ماهیانه 500 هزارتومان کمک هزینه تحصیلی در دانشگاه حکیم سبزواری برای دانشجویان زیر رتبه 100

سرپرست دفتر ریاست دانشگاه حکیم سبزواری گفت: کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی که رتبه زیر 100 را در آزمون سراسری کسب کرده و یکی از رشته های موجود در دانشگاه حکیم سبزواری را برای تحصیل خود برگزینند، ماهیانه 500 هزارتوان کمک هزینه تحصیلی دریافت می کنند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، محمد همایی در گفتگویی با خبرنگار این وبسایت افزود: این طرح به پیشنهاد دکتر جواد حدادنیا رئیس دانشگاه، امسال در دومین جلسه کمیسیون هیئت امناء این دانشگاه به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: از مهر 93 دانشجویانی که با رتبه زیر 100 در یکی از رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه حکیم سبزواری مشغول به تحصیل شوند علاوه بر خوابگاه و کلیه امکانات رفاهی به مدت حداقل 4 ترم می توانند از کمک هزینه تحصیلی تا سقف 500 هزارتومان در هر ماه بهره مند شوند.

همایی همچنین گفت: دانشجویانی که با رتبه بالای 100 تا 500 در مقطع کارشناسی این دانشگاه پذیرفته شوند نیز به لحاظ دریافت خوابگاه و کلیه امکانات رفاهی در اولویت های دانشگاه خواهند بود و همکاری های کاملی در این زمینه با آن ها صورت خواهد گرفت.

وی سپس افزود: دانشگاه حکیم سبزواری جزو اولین دانشگاه هایی است در کشور که این کار را با مصوبه رسمی از هیئت امنا انجام می دهد.

 

گفتنی است دانشگاه حکیم سبزواری دومین دانشگاه بزرگ دولتی در شمال شرق ایران است. این دانشگاه بعد از فردوسی مشهد از بیشترین تعداد دانشجویان در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا در استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی برخورداراست.

سبزوار از دیرباز یکی از مراکز مهم علمی و فرهنگی خراسان و ایران بوده است. به طوری که در دوره ای که دانشگاه ها به شکل امروزی وجود نداشت یکی از قدیمی ترین مدارس ایران (مدرسه های مستقل از مساجد با کارکرد صرفا آموزشی) با نام مدرسه فخریه  در سبزوار ساخته شد و این مدرسه در مرکز شهر سبزوار با قدمت 1100 ساله خود تا به امروز بدون وقفه همواره به فعالیت علمی و آموزشی اختصاص داشته است. (منبع) ، (منبع2)

در دوره کنونی نیز سبزوار پس از مشهد مقدس با برخورداری از بیشترین مراکز علمی و دانشگاهی میان شهرهای خراسان وجاهت علمی و دانشگاهی خود را مانند گذشته حفظ کرده است.

دانشگاه حکیم سبزواری چهره شاخص آموزش عالی در شهرستان سبزوار است.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

7 رشته جدید دانشگاه حکیم سبزواری در سال تحصیلی 94-93

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما