مردمانه(7)

 تصویر انتخاب شده برای هفتمین شماره از صفحه مردمانه مجله اینترنتی اسرارنامه از وبلاگ هنرمند همشهریمان آقای رضا مهری انتخاب شده است. رضا مهری یکی از پیشکسوتان عکاسی هنری و خبری در غرب خراسان رضوی است و تا کنون موفق به کسب چند افتخار ارزشمند در جشنواره های مختلف داخل کشور شده است.
برای بازدیداز فوتوبلاگ سید رضا مهری روی اینجا کلیک کنید.

سبزواري 
پيام: با سلام
خواهشمند است از نمايندگان محترم سوال گردد كه :
1- پروژه توسه باند فرودگاه و احداث ترمينال مسافري خارجي
2- راه آهن و ايستگاه مربوطه
3- بزرگراه حرم تا حرم
4-راه آهن سريع السير تهران مشهد در مسير سبزوار
5-نيروگاه سبزوار
6- پتروشيمي و پالايشگاه سبزوار
7-صدا و سيماي محلي
8-كلانتري فلكه نقابشك
9-جاده ششتمد
10-جاده ترانزيتي قوچان
11- كمربندي شرق سبزوار
12- قبرستان جديد شهر
13-وضعيت ترافيك خيابان اسرار و اميركبير
14-پرواز روزجمعه فرودگاه
15- و خيلي مطالب ديگر كه در اين مقوله نمگنجد.
بپرسيد چه كاري انجام داده اند .
و در ديد عموم گذاشته تا مردم قضاوت كنند كه آيا كاري انجام شده و يا نشده.
عبادت به جز خدمت خلق نيست
تاريخ: 4 شهريور 1391


شاهد فراری 
پيام: نصب چراغ راهنمایی در چهار راههایی که فاقد پلیس می باشد بدون دوربین ثبت تخلف نه تنها یک عامل بازدارنده نیست بلکه خطر ساز نیز می باشد. 
برای نمونه در چهار راه سونالوکس اتومبیل پرایدی با خیال آسوده و با سبز شدن چراغ راهنمایی در حال عبور از مسیر پارک بعثت به سمت شهر بازی بود که یک موتور سوار متخلف با سرعت زیاد با ابشان برخورد و خسارت زیادی را به این اتومبیل وارد نمود . در عین حال موتور سوار متخلف هم مدعی شد که در هنگام سبز بودن چراغ راهنمایی تردد نموده است. متاسفانه رانندگانی هم که شاهد ماجرا بودند حتی با خواهش راننده پراید منتظر افسر راهنمایی نمانده و صحنه تصادف را ترک کردند.
 در چنین مواقعی دوربین ها می توانند بهترین شاهد برای پلیس باشند تا با بازخوانی صحنه تصادف متخلف واقعی را شناسایی کنند
تاريخ: 3 شهريور 1391 


 رضا حارث آبادی | ايميل: rezaharesabadi@yahoo.com | وبسايت: http://rezaharesabadi.persianblog.ir/
پيام: با سلام 
ضمن عرض خسته نباشید خدمت شما خواهشمند است با توجه به نزدیکی اول آبانماه که بنام ابوالفضل بیهقی نامگذاری شده ، لطف نموده و انتشار مطلبی مسئولین محترم شهرستان را از خواب بیدار کنید بلکه در این دو ماه باقی مانده تدبیری اندیشه کنند انشاالله 
ممنون از زحمات شما عزیزان دست تک تک شما را می بوسم و آرزوی موفقیت برای شما در عرصه کار و زدگی را از خداوند باریتعالی مسئلت دارم .
تاريخ: 7 شهريور 1391 
پيام براي: درباره ما



دانشجو  
پيام: خوبه که دانشگاه حکیم سبزواری یک همایش ملی و حتی بین الملی در مورد جنبه های اجتماعی فرهنگی و تاریخی سربداران برگزار کنه
تاريخ: 12 شهريور 1391 



کارمندان فراموش شده 
پيام: جناب آقای فرماندار ، شهردار محترم و شورای محترم شهرستان بزرگ سبزوار با گذشت 17 سال از واگذاری اراضی به کارمندان اداره منابع طبیعی خراسان رضوی توسط شرکت تعاونی مسکن منابع طبیعی هفده سال پیش ، هنوز اجازه ساخت وساز به ما داده نشده و لازم است تا کاربری این اراضی مسکونی اعلام شود .
 از طرفی اسم ما را هم برای مسکن مهر نمی نویسند چون در سوابق ما تحویل زمین قید شده حالا از اینجا رانده و و از آنجا مانده شده ایم. خواهشمندیم رسیدگی فرمایید تا کارمندان زحمتکش منابع طبیعی هم صاحب خانه و کاشانه شوند. واقعا مستاجر بودن خانواده ما را فرسوده و بیمار کرده است . لااقل اراضی دیگری را به جای این اراضی معاوضه کرده و به متقاضیان واگذار کنید تا مشکل خانه به دوشی آنها حل شود. 
تاريخ: 14 شهريور 1391 


 هنرخند
پيام: برادر تعصبی مگه مجبوری وقتی نمی تونی شورای شهر رو متقاعد کنی از هنرمندا حمایت کنن قول بدی . خودتو خراب نکن آخه باز یه صندوووووووووووووق دوغ دوغ ای هم هست ها!!!
در ضمن خیلی زشته که فکر کنید کار فرهنگی هنری به اندازه آسفالت یه کوچه یا رنگ کردن جدول کنار میدون و خیابون نمی ارزه !!!
تاريخ: 8 شهريور 1391



 آذر زاده 
پيام: با سلام خدمت شما مدیریت سایت خبری یک موضوع را برای پیگیری خدمتتان می گوییم.
یکی از رشته های دانشگاههای علوم پزشکی کشور رشته های بهداشت می باشد که شامل بهداشت عمومی ومحیط و حرفه ای می باشد ولی این رشته مورد خیانت جامعه پزشکی کشور واقع شده است.
معاونت بهداشتی تمامی دانشگاههای کشور یک پزشک است و باتوجه به وجود نیروهای بهداشتی قوی ریاست ها و مدیریت ها توسط پزشکان انجام میگیرد.حال اینکه پزشکان دارای راهبرد درمانی هستند و همه ی ما میدانیم پیشگیری بهتر از درمان است.
از طرفی تمامی استخدامی بهداشتیان را پرستاران اشباع کرده اند.آیا یک پرستار چند واحد بهداشت پاس کرده که باید جای بهداشتیان را بگیرد.استخدامی های بیمارستانها کم است که بازار کار بهداشتی ها را هم میگیرند.ما دانشجویان بهداشت هم بدنبال نظام بهداشتیم ولی هیچ جوابی نشنیدیم.
استدعا داریم این موضوع را در سایت خود بازتاب دهید و پیگیری.
علی آذر زاده-دانشجوی ترم 6 بهداشت عمومی
تاريخ: 12 شهريور 1391 


خطه فریومد | ايميل: myaghoutian@yahoo.com | وبسايت: http://faryoumad.blogfa.com/
پيام: با سلام
مقاله « امام رضا ( علیه  السّلام ) در فریومد » در تاریخ سه شنبه سوم مرداد 1391 در وبلاگ خطه فریومد / فرومد ( تاریخی ، علمی ، فرهنگی ) قرار گرفته است .
تاريخ: 14 شهريور 1391 

همشهری | ايميل: boy_m_1990@yahoo.com 
پيام: چراواقعاکسی گوش به حرف این همشهریان نمیده.مردم تاکی باید تاصبح باصدای بوق وسروصدای پارک کردن این ماشینهای سنگین بایدازخواب بیداربشن وبااعصاب خردبرن سرکار.
ازمسولان راهنمایی ورانندگی کسی انتظارنداره به این مطالب رسیدگی بکنه چونکه اونامشغول رانندگی وگشت باماشینهای بیت المال هستندجهت انجام امورشخصی خودشون وخانوادشونن.من ازهمینجابهشون خسته نباشیدمیگم .
بنده چندتاراه حل به نظرم رسیدکه باکمک اهالی اسرارنامه100درصدقابل انجامه:
ابتداتهیه مطلبی باعنوان مزاحمتهای ماشینهای سنگین درسبزوارتهیه بشه وبعدبادرخواست ازخوانندگان سایت برای امضاکردن واعلام موافقت بصورت اینترنتی ودرجریان گذاشتن مسولین مربوطه (منهای راهنمایی ورانندگی چونکه واقعاکارهای خونه نمیذاره به اینکارهای کوچیک رسیدگی کنن)این مسئله انعکاسی جدی تر پیدا بکنه.
درمرحله سوم پیشنهادبرای ایجادمحلی درخارج شهربرای پارک این ماشینهای دوست داشتنی این موضوع حداقل ازاین وضع دربیاد.درآخرازبچه ای راهنمایی ورانندگی بخاطرنذاشتن تابلوی کامیون ممنوع درمناطق مسکونی که باعث دلخوری رانندگان پایه 1میشه کمال تشکررومیکنم.جریمه هاتون پربرکت والتماس دعا
تاريخ: 28 مرداد 1391 
پيام براي: مردمانه(6)



احمد رضا | ايميل: fmohsen49@.yahoo.com 
پيام: آقای شهردار خسته نباشید قول داده بودید سال 91 فاز 2را آسفالت نمایید .متاسفانه هنوز خبری نیست .مااهالی بیصبرانه منتظر هستیم
تاريخ: 30 مرداد 1391 



محمد | ايميل: f.mohsen49@yahoo.com 
پيام: شهردار سبزواردرمورد فاز 2 توحیدشهر کوتاهی میکند 
تاريخ: 30 مرداد 1391 



یاسین سبزواری 
پيام: سلام.
این مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری اونجا کار فرهنگی میکنند؟ دانشگاه رو اداره میکنند یا تجارتخانه راه انداخته اند؟
چندی است که بازارچه ای را راه انداخته اند و در ان اقوام نزدیک خود را به غرفه ها راه داده اند و از شیر مرغ تاجان ادمیزاد را به دانشجویان میفروشند و اصلا فکر این کاسب هایی رو که به هوای این که چندتا مشتری از دانشجوها پیدا میکنند و زندگی رو میچرخونند نیستند. اخیرا در اونجا بودم و اکثر کاسب ها از این حرکت دانشگاه گلایه داشتند. یکی نیست برای مسئولان دانشگاه این بیت رو بخونه که:
ثوابت باشد ای دارای خرمن
اگر رحمی کنی بر خوشه چینی
تاريخ: 14 شهريور 1391 


کمال 
پيام: منم موافقم . خیلی حرف ها داره این روزها در ایمیل ها یا پیامک ها یا حتی کتاب ها و سخنرانی ها از جانب دکتر شریعتی گفته میشه که بعضی هاش فقط ممکنه به افکار دکتر نزدیک باشه و بعضی های دیگه اش حتی با افکار دکتر در تضاده.
متأسفانه در هر دوره ای وقتی یک کسی مثل دکتر شریعتی از محبوبیت و مشهوریت کافی درمیان جامعه برخوردار میشه ، عده ای از افراد که می خوان حرف و پیام خودشان را به دیگران برسانند آن را به مجموعه سخنان فرد مشهور نسبت می دهند. 
مثلاً در مورد خیام هم همینطور است . بسیاری معتقدند تعداد رباعی های این شاعر و ریاضی دان برجسته ایرانی بسیار کم و شاید حدود 60 مورد رباعی نقض و حکیمانه باشد ، اما تا مدت ها بعد هرکس دیگری که می خواسته رباعی بگوید و حرفی نزدیک به حرف خیام داشته آن را به خیام نسبت می داده تا از خطرات احتمالی مصون بماند و حرفش پذیرش بیشتری در میان جامعه پیدا کند.
در مورد دوبیتی های باباطاهر عریان نیز چنین نقلی را شنیده ام.
همین صحبت های قرآن من شرمنده توام نیز با توجه به اینکه به نکات بسیار ظریف و دغدغه های مهمی در جامعه به ظاهر اسلامی امروز ما اشاره کرده ، مطلبی است که می تواند برای نویسنده اش اگر زنده باشد و چندان شهرتی نداشته باشد ، دردسر ساز شود (از جانب عده ای خشک اندیش) اما وقتی به دکتر شریعتی نسبت بدهند پذیرش عام می یابد.و یا حداقل خطری برای نویسنده اصلی ایجاد نمی شود.
لذا به نظر می رسد باید در مطالبی که با نام دکتر شریعتی در جامعه منتشر می شود کمی با دقت بیشتر ورود پیدا کنیم.
اما در کل همانطور که گفتم من هم موافقم بحثی که بین "ر.ا" و "خطه فریومد" شکل گرفته بحث سازنده ای است وبه تعصب ورزی آلوده نشده است. تبریک می گویم اسرار اگر بالاخره توانسته باشید حتی در یک مطلب نمونه ای از یک بحث منطقه ای اینترنتی را به نمایش بگذارید.
بعضی از مباحث قبلی نظردهندگان این سایت و سایر وبسایت ها و وبلاگ های ملی ومحلی واقعاً آزاردهنده است. فقط به جان هم می افتند و به هم فحش می دهند. من خودم همیشه اغلب این بحث ها را دنبال می کنم اما تمایل پیدا نمی کنم وارد شوم. چون می ترسم من هم هدف حملات قرار گیرم.
اما اگر بازهم از این جور بحث های منطقی ایجاد شود ، پایه هستم وارد شوم.
ممنونم از سایت خوبتان و از مطالبت خوبتان
تاريخ: 26 مرداد 1391 


-------
پيام: همه میدونیم منشا این تحرکات کجاست و بهشون هشدار میدیم که دست از کارهاشون بردارن وگرنه ما هم مثل خودشون رفتار می کنیم.البته با احترام به تمام هموطنانی که به دنبال تقویت دوستی ها و مشترکات هستند
تاريخ: 14 شهريور 1391 



همشهری | ايميل: boy_m_1990@yahoo.com 
پيام: باسلام .خیلی دلم میخواست جشن استان شدن روباهم بگیریم.ولی مثل اینکه مشکلات دامن همه رومیگیره .فقط بدونین من هرموقع که بتونم سری ازسایت میزنم وتعدادی ازمطالب روبازخوانی میکنم به یاددوران اوج سربداران.امیدوارم سریعتروقویترباپیشتوانه دانش بالاتربرگردین.درهرصورت توی قلب ماجادارین.بخاطربرگرداندن غروروسربلندی به دیارسربداران ازهمتون ممنونم.خدانگهدارتون
تاريخ: 5 شهريور 1391
پيام براي: مردمانه(6)


بی نام | ايميل: mandh893@yahoo.com 
پيام: با سلام و خسته نباشید 
شما که به همه جای شهر رسیدگی کردین . ولی محض رضای خدا 1 فکری هم برای شهرک جهاد بکنید منظورم سمت خاکیش هست نه جدولی ن پیاده رو ن اسفالتی . تا چه مدت قراره همین شکلی بمونه ادرس دقیقش هم میشه روبروی پارک موتوری. با تشکر
تاريخ: 2 شهريور 1391 



مهدی از ورامین 
پيام: موفقیت انجمن سینمای سبزوار در جشنواره تهران را با تمام صدای آهسته مان فریاد می زنیم. برای شما از تهران پیام هنرجویان قدیمی انجمن
تاريخ: 14 شهريور 1391 



حمیدحمیدیان | ايميل: hamidian_lawyer_sab69@yahoo.com 
پيام: با سلام
خواستم خبر حمایت سفیر صلح رو از استان شدن سبزوار بدم
از طرفی کمپینی در حمایت از استان شدن سبزوار در فیس بوک هست حتما یک سری بزنید خیلی حمایت عالی داره میشه
تاريخ: 13 شهريور 1391 



کریمی 
پيام: سلام. این دوهفته ای که کم پیدا شده بودید فرصتی پیش اومد بعضی مطالب سایتتان را دوباره بخوانم با دقت بیشتر.دیدم حرف های زیادی برای گفتن در این سایت هست. 
نگاه جدید وخلاقانه به موضوعات و پرهیز از گرفتار شدن در افکار و اندیشه های کلیشه ای یکی از ویژگی های بارز این سایت و اغلب مطالب آن است.
تلاش شما به ویژه در راستای زنده کردن ومعرفی ارزش های تاریخی خراسان از جمله قیام با شکوه سربداران که بسیاری از خراسانی ها متأسفانه اطلاع صحیحی از آن ندارند ، بسیار درخورستایش است.
امیدوارم با حفظ همین فضای سالم و با پیشرفتی روزافزون به فعالیت مفیدتان ادامه دهید. چنین رسانه هایی برای منطقه ما بسیار ضروریست و مطمئناً اگر مدت مناسبی به فعالیت ادامه دهند ، تأثیرات مثبت آنها را در همه شهرستانهای مناطق تحت پوشش از جمله سبزوار ، جغتای ، جوین ، خوشاب و نیشابور خواهیم دید.
تاريخ: 11 شهريور 1391
پيام براي: قیام سربداران خراسان به رهبری شیخ حسن جوری در نیشابور؟؟؟!!!!!!


شهرک نشین خسروجرد
با عرض سلام : شما بگویید ما با بوی تعفن گاوداری های  ساخته شده در اطراف شهرک خسروجرد چگونه می توانیم زندگی کنیم کافی است که شما سروران گرامی سری  به این شهرک مسکونی در شمال خسروجرد  بزنید  و ببینید که اولا که مسیر تردد ما از حاشیه کال می گذرد که به دلیل باریک بودن و عدم دید کافی هر روز شاهد تصادف  عابرین پیاده و موتور سوارها با وسایل نقلیه سبک و سنگین هستیم از سوی دیگر نمی دانیم چه کسی این همه  مجوز گاوداری را در اطراف و حتی داخل این شهرک مسکونی  داده که  هر روز  بر تعداد آنها نیز افزوده می شود .
نکته مهم این است که  بوی  مدفوع  گاوها که تبدیل به گاز متان  می شود  همه ما را بیمار کرده است.  پس کجاست بهداشت محیط سبزوار لاقل سری به ما بزند و این اوضاع را از نزدیک مشاهده و بررسی نماید .  ایجاد دامداری ها  در مناطق مسکونی در تمام کشور خلاف قانون است و بارها در صدا وسیما به تخریب و جمع آوری چنین مکان هایی اقدام شده است. از مسئولین می خواهیم  یا جای ما را عوض کنید یا این دامداریهای غیر قانونی را تعطیل نمایید. پس کاربری اراضی  چه مفهومی دارد.  با تشکر از انعکاس مشکل بزرگ ما در این ایام نوروز  که خدا می داند جلو مهمانهایمان از خجالت آب می شویم وقتی با  این بوهای مشمئز کننده و غیر قابل تحمل به مهمانی ما می آیند.
تاریخ : 1 فروردین 1392
پیام برای : مردمانه (7)

 
کوچه پس کوچه پیوندها
کلیک کنید:


نظرت را بنویس
comments

شهرک نشین خسروجرد

با عرض سلام : شما بگویید ما با بوی تعفن گاوداری های ساخته شده در اطراف شهرک خسروجرد چگونه می توانیم زندگی کنیم کافی است که شما سروران گرامی سری به این شهرک مسکونی در شمال خسروجرد بزنید و ببینید که اولا که مسیر تردد ما از حاشیه کال می گذرد که به دلیل باریک بودن و عدم دید کافی هر روز شاهد تصادف عابرین پیاده و موتور سوارها با وسایل نقلیه سبک و سنگین هستیم از سوی دیگر نمی دانیم چه کسی این همه مجوز گاوداری را در اطراف و حتی داخل این شهرک مسکونی داده که هر روز بر تعداد آنها نیز افزوده می شود . نکته مهم این است که بوی مدفوع گاوها که تبدیل به گاز متان می شود همه ما را بیمار کرده است. پس کجاست بهداشت محیط سبزوار لاقل سری به ما بزند و این اوضاع را از نزدیک مشاهده و بررسی نماید . ایجاد دامداری ها در مناطق مسکونی در تمام کشور خلاف قانون است و بارها در صدا وسیما به تخریب و جمع آوری چنین مکان هایی اقدام شده است. از مسئولین می خواهیم یا جای ما را عوض کنید یا این دامداریهای غیر قانونی را تعطیل نمایید. پس کاربری اراضی چه مفهومی دارد. با تشکر از انعکاس مشکل بزرگ ما در این ایام نوروز که خدا می داند جلو مهمانهایمان از خجالت آب می شویم وقتی با این بوهای مشمئز کننده و غیر قابل تحمل به مهمانی ما می آیند.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما