وبسایت منطقه ویژه اقتصادی سبزوار راه اندازی شد

وبسایت متعلق به منطقه ویژه اقتصادی سبزوار مدتی است که راه اندازی شده و در حوزه اخبار اقتصادی منطقه سبزوار بزرگ فعالیت می کند.
با نگاهی به آرشیو خبرهای این وبسایت در می یابیم که منطقه ویژه اقتصادی سبزوار از ابتدای سال جاری صاحب وبسایت شده است.
به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، منطقه ویژه اقتصادی سبزوار از پروژه های با اهمیت اقتصادی در شمالا شرق ایران است که سال هاست راه اندازی آن مورد بررسی و پیگیری دلسوزان دیار سربداران بوده و سرانجام در سال 89به تصویب رسید و توسط توسط نمایندگان وقت سبزوار آقایان محمدرضا محسنی ثانی و علی بروغنی در مجلس هشتم شورای اسلامی خبر تصویب این پروژه در رسانه ها اعلام شد.
پایگاه خبری تحلیلی سبزوارآنلاین در آن زمان از قول این دو نماینده نوشت:

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ماده واحده لایحه ایجاد 14منطقه ویژه اقتصادی را به تصویب رساندند که یکی از این مناطق شهرستان سبزوار است.
محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب و تبریک ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار به شهروندان گفت: از ابتدای حضورمان در مجلس پیگیر این طرح بودیم و سال گذشته آنرا به مجلس آوردیم که بخاطر اینکه مصوبه دولت را همراه نداشت به هیات دولت برگشت خورد.
وی افزود: خوشبختانه امسال این لایحه در هیات دولت به تصویب رسید و به مجلس ارائه شد که ماده واحده این لایحه با 137 رای موافق به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید و سبزوار به همراه 13 شهرستان دیگر منطقه ویژه اقتصادی شد.
وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اصلاحات قانونی که انجام شد، مناطق ویژه اقتصادی با مناطق آزاد تفاوت چندانی در مباحث قانون کار، تامین اجتماعی، واردات و صادرات، امور بانکی، سرمایه گذاری خارجی و گمرک ندارد و محدودیت هایی که در موارد یاد شده در سطح کشور وجود دارد در این مناطق نیست.
محسنی ثانی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار را گام مهمی در توسعه سرمایه گذاری، صادرات و واردات، صنایع تبدیلی برشمرد و افزود: ان شاءا... این لایحه در شورای نگهبان نیز تصویب خواهد شد و مشکلی بوجود نخواهد آمد.
دیگر نماینده مردم سبزوار در مجلس نیز گفت: با توجه به اینکه سبزوار در زمینه تجاری موفق می باشد و عمده اشتغال شهرستان در بخش های کشاورزی، خشکبار، فرش و دام است لازم بود منطقه ویژه اقتصادی برای توسعه بخش های مختلف ایجاد شود.
علی بروغنی معافیت های مالیاتی و عوارضی را مهمترین مزیت ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در سبزوار عنوان کرد و افزود: این امر تشویق کننده خوبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و ما امیدواریم سرمایه گذاران از این فرصت استفاده کنند.
وی با بیان اینکه ایجاد زیرساخت ها و مقدمات راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی حدود یک سال به طول می انجامد اظهار داشت: همان طور که در بخش سیاسی ما شاهد ارتقاء جوین، جغتای و خوشاب به شهرستان بودیم در بخش اقتصادی نیز ایجاد این منطقه گام بزرگی برای توسعه اقتصادی به خصوص رفع معضل بیکاری است

منبع: سبزوارآنلاین

 



وبسایت محمدرضا محسنی ثانی نماینده مجلس های هشتم و نهم شورای اسلامی نیز در همان ایام درباره این پروژه با اهمیت اقتصادی در خراسان رضوی نوشت:
منطقه ویژه اقتصادی سکوی پرش سبزوار به سمت توسعه پایدار

وبسایت علی بروغنی دیگر نماینده سبزوار نیز در این زمینه اطلاع رسانی کرده بود. اما به دلیل بسته شدن آن وبسایت، هم اکنون امکان دسترسی به لینک مطلب مربوط به منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در وبسایت این نماینده پیشین غرب خراسان رضوی در مجلس وجود ندارد.


گفتنی است، طبق آنچه تا کنون اعلام شده است، منطقه ویژه اقتصادی سبزوار قرار است در زمینی به وسعت 1200 هکتار در اراضی منطقه زعفرانیه در 35 کیلومتری شرق سبزوار احداث گردد و فعالیت آن علاوه بر شهر سبزوار می تواند اقتصاد شهرستان های جوین ، جغتای، خوشاب ، نیشابور ، داورزن، بردسکن، فیروزه، اسفراین، کاشمر و ... را تحت تأثیرقرار داده و موجب رونق و شکوفایی اقتصادی در منطقه شود.

برای مطالعه این وبسایت تازه راه اندازی شده، هم اکنون به پیوند زیر مراجعه کنید:

منطقه ویژه اقتصادی سبزوار
 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

دستور ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سبزوار صادر شد

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما