرفداران اقدامات مقصودی گاهی در سایر رسانه های محلی نیز ورود پیدا کرده و مطالب خود را منتشر می کنند.
در روزهای اخیر پس از پشت سرگذاشتن یک موج شدید انتقادها به عملکرد مقصودی ، هواداران خدمات شهرداری سبزوار نیز فعالیت های رسانه ای خود را پررنگ تر کرده  و مطالب متعددی در رد انتقادات عمدتاً غیرمنصفانه منتشر کردند.
مجله اینترنتی اسرارنامه در اینجا تصمیم دارد دو مورد ازمطالب تازه منتشر شده را که هریک حاوی دیدگاه ها و حرف های خاصی برای گفتن هستند ، بدون قضاوت درمورد صحت یا عدم صحت این مطالب تنها به جهت آگاهی مخاطبین گرامی خود ، این مطالب را در اینجا منتشر کند.
البته گفتنی است بخش هایی از این مطالب که در آنها نام برخی وبسایت های محلی با لحن انتقادآمیز بیان شده ، دراینجا بنا به مصلحت اندیشی تحریریه اسرارنامه حذف می گردد .
اولین این مطالب در وبلاگ هواداران شهردار سبزوار منتشر شد ، که متن کامل آن بدین شرح است :

گوشه هایی از تحولات یک سال ماندگاری مقصودی در شهرداری سبزوار
با عرض سلام  و خسته  نباشید  خدمت دست اندر کاران عرصه خدمت رسانی  در سالی  که به گفته  رهبر فرزانه انقلاب سال تولیدملی  و عرصه خدمت  رسانی است

دقیقا  یک سال پیش بود  که کلید تحول  سازندگی ،در سال جهاد سازندگی  توسط شهردار  جوان  و  مجموعه شهرداری سبزوار زده شد


و حال  که در آستانه  یک سالگی شروع به کار شهردار جدید هستیم .به گوشه هایی از برکات این یک سال  پر بار می پردازیم :

 همه می دانیم خیابانهایی در سبزوار بود  که سالهای سال بار ترافیکی  و مزاحمتهای عابری  را به  دوش می کشید

  که  به یمن جسارت آقای مقصودی  و همکاری نهادهای دیگر  از مسدودی  و بن بست رهایی یافت

به جرات می توان گفت  در این مدت کوتاه ،  تمام  خیابانهای شهر  یا جدول گذاری شده   و  یا فضای  سبز جدید به خود  دیده و یا از حالت فرسودگی  در امده  و دوباره  ساخته شدن را  تجربه کرده است

و  کمال  بی انصافی است اگر از ورودی های شهر  به سادگی رد شویم  واگر  مناظر زشت قبلی  رادر ذهنمان تصور کنیم  درک  می کنیم  که اندازه چند سال  عقب ماندگی اش جبران شده است ..

و سند  این کلام  را به  وجود  ازدیاد مسافران نوروزی   در ورودیهای  شهرمان  در این ایام  به چشم می بینیم .

و اما  هر سبزواری که شبهای تابستان  برای فرار  از خستگی کار روزانه با خانواده  در هر  نقطه شهر   گشت  و گذاری کند  با دیدن نورپردازی های مصنوعی  و فواره های رقص نور  شور و نشاط خاصی می گیرد  و بوی کهنه گی  گذشته   شهر  به مشامش نمی رسد

 و   یا به چشم  می بیند که  نمادها   و  المان های  جدید  چه جان تازه ای به چهره فرسوده شهر  داده است ...

و همچنین،  کارهای بزرگی صورت گرفته  که از چشمهای تیزبین مردم این خطه به دور نمانده .از جمله :

آسفالت  معابر شهری  از  کوچه پس کوچه ها گرفته  تا ... درست شدن پارک محله های  کوچک  و بزرگ و  ...نظم گرفتن مشاغل شهری  و سرو سامان گرفتن میادین عرضه میوه و تره بار ...ساماندهی کار گران زحمت کش شهرداری  در تمام زمینه ها ...

و همچنین کارهای جهادی  دیگری  که  در دست اقدام است و با صبر و بردباری شما مردم شریف  و تلاش مجدانه  خدمت گذاران  شما  در شهرداری  در دست اقدام است.

و در پایان گله ای  به  سایتهای  عرصه خدمت رسانی  بالاخص سایت ............... که خود را سایتی بی طرف می دانند  عرض می کنم که چرا این همه خدمت  و تلاش را  به چشم نمی بینید و فقط بیدق کوبیدن  این مسئول  مردمی را  در دست گرفته اید ... آیا هنوز وقت آن نرسیده که قلمتان  را همراه  با وجدانتان یک دل کرده  و یا  حداقل  بدون غرض ورزی مطلب بنویسید  و یا حداقل  از  چهره  این  برادر  ارزشی  و ولایی  و واقعا  دلسوز  کمی  شرم  را  در خود  جای  دهید و حقیقت  کار را  به کاردان کار  بسپارید  .

 و کلامی   به  سایتهای خاموشی  مانند ..............  که  دست اندر کارانش  خود  را  در  محلات  زادگاه خود گم کرده اند  و  فراموش کرده اند که اینجا  باید اخبار سبزوار  را انعکاس بدهند  نه روستاهای  زادگاه خودشان  را ...اگر شما ها قلمتان  را  در  راستای همان هدف سازندگی  به مرکب  بزنید  دیگر هیچ جوهری  تاب تحمل  غیرحقیقت  را ندارد

و تشکری هم از سایتهای  متعادل  و  بدون غرض  و همیشه در  میدان سازندگی مانند اسرارنامه و   ...که حقیقت را در چکامه قلم می چکانند.

و در انتها .... به امید  سبزواری  آباد  و در خور نام  برای  فرزندان سربدار و سر افراز  در سالهایی که  سازندگی هم خون  مان شود  و  مجموعه شهرداری  و در راس آن  شهردار عزیز  بتواند حق مطلب  که  همان  خدمت رسانی  به  مردم  ولایت  مدار سبزوار است  ادا کند.


منبع : وبلاگ هواداران حسین مقصودی شهردار سبزوار


دیگر مطلب منتشر شده درروزهای اخیر که وبسایت صبح سبزوار برای اولین بار اقدام به انتشار آن کرد مطلب کوتاه اما پر پیامی بود با نام «شانتاژ ممنوع» که به قلم یکی ازهمشهریان سبزواری با نام عرشیا دل آرام منتشر شد.
عرشا دل آرام درمطلب خود به صورت بی پرده ای در مورد برخی جریانات رسانه ای به راه افتاده در ماه های اخیر درجهت به زمین زدن شهردار فعلی سبزوار پرداخت و تقریباً در سخنانش با ارائه مثال های عینی و تحلیل های محتوایی دقیق جایی برای شک باقی نگذاشت که دست هایی درکارند تا عمداً در روندکار شهردار فعلی سبزوار وقفه ایجادکنند.
در اینجا متن کامل مطلب «شانتاژ ممنوع» را – البته با حذف برخی عبارات حساسیت زا- از وبسایت صبح سبزوار منتشر خواهیم کرد:


شانتاژ ممنوع

شانتاژ خبری موضوعی است که رسانه ها و صاحبان قدرت برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده بدان متوسل می شوند آنها که اخلاق رسانه ای را زیرپا می گذارند و حاضرند برای رسیدن به نیات بعضا خودخواهانه و غیراخلاقی خود دست به هر کاری بزنند.

متاسفانه مدتی است برخی سایت های محلی آب به آسیاب بدخواهان توسعه سبزوار می ریزند و با این اقدامات خود درصدد کسب طرفدار و بیننده برای سایت خود هستند و در این مسیر از هرگونه افترا و تهمت غافل نشده اند .

پرداختن به موضوع حضور مهدی مقصودی پسر عمه شهردار در سازمان میادین و تره بار که یک چیز معمول در عزل و نصب های هر مدیری می باشد آن چنان برای این سایت مهم به نظر رسیده که تمام فکر و ذهن نه چندان خلاق آنها را به خود واداشته است دم زدن از دفاع از حقوق مظلوم و پرداختن به تخلفات مدیران که موقتا نصیب شهردار سبزوار شده اولویت به اصطلاح نخست این سایت معرفی شده سایتی که مدیرآن طبق بررسی های به عمل آمده هیچ گونه سابقه ای در کار اطلاع رسانی و خبری نداشته است.
واقعا فکر می کنید مدیر عاملی سازمان میادین میوه و تره بار و مشاغل مزاحم آش دهان سوزی است اگر فکر می کنید پست مهمی است برای یک بار هم که شده مدیریت این سازمان را به شما واگذار می کنیم تا ببینیم که کدام یک از اقدامات بی نظیر مهدی مقصودی را در این مدت کوتاه انجام می دادید . جمع اوری سد معبر آنهم از اطراف میادین و خیابانها که خود چهره شهر سبزوار را بسیار نازیبا کرده بود با انهمه مسائل اجتماعی و بیکاری در سبزوار کار اسانی است؟
یادم نمی رود که عیدی شهردار سابق هرقدر تلاش کرد نتوانست این ساماندهی را بوجود اورد . جمع اوری سایبان های مغازه ها که خود حکایت دیگری دارد سایبان هایی از جنس پارچه، ایرانیت ، کیسه ارد و …موضوعی که بازهم در دوره قبلی شهردار وقت تنها در خیابان بیهق انهم بطور محدود و باز هزینه شهرداری اجرا شد.
 موضوعی که اخرین اقدام ارزشمند مهدی مقصودی در سازمان میادین بود تلاش برای بهسازی و اسفالت خیابانها ی شهرک صنایع سبزوار برای انتقال مشاغل مزاحم بود که خوشبختانه هم اکنون در حال انجام است .

چندی پیش تیتر همین سایت به اصلاح مدافع حقوق مردم نوشت مقصودی راز انتصاب پسر عمه اش را فاش کرد .

براستی این تیتر غیر از اینکه نشان دهد نویسنده چقدر از نزاکت و ادب بدور است چه چیز را می رساند عنوان پسر عمه در رسانه دور از اخلاق است ما در کشورمان چقدر رابطه فامیلی بین مدیران و مسئولان کشور داریم اگر به جای نام افراد رابطه فامیلی درجه دوم و سوم انها ذکر شود به نظر شما درست است .
 بگذریم در این خبر انتخاب مقصودی در اداره فرهنگی و ورزشی به چالش کشیده شده بود و دستاویز مدیر سایت نیز نداشتن سابقه فرهنگی و ورزشی در مقصودی جوان می باشد یادم نمی رود در زمان انتخاب مقصودی به عنوان شهردار سبزوار نیز بسیاری از حسودان که توان دیدن وی را نداشتند می گفتند که مگر معلم بازاری می تواند شهردار شود زمان گذشت و اقایان دیدند که به گفته بسیاری از مردم سبزوار تحولی که در این مدت بوجود امده در کل تاریخ شهرسازی سبزوار بی نظیر بوده است.

ممکن است برخی با خواندن این مطالب که عنوان شد فکر کنند که نویسنده ان خود مقصودی باشد اما در واقع این یک دفاعیه کوچک از جوانی است که بدور از هیاهو به فکر ساختن شهرش است و یک نقد علیه کسانی که بجای نگاه عمیق به مشکلات و ارائه راهکارهای اصولی برای توسعه سبزوار مسائل پیش پا افتاده را مطرح می کنند و درصدد هستند با تخریب یک مدیر دلسوز برای خود نام و نانی فراهم کنند .

نویسنده : عرشیا دل آرام

منبع: صبح سبزوار


کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
خطر اختلاف افکنی ، نشر اکاذیب ، تهمت زنی و تمسخر مردم و مسئولین در برخی رسانه های محلی غرب خراسان
نظرت را بنویس
comments

فرشته

من مطمئنم اگه شهردار در انتخابات اینده لیستی از نامزدهای مورد حمایت خودشو معرفی کنه همشون بلااستصنا رای میارن.چون با کارهای مثبتی که اقای مقصودی در دو سال گذشته در سبزوار کرده عموم مردم حامی مقصودی شدن. ازاین یک تعداد ادم حسودم که همیشه معترضن و به فکر جنجالن نگران نباشید. کاری ازشون برنمیاد مطمئنم نامزدای موردحمایت شهرداررای های بالایی میارن. ببینید کی دارم اینو بهتون میگم 24روزقبل از انتخابات

کاظم

با سلام کوتا ذکر میکنم. بنده از طرف اهالی محلی ناوی از عمل کرد های جناب اقای (((حسین مصودی ))) خیلی خیلی راضی هستیم. عمل کرد های شهردار خیلی عالی و مورد پسند سبزواری ها از خداتون باشه که همچین فردی روی کار امده که سبزوار داره اباد میکنه میخواین مثل دیگر شردارهای بیرونی ... پول تو جیب بزنن اما این طور فردی نیست از جیبشم میزاره بند خدا حد اقل بی معرفتا سبزواری هست که به امید ابادی بیشتر سبزوار ((((شهر کهن سربداران ))))

یک نفر شاهد

باسلام ..بدون ادرس مطلب می ذارند ...اسرار نامه عزیز گفته ...مالین و شما هم با شجاعت تایید کردی ..کاش این قدر جنبه نقد داشتند که تو سایتهای خودشون هم تمام نظرات رو تایید می کردند هواداران شهردارسبزوار

برقبانی

سلام دوست عزيز و بزرگوار اميدوارم حالتون خوب باشه و ما رو از دعاي خيرتون محروم نکنيد. اميدوارم شهدا هميشه کمکتون کنند. با مطلبي با عنوان(ممنوع التصویر شدگان حزب اللهی ها در صدا و سیما)) منتظر حضور و نظر گرمتون هستم. اللهم عجل لوليک الفرج ايشالله شهيد شي شهادت بنده ي حقير التماس دعا

........مالین هر دو هم تو هم صبح

آنا

با سلام من یکی از خوانندگان وبلاگ هواداران حسین مقصودی شهردار سبزوار هستم ... واقعا آقای مقصودی خیلی خوب کار کرده ... شاید بهتر باشه کمی هم به شهرهای اطراف و مدیریت شهرادشون نیگاه کنیم تا بدونیم آقای مقصودی واقعا یک گنجه تمیدوارم تو کارشون موفق باشن

ایمان

تمام این برنامه ها را شهردار 20 سال پیش سبزوار اقای حسینی شروع به انجام نمود متاسفانه به دلیل همین کینه ورزی و خودخواهی بعضی اقایان ان بنده خدا را فرستادند به جایی که عرب نی انداخت اگر او بود تا حالا شهدای گمنام برای خودش قطب گردشگری بود با امکانات شهر بازی و هتل و . .. خیابان طبرسی از دو طرف عقب نشینی کرده بود و ... امام زاده شعیب سروسامان پیدا کرده بود . . . پس از بیست سال مردی دوباره پیدا شده که فقط می خواهد برای شهر کار کند ولی بعضی ها به دلایلی قصد سنگ اندازی دارند

یک نفر شاهد

با سلام و خسته نباشید کانون هواداران شهردارسبزوار از مجله اینترنتی اسرارنامه به خاطر تلاشهای مستمر و بدون حاشیه شما در راستای اعتلای دیار سربداران تشکرنموده .... و بدین وسیله حمایت قاطع خود را از این سایت که انصافا بدون غرض مطلب می نویسد ... و بدون هیچ حاشیه ای اخبار مربوط به این دیار کهن را مورد کنکاش قرار می دهد...می کند انتقاد سازنده ...جای تشکر دارد و به این باوریم که اگر انتقاد نباشد کارگزار به دام تملق چاپلوسان و تملق گویان می افتد پس باید قدر کسانی که با ابزار مدرن انتقاد می کنند دانست و از کسانی که تخریب راچاشنه انتقاد می کنند حذر کرد

ناظر

دلم برای مقصودی و طرفداراش می سوزه . شما بدبخت ها اینقدر بیچاره اید می آید وقت صرف می کنید مقالات مفصل می نویسید و نظرات طولانی می دید بعد مخالفاش میان خیلی راحت بدون اینکه زحمتی بکشن براتون رأی مخالف می دن. الآن اگه نگاه کنید قسمت نظراتو می بینید که مخالف های حرف های شما هم کم نیستند که رأی مخالف دادن.و حتی از موافق ها بیشترن.این یعنی شما الکی دارید خودتونو تیکه تیکه می کنید.حرف بی حساب می زنید.عزیزان یک کم عاقل باشید.

مهربون

با سلام من هم برای شهرم ارزوی روزهایی پر از شورو نشاط می کنم ..و ا همین جا اعلام می کنم که با مهرورزی و هم اندیشی می توانیم موجبات سرافرازی سرزمین کهن بیهق را به وجود اوریم ..مقصودی هست و هستی ما را به سر منزل می رساند ...مقصودی می ماند و تمام مانده های ما را درروزهایی که سبزوار مان بوی خشکی می داد ..به سر سبزی می رساند ... یکی از هواداران شهردار سبزوار هستم و به سایتهای ...مخرب اعلام می کنم چرا در این جنگ مجازی کگه خود عامل شده اید نظرات سیل عظیم هواداران مقصودی را تایید نمی کنید ..این بود هنر اطلاع رسانی و شفاف سازی با تشکر از اسرارنامه

سعیده

شمام خودتونو با این شهردار شهردار کردنتون کشتید! الآن واقعاً به نظرتون وضعیت سبزوار خوبه؟ مقصودی تو کدوم ................ وقتی محله کوچه گلستان(غربت ها) و همه محلات قدیمی و درپیت شهر بعد از یک سال هنوز همونجوری مونده. راستی یک نگاهم به ورودی سبزوار از سمت شهرک توحید داشته باشید . مثلاً بالا شهره.و مسیر عبور و مرور هزاران دانشجوست که میرن تربیت معلم و علوم قرآنی و دانشگاه فنی و به زودی دانشگاه علوم پزشکی خداییش شکل و قیافه اون قسمت با مغازه های زشت و آپاراتی و زمین های افتاده و آشغال دونی نیروگاه برق و ... شبیه منطقه بالاشهره؟ خودتون قضاوت کنید. بعد هی سنگ مقصودی رو بزنید به سینه.

ادیسون

با سلام و خسته نباشید ضمن تشکر از شما ... مقصودی هر که هست روستازاده ...معلم ...بی سواد ..الان که دارد موجبات اعتلای دیار سرافراز سبزوار را عاملا می شود چرا اینقدر سایتهای معاند پیشرفت سبزوار. ایشان را تخریب می کنند ..واقعا روستا زادگی انتقادهست که به ایشان نسبت می دهند ...می گویند تازه از روستا رسیده ونمی تواند سرانجام کار را به سر منزل برساند ..می گویند معلم است ...مهندس نیست من نمی گویم مقصودی کامل است ولی واقعا عامل پیشرفت شده .. با تشکر از این مجله اینترنتی و به امید همدلی تمامن سبزواری ها

نوشین

سلام. من یک دانشجوی سبزواری هستم و از هواداران وبلاگ حسین مقصودی. عملکرد جناب شهردار در این یک سال واقعا قابل تقدیر است.حسین مقصودی به فکر مردم و آبادی شهرمان است. وبلاگ هواداران جز حقیقت نمی نویسد.

احسان

مطلب صبح سبزوار واقعا صحیح است سایت سلام سربدار بجای این مسائل و خراب کردن مسئولان راهکار بدهد انتقاد و از همه مهمتر تخریب کار اسانی است

عسل

با احترام من یک دانشچوی دانشگاه آزاد رشته ی صنایع غذایی هستم و کمترین شناخت را از شهردار شهر شما دارم ولی به جرائت می گویم در این سه سالی که مهمان شما هستم شاهد حداقل زیبایی در پارک ها و معابر داخل شهر هستم و وقتی والدینم به دیدنم می آیند از تغییر و تحول در شهر تعریف می کنند و برایشان جالب است که این تغیرات تا این حد ملموس و قابل درک است

آقا معلم

سلام من به عنوان یک فرهنگی که دورادور شاهد تلاش های یک ساله شهردار عزیزمان بوده ام به صراحت می گویم: دیدن زحمات شهرداری در طول یک سال گذشته با این سرعت و کیفیت شاید برایمان عادت شده و فراموش کرده ایم که در گذشته اوضاع چطور بود و حالا چطوزی شده. دوستان و اقوام اینجانب وقتی وارد سبزوار می شوند اولین چیزی که می پرسند این جمله است مگه چه خبره تو شهر که همه جا در حال تغییر و تحول است . بیایید بدور از تعصبات و کمی چشم پوشی از کم کاری یا اشتباهات احتمالی از شهردار جوان و شجاع و نترس شهرمان حمایت کنیم و نگذاریم تعصبات سیاسی یا جناحی باعث شود روند تغییرات در شهر کند یا متوقف شود که همه مدیون هستیم

محسن

سلام من یک سبزواری هستم و به دور از هر گونه تعصبات سیاسی و گروهی به داشتن یک همشهری عزیز و پر تلاش و زحمتکش که سبزوار را از یک برهوتی که خاک بی خیالی روی آن پاشیده شده بود و زنگار از در و دیدار آن وارد می شد نجات داد تقدیر و تشکر می کنم و امید دارم که همچنان انگیزه خدمت رسانی در ایشان قوی باشد و بدخواهان در ایشان نتواننند خللی ایجاد کنند

م..........

با سلام و خسته نباشید ... حرف حساب جواب نداره ... به امید موفقیت روزافزون تمام خدمت گزاران به این مردم و تشکر مخصوص از خدمات خالصانه شهردارمحترم و بدون اغراق بگویم اولین رسانه ای هستید که بدون حاشیه و جنجال و منصفانه به اعتلای دیار سربداران می اندیشید
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما