گزارشی از نخستین نمایشگاه توانمندی های فرهنگی و هنری شهرستان سبزوار در هفته دولت

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در نخستین ماه های ریاست محبوبه طبسی به عنوان نخستین بانوی رئیس این اداره با اهمیت در غرب خراسان رضوی، این روزها همزمان با هفته دولت ، متولی برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی های فرهنگی و هنری دیار سربداران شده است.

نمایشگاهی که در محل سابق فرهنگسرای آفتاب (زیرزمین اداره پست شهرستان سبزوار) دایر شده و در آن شماری از هنرمندان و موسسات فرهنگی و هنری سبزوار که حرفی برای گفتن و عرضه در نمایشگاه دارند، به مدت ده روز حضور یافته تا توانمدی های خود را در مقابل چشم ناظران به نمایش بگذارند.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه این نمایشگاه که بعد از ظهر چهارشنبه 5 مرداد با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار و شماری از رئسای ادارات و اصحاب فرهنگ و هنر دیار سربداران افتتاح شد، هم اکنون در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پذیرای بازدید شهروندان سبزواری است.

خبرگزاری ایرنا خبر افتتاح نمایشگاه توانمندی های فرهنگی و هنری سبزوار را به شرح زیر منتشر کرده است:

نمایشگاه توانمندی های فرهنگی هنری سبزوار گشایش یافت

سبزوار – ایرنا – نمایشگاه توانمندی های فرهنگی هنری سبزوار چهار شنبه شب به مناسبت هفته دولت گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این نمایشگاه توانمندی های مراکز ، موسسات فرهنگی هنری و کانون های قرآن و عترت در فرهنگسرای آفتاب سبزوار به نمایش گذاشته شده است.

معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: باید زمینه ارتباط موضوع هنر و جامعه را با برنامه ریزی منسجم بیشتر کرده و توانمندی های شهرستان را به دنیای خارج معرفی کنیم .

ˈاحمد برادرانˈ افزود : با معرفی توانمندی های هنری شهرستان زمینه ماندگاری این آثار فراهم می شود.

وی با بیان اینکه سبزوار به عنوان یکی از شهرستان های شاخص در فرهنگ و هنر بوده و صاحب جایگاه و کرسی است ، یادآورشد: هنرمندان بسیار بزرگی در شهرستان وجود دارد که با قابلیت های و توانمندی هایی که دارند در عرصه بین المللی نیز توانسته اند موفقیت های خوبی بدست آورند .

فرماندار ویژه سبزوار به توانمندی های هنری و نقشی که در عرصه فرهنگ می تواند داشته باشد اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی ، تعامل و ارتباط دو سویه این دو مقوله مهم باید زمینه حضور بیشتر هنرمندان را در تمام عرصه ها داشته باشیم .

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار نیز در حاشیه گشایش این نمایشگاه وجود چنین نمایشگاه هایی را در معرفی قابلیت های فرهنگی و هنری این شهرستان بسیار ضروری عنوان کرد .

ˈ محبوبه طبسی ˈ با اشاره به تعامل فرهنگ و هنر افزود : این دو مقوله مهم در توسعه فرهنگی جامعه نقش انکار ناپذیری دارند .

وی گشایش نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی هنری سبزوار در هفته دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت : توانمندی زیرمجموعه های فرهنگی هنری به طور قطع موجب توانمندی دولت می شود .

وی اشتغالزایی در موضوع فرهنگ و هنر و حمایت از هنرمندان را بسیار سودمند دانست و به راکد شدن تسهیلات اشتغالزایی از یک سال گذشته اشاره کرد و گفت : آغاز دوباره اعطا تسهیلات اشتغالزایی دولت به هنرمندان موجب اشتغالزایی بیشتر در این عرصه می شود .

وی اظهار داشت : در حال حاضر پنج مرکز مهارت آموزی ، 14 مورد انتشارات ، 11 کانون تبلیغات ، چهار چاپخانه ،شش نشریه ، پنج موسسه فرهنگی هنری ، 21 آموزشگاه آزاد هنری ، 9 انجمن فعال هنری و 10 کانون قرآن و عترت با مجوز زیرنظر این اداره فعالیت می کنند .

وی ادامه داد : نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی هنری سبزوار در 25 غرفه گوشه ای از توانمندی های فرهنگی هنری این شهرستان را به نمایش گذاشته است .

نمایشگاه دستاوردهای فرهنگی هنری سبزوار از امروز تا 15 شهریورماه در فرهنگسرای آفتاب سبزوار پذیرای بازدید عموم است .

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع شده است .

منبع: خبرگزاری ایرنا

 

برای مشاهده گزارش تصویری هم اکنون روی اینجا کلیک کنید

نظرت را بنویس
comments

مفتح

خانه / اخبار / در شهر / بزرگترین رویداد فرهنگی هنری تربت حیدریه کلید خورد/ بارقه های امید برای ایجاد سینما در تربت حیدریه بزرگترین رویداد فرهنگی هنری تربت حیدریه کلید خورد/ بارقه های امید برای ایجاد سینما در تربت حیدریه ارسال شده توسط : تربت حیدریه در در شهر ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ۰ 111 بازدید جشنواره فیلم و عکس تربت حیدریه جشنواره فیلم و عکس تربت حیدریه برگزاری پنجاه و یکمین جشنواره فیلم، عکس در شهر تربت حیدریه سبب شد تا مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعهد به تجهیز یکی از سالن‌های سطح شهر به تجهیزات پیشرفته پخش فیلم‌های سینمایی شوند. به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «مرتضی شبان» مدیر روابط‌عمومی شهرداری تربت حیدریه با اعلام این خبر، گفت: مسئولان انجمن سینمای ایران برای حمایت فنی از هنرمندان تربت حیدریه، یک دستگاه دوربین فیلمبرداری اچ دی پیشرفته و همچنین تجهیزات ضبط صدای سینمایی به صورت رایگان در اختیار انجمن سینمای جوان تربت حیدریه قرار داده اند. شبان افزود: طی رایزنی‌های انجام شده با مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریاست انجمن سینمای جوان ایران، اجازه برگزاری پنجاه و یکمین جشنواره فیلم، عکس و فیلمنامه سینمای جوان تیز – تربت حیدریه صادر شده است . وی افزود: در حال حاضر شورای سیاستگذاری مرکب از نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس، فرماندار، رئیس انجمن سینمای جوان تربت حیدریه، اعضای شورای شهر، مدیر آموزش و پرورش تشکیل، کمیته ها و ستاد اجرایی با حضور جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر شهر عوامل برگزاری این جشنواره را تشکیل می دهند. شبان بیان کرد: در خلال این جشنواره هنرمندان برتر کشور از قبیل پژمان بازغی، ستاره و لاله اسکندری، ابوالفضل جلیلی و سعید سهیلی در شهر تربت حیدریه حضور خواهند یافت. وی افزود: با توجه به برگزاری این جشنواره در تربت حیدریه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متعهد به تجهیز یکی از سالن های سطح شهر به تجهیزات پیشرفته پخش فیلم‌های سینمایی شده و بدین ترتیب یکی از آرزوهای دیرینه جوانان و هنرمندان تربت حیدریه مبنی برداشتن سینما به زودی محقق خواهد شد و فیلم‌های روز سینمای ایران همزمان با تهران در تربت حیدریه اکران می‌شود. پنجاه و یکمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان از تاریخ بیست و دوم الی ۲۵ شهریورماه به مدت چهار روز در استان خراسان رضوی، شهر تربت حیدریه با حضور هفت استان (گلستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی، بوشهر، ایلام، خراسان رضوی و تهران) برگزار می‌شود.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما