افتتاحیه رسمی جشنواره «چهل چراغ» به مناسبت دهه فرخنده کرامت فردا در سبزوار

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سبزوار و مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان از آغاز نخستین جشنواره چهل چراغ از مجموعه جشن های رضوی در در دارالمومنین سبزوار خبر داد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه علیرضا رادمان امروز طی تماسی تلفنی با خبرنگار این وبسایت گفت: هرچند ثبت نام برای شرکت در این جشنواره از چند روز گذشته و از طریق سایت دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سبزوار آغاز شده است، اما بعد از ظهر فردا پنجشنبه 13 شهریور 93 بین ساعت 17 تا 19 در محل مجتمع فرهنگی و هنری اسرارسبزوار جنب میدان لاله مراسم معنوی افتتاحیه این جشنواره با حضور کلیه علاقه مندان به عطر مقدس جشن های رضوی برگزار خواهد شد و شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است.

این مسئول سپس توضیح داد: جشنواره چهل چراغ نام رسمی ومصوب شده طرحی است که چندی قبل با عنوان «چهل حدیث رضوی چهار هزارحافظ» برای اولین بار از سبزوار به کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور پیشنهاد شد ومورد موافقت قرار گرفت.(منبع)

رادمان افزود: این طرح احتمالا از سال آینده به صورت کشوری برگزار خواهد شد و دبیرخانه دائمی آن در سبزوار مستقر می گردد.

وی سپس ادامه داد: علاقه مندان می توانند اطلاعات بیشتر درباره جشنواره چهل چراغ را از وبسایت کانون های فرهنگی و هنری مساجد سبزوار به آدرس زیر به دست آورند.

گفتنی است در وبسایت کانون های فرهنگی و هنری مساجد سبزوار برای معرفی بیشتر جشنواره چهل چراغ چنین آمده است:

هویدای چراغ هدایت و بازنمایی مسیر روشن طریقت حق، آنهم در وانفسای تغییرات روزافزون دنیای معاصر که گوناگونی هجمه های فرهنگ بیگانه امان از نسل نو شکفته و تشنه حقیقت بریده است، سخت مشکل می نماید لیک آنچه تأسی بدان این مسیر را آسان می کند درس آموزی از منابع ایست.... که سرچشمه ای پاک و زلال دارد و چونان آفتاب عالم تاب، جان را روشن و اندیشه را تابناک می نماید و تا بینهایت بهجت افزاست/ آری اختران آسمان ولایت و از آن میان هشتمین فروغ امامت، عالم آل محمد (ص)، حضرت امام رضا (ع)همان ستارگان لایزالی هستند که ساحت وجودی و شخصیتی، اخلاقی و باطنی و علمی آنها، سرچشمه نور، فهم، حکمت و علم و برکت و خیر و کمال است.

"چهل چراغ" چهل حدیث پر طراوتی است که در طلیعه بهار میلاد آن امام همام(ع) به زیور طبع آراسته شده است تا چشم جان بدان منور ساخته و آحاد مردم بویژه نوجوانان و جوانان تشنه معرفت از دریای تعالیم رضوی به کمال، جمال بیارایند.

لذا عموم علاقه مندان میتوانند در این جشنواره شرکت نموده و علاوه بر کسب فیض از این احادیث گهربار از جوایز ارزنده آن نیز بهره مند گردند.

آخرین مهلت ثبت نام1/7/93

عزیزانی که کتاب را از سایت ها دریافت می نمایند جهت ثبت نام یا حضوراً به یکی از کانونهای فرهنگی هنری مساجد مراجعه یا مشخصات کامل خود را به شماره 98300085734330+ ارسال نمایند.

شما گرامیان هم اکنون می توانید برای دریافت فایل کتاب جشنواره «چهل چراغ» به آدرس زیر مراجعه نمایید:

کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان سبزوار

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

طرح 40 حدیث رضوی 40 هزارحافظ در شهرستان سبزوار برگزار می شود

نظرت را بنویس
comments

کانون فرهنگی وهنری شهدای روستای هاشم آباد

جناب آقای رادمان وهمچنین مجله اینترنتی اسرار نامه از زحمات شما عزیزان در خصوص برگزاری جشنواره چهل چراغ که باعث شد عده ای زیادی احادیث وسخنان گهر بارامام رضا (ع)را حفظ نمایند .کمال تشکر را داریم .کانون فرهنگی وهنری شهدای روستای هاشم آباد

کانون فرهنگی وهنری شهدای هاشم اباد

ازتلاش بی وقفه شما متشکریم

برقبانی(معبر سایبری خادم الشهدا)

سلام چرا وایبر در میان مذهبی ها استفاده میشود! khademoshohada1.ir یاعلی
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما