جلسه داغ شورای شهر سبزوار با انتقادات آتشین محمدرضا قلعه نوی به رئیس و نایب رئیس

هشتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر سبزوار با نطق آتشین و انتقادات صریح محمدرضا قلعه نوی یکی از اعضای این شورا به یک جلسه داغ و پرحاشیه تبدیل شد.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، طبق گزارشی که پایگاه خبری تحلیلی سبزوارآنلاین امروز منتشر کرده است، شهردار پیشین شهر روداب و عضو جدید شورای شهر سبزوار در دوره چهارم، انتقاداتی تند و تیز را علیه عملکرد دو تن دیگر از اعضای این شورا مطرح کرده که به ویژه مسعود پسندیده درنوک پیکان انتقادات قرار گرفته است.

گزارش سبزوارآنلاین که در ماه های اخیر فعالیت های پراکنده و غیرپیوسته ای را در عرصه خبری سبزوار دارد از نطق پیش از دستور محمدرضا قلعه نویی در هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر که در بعضی قسمت ها تبدیل به افشاگری هایی بی پرده و علنی شده بود، به شرح زیر است:

انتقاد قلعه نوی از عملکرد رئیس ، نائب رئیس و رئیس سازمان پارک ها

 عضو شورای اسلامی سبزوار در نطق پیش از دستور خود در هشتاد و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر نسبت به عملکرد رئیس و نائب رئیس و سازمان پارک ها انتقاد کرد.
به گزارش سبزوارآنلاین محمد رضا قلعه نوی  خطاب به سید قاسم حسینی زاده رئیس شورای شهر که چرا پاسخ نامه های بنده را نمی دهید گفت: بنده  تاکنون6نامه درباره مسائل مختلف  شورا و شهرداری نوشته ام که متاسفانه  نه تنها به هیچ یک از آنها پاسخ نداده اید بلکه دلیلی هم برای این کار اعلام نکرده اید.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در ادامه سخنان خود به حسینی زاده  بیان کرد: اعضاء شورا رای به مصوبه ای دادند که جنابعالی به عنوان نماینده شورا در شورای عالی سرمایه گذاری شهرداری شرکت نمائید ولی مشخص شده دیگر دوستان در جلسات شرکت می کنند بنابراین اگر قرار است شما بر اساس رای اعضاء در جلسات این شورا شرکت نکنید یا دوستان دیگری به جای شما در آن جلسه به نمایندگی از اعضاء شرکت کنند باید این موضوع در صحن شورا  مجددا مطرح و رای گیری شود.
قلعه نوی به اختصاص بین یک و نیم تا 5 درصد مبالغ سرمایه گذاری به اعضای  این شورا با دستور شهردار اشاره کرد و تصریح کرد:  اگر این موضوع صحت دارد شهردار یکبار دیگر درخواستش را به شورا ارائه کند تا اعضاء شورا با اطلاع کافی از شرایط شورای سرمایه گذاری نماینده یا نمایندگان خود را معرفی کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش رفتار متناقض نائب رئیس شورا در برخی مسائل را یادآور شد و گفت:  هر چند آقای پسندیده الان در جلسه  حضور ندارند اما وی در طول حدود یک سالی که از عمر شورا می گذرد به گونه ای در سخنرانی ها و مصاحبه  با رسانه ها سخن گفته اند که انگار فقط وی به دنبال حق و حقیقت و جلو گیری از هر گونه تخلف در شورای شهر می باشد. شهردار سابق ششتمد به  اعلام پذیرش هدیه توسط اعضاء شورا در نطق پیش از دستور آقای پسندیده که اتفاقا در اکثر رسانه ها منعکش شد اشاره کرد و افزود: همه اعضاء و همکاران شورا خاطر مبارکشان است که چندی پیش یکی از شهروندان که نماینده یک شرکت در سبزوار است یک کارتن دستمال کاغذی به ما داد که از زبری اش بینی ات را نمی توانستی تمیز کنی اما نائب رئیس شورا اعلام کردند که اعضاء شورا هدیه قبول کرده اند و این شائبه را به وجود آورد که منتخبین مردم در شورا سکه بهار آزادی یا شمش طلا هدیه گرفته اند این در حالی است که آقای پسندیده و بستگان وی از شروع شورای چهارم تا کنون از مزایای زیادی بهرمند شده اند.
منتخب مردم سبزوار در پارلمان شهری امتیاز تجاری موقت فروشگاه آریو در خیابان کاشفی شمالی، استفاده از تابلوهای شهرداری جهت تبلیغات فروشگاه آریو و آموزشگاه های سخن و معراج اندیشه را از جمله این موارد برشمرد و اظهار داشت: پانزدهم و شانزدهم تیرماه زمین هائی توسط بستگان وی خریداری شده که در محضر شماره 15به ثبت رسیده که در مسیر بازگشائی های شهرداری قرار دارد.
قلعه نوی همچنین به تقابل پسندیده برای معرفی نماینده ای از شورا برای حضور در کمیسیون توافقات شهرداری اشاره کرد و خاطر نشان کرد:  دفاعیه وی در آن زمان باعث شد شورای شهر هیچ نماینده ای را به کمیسیون مذکور معرفی نکند چرا که نائب رئیس محترم معتقد بود که کمیسیون املاک شهرداری غیر قانونی است و در این رابطه  نیز مصاحبه و اعلام کردند که  این کمیسیون، کمیسیون تخلفات است  و تصمیمات این کمیسیون وجهات قانونی ندارد و نادرست است اما  پس از مدتی متوجه شدیم که ملک پدری جناب پسندیده در حد فاصل میدان سی هزار متری و 4 راه بازار روز در  همان کمیسیون تفکیک شده است.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر همچنین  از سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری  بابت واگذاری  حق انتفاع پارک بانوان به جامعه معلولین  اعتراض کرد.
 وی با اشاره به بند ب تبصره 7 بودجه تلفیقی سال 93 شهرداری گفت: سازمان پارکها و فضای سبز زمانی اجازه دارد که حق انتفاع پارک ها، بوستان ها و میادینی که قابلیت تجاری دارند را به افراد حقوقی و حقیقی واگذار کند که اولا آئین نامه مالی و معاملاتی شهرداری را رعایت کند و ثانیا آئین نامه ای را در این خصوص ظرف 45 روز پس از تصویب و ابلاغ بودجه به شهرداری، تدوین و جهت تصویب به شورا ارسال کند.
وی در ادامه از رئیس شورا پرسید که آیا این آئین نامه تدوین و به شورای شهر ارسال شده یا نه؟  حسینی زاده در پاسخ به این سوال قلعه نوی اظهار داشت که آئین نامه ای در این رابطه از سوی سازمان پارک ها دریافت نکرده است. قلعه نوی پس از پاسخ رئیس شورا اظهار داشت: در این صورت سازمان پارک ها تخلف کرده است و بنده تقاضای فسخ این قرار داد را دارم همچنین  خواهش می کنم  آقای دولت آبادی مدیر عامل سازمان به شورا دعوت شود و به همراه شهردار نسبت به عملکرد خود در این رابطه پاسخگو باشند.  
قلعه نوی در پایان عنوان کرد: مطالب مطرح شده توسط مردم از اعضاء شورا پرسیده می شود بنابراین در خواست می کنم که پاسخ مسائل مطرح شده اعلام شود تا اعضای شورای شهر حداقل جواب قانع کننده ای به شهروندان بدهند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی سبزوارآنلاین

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

شهردار سبزوار دیشب تا صبح نخوابید

نظرت را بنویس
comments

می شناسمتون

باریکلا آقای قلعه نوی خوب جانانه از حق شهروندان دفاع کردی حالا برای اینکه نشون بدی مرد اصلاحاتی و یک تنه به قاضی نمی روی،حالا همین قدر که زیر آب پسندیده رو زدی توضیحاتی هم در مورد هزینه های تبلیغاتی شورای خودت در زمان مقصودی افشاگری کن و بگو تو که یک معلم ساده و با حقوق اندک بودی از کجا پول آوردی و صرف تبلیغات کردی یا برای اینکه خورشید پشت ابر نمونه اجازه بده یک استعلام از مال و اموال شما و جناب مقصودی قبل از ورود به شورا تا به حال گرفته بشه تا مردم بفهمند چه قدر صداقت بارتونه.شیری قلعه نوعی اگه همانطور که پسندیده رو به چار میخ کشیدی ثروت و رانت هایی که شهردار اسبق، هاپولی کرده آمارش رو در بیاری.تو می تونی یک آدم صادق باشی اگر همه ی پته ها رو رو آب بریزی و نشون بدی صادقی! حالا این گوی و این هم میدان قضاوت مردم و همگی منتظر تا در خصوص کارای شهردار اسبق هم خودی نشون بدی.آره عزیزم تو می تونی و ما همگی منتظریم!

محمود

انتظار میرود در پی رسالت رسانه ای باشید خدا را در نظر بگیرید و شرح جلسه دفاعیه پسندیده را هم کامل بگذارید آدرس: http://rasad.net/بایگانی/4755

محمود

دوست عزیز با در نظر گرفتن خدا و پرهیز از قضاوت عجولانه از شما خواستم"شرح جلسه دفاعیه" پسندیده رو بزارید. لینکی که شما اینجا ارجاع دادید خلاصه است و نه شرح جلسه و چیزی از دفاعیات پسندیده در این لینک به جز خبر شما نیست. میتونم شما رو به رصد ارجاع بدم اگر به شما برنخوره! آدرس: http://rasad.net/بایگانی/4755

جناب آقای قلعه نوی ادب مرد به ز دولت اوست. مردم نمایندگان منتخب خود را به شورا نفرستاده اند که در غیاب یکدیگر علیه هم موضعگیری کنند. شورا محل تصویب قوانین برای مردم است نه تخریب یکدیگر. با این اقدام نسنجیده شما پسندیده مجبوره در جلسه بعدی شورا علیه شما صحبت کنه و باز در جلسه بعدی شما جواب بدی و این رشته سر دراز دارد. اعضاء محترم شورا لطفاً اختلافات خود را بیرون از شورا حل کنید و چنانچه عضوی از شورا تخلف کرده عضو دیگر باید موضوع را در دادگاه صالحه مطرح نماید تا عادلانه رسیدگی شود نه اینکه پرده دری کند.

همشهری

شنیدم آقای پسندیده به دادگاه شکایت کرده و گفته فقط دردادگاه جواب آقای قلعه نوی رو میده کاش آقای قلعه نوی هم به دادگاه و مراجع حقوقی اعتقاد داشت و به غیبت و تهمت نمی پرداخت. کلا به عنوان یک فرهنگی که سالها در خوشاب ایشون رو میشناختم از ایشون نظرم برگشت.

سبزوار منهای 19 هزار نفر

فک کنم خودش تو این یک سال از اومدنش توی شورای چند برابر مقصودی کش رفت…ولی این کجا و مقصودی کجا….حداقل شهرمون یک رنگی بخودش دید؟ولی این اقا ........ چی؟!! راستی مسعود خان بچه های بالا دنبال این سوژه هان ؟؟؟!!!یک کمیته مسعود یاب تشکیل بدیم؟؟از نوع ............. خودتی خودتی….

شهروند ششتمدی

آقای محمدرضا قلعه نوی اصلاح طلب نیست ایشان یک اصولگرای محض هستند

امیر اسدی

به این نمی گویند افشاگری، می گویند بی حیایی و پرده دری. آقای قلعه نوی من به شما به عنوان یک نماینده اصلاح طلب ارادت داشتم ولی الان متوجه شدم که شما چقدر بی درایت هستید که برای خراب کردن مسعود پسندیده ، خانواده محترم ایشان را که اتفاقاً زندگی شان را برای انقلاب هزینه کرده اند زیر سوال برده اید. خوب اگر تخلف کرده اند موضوع را به دادگاه صالحه ببرید و محکوم کنید. آقای قلعه نوی یک اصلاح طلب هیچگاه به لمپنیسم روی نمی اورد. صد رحمت به اصولگراها که حداقل اینگونه بی محابا دهنشان را باز نمی کنند تا عقده گشایی کنند.

empror

همین آقای پسندید زمان مقصودی از هیچ پرده دری دریغ نداشتند و تمام خانواده شون (خواهر و همسر و پسر عمه و ...) رو وارد بازی خودشون کردند. این که فروشگاه RU مال پسندیده هاست و بدون مجوز یه ملک رو تبدیل به تجاری کردند چه ربطی به بی حیائی داره؟

mina

جنابعالی اگر شناخت لازم از جناب پسندیده داشتید حتما موافق نظر اقای قلعه نوی می بودید. فقط به مطالب متناقض با شخصیت ایشان در فیس بوک مراجعه کنید

mehdi

ای بابا این پسندیده هم که توزرد ازکاردراومد .واقعا مامردم بیچاره ای هستیم که باید افراد نالایقی نماینده مادرشورای شهرباشند. تواین مملکت همه دنبال منافع خودشونن این پسندیده هم مثتسنا نیست .

نامی فرد

جبهه مقصودی دوباره فعال شد.

سبزوار منهای 19 هزار نفر

دمت گرم آقای قلعه نوی گل کاشتی....حال حاج قاسم و مسعود خان پسندیده تیر هایتان به خطا رفت؟...مسعود جان چه پاسخی داری که بگی؟؟شما ها کاسه هاتان کج هستو پر نمی شود ، یادته ساله گذشته چه بگم بگمی راه انداخته بودی ؟؟راستی کمیته حقیقت یابت کو ؟؟خدایا به بزرگیت بگردم که واقعا کارگردانی بس مدبر و توانایی هستی

محمد

متاسفانه عملکرد جناب دکتر طالبی در مدت تصدی ایشان در شهرداری بجای اینکه اتحاد بین اعضا شورا را بیشتر کند دارد به جاهای نامطلوبی می رسد شهردار حلقه اتحاد بین اعضای شوراها می باشند هر انتصاب نادرست و نابجا و هر حرکت غیر اخلاقی و غیر منصفانه شهردار باعث تشنج در شورای شهر می گردد آقای دکتر شما وزنه تعادل شورا هستید اگر شورا از حالت عادی خارج گردد مسبب آن شما هستید

قاسمی

به عملکرد دکتر طالبی چه ربطی داره؟ اون خودش باید زیر نظر شورای شهرحرکت کنه نه که اون بخواد به اینا جهت دهی کنه

موسي الرضا

موضوعات خوبی مطرح شده است امیدوارم پاسخگویی مناسب به این نامه صورت گیرد تا افکار همشهریان سبزواری در خصوص عملکرد اعضای شورای شهر و شهرداری روشن شود.
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما