مسئول مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سبزوار

سایت های خبری فاقد مجوز فیلتر می شوند

مسئول امور فرهنگی، مطبوعات و تبلیغات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از فیلتر شدن سایت های خبری بدون مجوزهای لازم در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، محمدحسن خسروجردی به تازگی در یگ گفتگویی با خبرنگار این مجله اعلام کرد: طبق تصمیمات جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ابلاغیه که از تهران به تمام شهرستان های کشور ارسال شده است، کلیه سایت های خبری باید جهت اخذ مجوز مربوطه به پایگاه اینترنتی www.e-rasaneh.ir  مراجعه نموده و در غیر اینصورت (حتی با وجود ثبت نام در سایت ساماندهی) فعالیت ایشان غیرقانونی محسوب و توسط معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فیلتر خواهند شد

وی همچنین گفت: کلیه تغییر وضعیت های مربوط به نشریات اعم از (نوع، روش، قطع، زمینه، گستره توزیع و ...) از این تاریخ فقط با مراجعه صاحب امتیاز نشریه به پایگاه اینترنتی فوق الذکر امکان پذیر خواهد بود  و هیچ اقدامی جهت تشکیل پرونده به صورت دستی توسط کارشناسان آن اداره انجام نخواهد پذیرفت.

گفتنی است در حال حاضر فقط در شهر سبزوار حدود 12 وبسایت خبری و تحلیلی فعالیت می کنند. همچنین حدود 4 نشریه کاغذی با نام های ندای کویر، خورشید کویر، سربداران و فرهنگ نیز به صورت پراکنده و با فاصله های زمانی کم و زیاد در این شهر فعال هستند.

اگر تعداد وبسایت ها و وبلاگ های خبری موجود در شهرها و روستاهای منطقه سبزوار بزرگ را نیز مورد محاسبه قرار دهیم، به رقمی بسیار بالا دست می یابیم که این امر ضرورت ساماندهی نشریات و سایت های خبری غرب خراسان رضوی را بیش از پیش اثبات می کند.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

اجتماع سه چهره مطرح خبری سبزوار در جدیدترین شماره نشریه ندای کویر

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما