سبزوار به عنوان پایگاه اجرایی و ستاد مرکزی سامانه رصد کشور انتخاب شد


روابط عمومی سامانه اطلاع رسانی رصد طی ارسال پیامی به مجله اینترنتی اسرارنامه ، از انتخاب شهر سبزوار به عنوان پایگاه اجرایی و ستاد مرکزی سامانه رصد کشور خبر داد.
در بخش هایی ازاین پیام در مورد دلایل انتخاب سبزوار برای  این منظور آمده است : شهرستان سبزوار با توجه به دارا بودن پتانسیل های فوق العاده زیر ساختی، فرهنگی، علمی، سرزمینی، جمعیتی ،تجاری و تاثیر گذاری به عنوان پایگاه اجرایی و ستاد مرکزی تحقیقاتی و پشتیبانی طرح مذکور انتخاب شده است.
اینک مجله اینترنتی اسرارنامه متن کامل اطلاعیه ارسال شده از جانب روابط عمومی سامانه اطلاع رسانی رصد را برای اطلاع شما مخاطبین گرامی ، منتشر می کند:
اجرای مرحله اول از فاز یک طرح جامع شهر الکترونیک با راه اندازی سامانه مرجع اطلاعات و خدمات شهری "رصد"به آدرس http://www.rasad.net کلید خورد.

این پروژه عظیم که به ابتکار امور فناوری اطلاعات گروه براق جم طراحی و اجرا می شود در نظر دارد طی مراحل سه گانه فاز یک با رویکردی جهادی و در راستای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت به ایجاد بستری مناسب جهت ارائه خدمات پیشرو و برتر بپردازد.
اهدافی مانند اطلاع رسانی مطلوب،بهبود فضای کسب و کار،تقویت تجارت الکترونیک،ارتقاء سطح خدمات رسانی عمومی،کاهش هزینه های عمومی شهری،تجارتی و خدماتی،ایجاد اشتغال، تقویت اقتصادی مشاغل و فعالیت های خرد و آسیب پذیر و برخی کارکردهای فرهنگی و مذهبی، فقط بخشی از اهداف این طرح را تشکیل می دهند.
از آنجا که اجرای طرح جامع شهر برتر الکترونیک نیازمند بستر مناسب اطلاعاتی است لذا در این راستا ایجاد سامانه مرجع اطلاع رسانی رصد به عنوان برآورنده ملموس ترین نیازهای اطلاعاتی و خدماتی شهروندان در فاز اول این پروژه بزرگ مد نظر طراحان قرار گرفت.
شهرستان سبزوار با توجه به دارا بودن پتانسیل های فوق العاده زیر ساختی، فرهنگی، علمی، سرزمینی، جمعیتی ،تجاری و تاثیر گذاری به عنوان پایگاه اجرایی و ستاد مرکزی تحقیقاتی و پشتیبانی طرح مذکور انتخاب شده است.
این سامانه که طی سه مرحله اجرایی به کارآیی تعریف شده برای آن دست خواهد یافت هم اکنون با ثبت حدود ده هزار مرکز فعالیت برای عموم افراد قابل استفاده می باشد.
در مراجعه به این سامانه شما شاهد حجم انبوهی از اطلاعات و خدمات با دسترسی سریع و آسان خواهید بود که کاملا با زندگی روزمره و نیازهای ملموس شما در ارتباط هستند و می توانند به راحتی در جهت تقویت فعالیت های همه روزه و مشغله های کاری و زندگی شما به خدمت درآیند.
(منبع:سامانه مرجع اطلاعات شهری رصد)

گفتنی است به نظر می رسد با انجام این طرح دارالمومنین سبزوار به عنوان یکی از اولین شهرهای الکترونیک خراسان و کشور مطرح خواهد شد.
برای اطلاع بیشتر در این زمینه می توانید به مطالعه گزارشی در مورد جزئیات ایجاد اولین شهر اداری الکترونیک کشور در خبرگزاری ایسنا بپردازید. برای مطالعه این مطلب روی اینجا کلیک کنید.

کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:
عضویت سبزوار در کمیسیون شهرهای آماده جهان
نظرت را بنویس
comments

mahtab

چرا به نظر من اهمییت ندادین

mahtab

خوب نیست

منطقی

واقعا که اهل برره ای. اولا آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است دوما به فرض محال هم که صحبت شما باشه چه فرقی میکنه؟کسی که از ما چیزی نپرسیده همه مشخصات رو خودشون داشتند و گذاشتند.پس وقتی دارند چه من و تو از خدمات این سامانه استفاده کنیم چه نکنیم اون اطلاعات ثبت شده.استفاده نکردنش ضرر خودمونه بد میگم اسرار جون؟

برره

جو گیر نشن بعضی ها اینا همش فیلمه که زیر و روی مردم رو بفهمند و مالیات بیشتر بگیرن. خصوصی هم که باشه باز همینه. حالا چون سبزوار تجاریه و مالیات فرار کن هاش هم زیادن اوردن اینجا.اگه نه بیکار نیستند انقدر دقیق آمار همه کس و همه چیز رو جلو چشم مردم بزارن

برره

ای براق جم که گفتی یعنی چه؟

اقای اسرارنامه باز هم سوتی دادی مواظب باش اینقدر سوتی نده

جواد

تو رصد هر روز تیترهای همه سایت های خبری سبزوار رو میزنند و لینک میدن و دلیلش رو هم زدند که برای معرفی فعالان خبری شهرستانه.شما که خودتون تو کار خبرید ،این کارشون از نظر اخلاقی و حرفه ای درسته؟

آزاد مهر

تا ایی که من میدونم این گروه براق یه گروه جهادیه که چند وقت پیش تو سبزوار هم بابت کارهای فرهنگی اقتصادی فراخوان داده بود و همونجا هم صحبتش بود که میخوان تو زمینه جنگ نرم و شهدا و اینجور چیزها کار کنند.فکر نمی کردم به این زودی بتونند پروژه رو کنند.

امیر علی

ممنون از معرفی این سایت خیلی تونست بهم کمک کنه

همشهری

اگه ممکنه در مورد این طرح و فوایدش برای سبزوار بیشتر توضیح بدید. چون ممکنه مثل قضیه فرمانداری ویژه باشه و عملا هیچ تغییری تو مدیریت و امکانات شهری صورت نگیره. ناراحت نشید آخه زیر بغل ما سبزواریا زیاد هندونه میدن اما وقتی به عمل میرسه همه میرن تعطیلات. مگه این که به قول دوستمون شخصی باشه که فرجی بشه

از سبزوار بعیده

سایت خفنیه،هر چی که از سبزوار بخوای توش هست،فقط من موندم چجوری میحوان این همه اطلاعات رو پشتیبانی کنند و به روز نگه دارند. معلوم نیست چقدر خرجش کردند

همشهری

عجب حوصله ای دارند مسئولین این سایت.تقریبا اطلاعات هر چیزی رو که تو شهر بخوای توش پیدا میشه.حتی آدرس کیوسک های تلفن همگانی توی خیابونها با شماره هاش رو هم توش گذاشتند.اما چه فایده تو سبزوار که مثل کشورهای اروپایی کیوسک ها زنگ نمیخورند

متشکر از توضیحتون.حق با شماست

رضا

بخش شهداش انصافا خیلی خوب بود فقط حیف هنوز کامل نیست.ظاهرا شهداش قراره بین المللی بشه اینجور که تو خبرهاش زدن

لطفا بیشتر در مورد این موضوع تحقیق کنید ممکنه یک شرکت خصوصی کوچک باشه و بخواد از برد تبلیغاتی شما استفاده کنه.

مرسی! ای ول سبزوار
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما