افتتاح نخستین مرکز اقامتی بهبود مصرف‌کنندگان مواد مخدر بانوان در سبزوار

 به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، مرضیه کسرائی صبح امروز در آیین افتتاح این مرکز با بیان اینکه این مجموعه اقامتی با اعتباری بالغ بر 50 میلیون تومان هزینه تاسیس شده است، اظهار داشت: متاسفانه ما هنوز آمار دقیقی از تعداد بانوان معتاد در شهرستان در دست نداریم.

وی بابیان اینکه جمعیت بانوان مصرف‌کننده مواد مخدر درکشور رو به افزایش است تصریح کرد: آلوده شدن بانوان و یا مادران به مواد مخدر خسارات جبران‌ناپذیری را به بنیان خانواده‌ها وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه دو مرکز اقامتی بهبود میان مدت مصرف‌کنندگان مواد مخدر در شهرستان تاسیس و راه‌اندازی شده است، افزود: یکی از مراکز در اختیار آقایان و مرکز دوم در اختیار بانوان است که با مشارکت بخش خصوصی و  تحت نظارت اداره بهزیستی فعالیت می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه شهرستان
سبزوار سومین شهر در استان خراسان‌رضوی است که از نعمت داشتن این مرکز اقامتی ویژه بانوان بهره‌مند است، ادامه داد: در سراسر کشور فقط 45 مرکز ترک اعتیاد بانوان درحال فعالیت هستند.

رئیس اداره بهزیستی
سبزوار با بیان اینکه در این مراکز از دارو استفاده نمی‌شود، یادآور شد: ایمان‌مداری ،مشاوره و مددکاری، خودباوری و بردباری از نکاتی است که در این مراکز برای درمان بیمار مورد توجه است.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین کارهایی که در این مراکز اقامتی صورت می‌گیرد، توانمندسازی بانوان و حرفه‌آموزی به آنان است.

در ادامه این مراسم فرماندار
سبزوار نیز با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر یک بلای خانمان‌سوز اجتماعی است که متاسفانه روز به روز هم درحال پیشرفت و توسعه است، اظهار داشت: بانوان و مادران عمود خیمه خانواده هستند وقتی مادری دچار این بیماری می‌شود در حقیقت خانواده دچار آسیب شده است.

احمد برادران با بیان اینکه در نظام اسلامی توجیهی برای وجود این‌گونه بلایای خانمان‌سوز وجود ندارد، افزود: باید به سمت فرهنگ‌سازی در زمینه مواد مخدر برویم و با تقویت مبانی دینی با این بلای خانمان‌سوز مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه آمارهای موجود در حوزه مواد مخدر در کشور وضعیت خوب را نشان نمی‌دهد، ادامه داد: ما در نظام اسلامی بهترین و زیباترین مبانی فرهنگی را برای مبارزه با این بلای خانمان‌سوز داریم.

وی با بیان اینکه باید این واقعیت اجتماعی را بپذیریم که اعتیاد موجود است و موجودیت فراگیر شده، یادآور شد: باید با ارائه راهکارهای مناسب و کارشناسی شده به سمتی برویم که پیشگیری را زودتر از درمان انجام دهیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان
سبزوار با بیان اینکه توان بخش خصوصی می‌تواند در زمینه درمان معتادان و توانمندسازی آن‌ها مفید و موثر واقع شود، ادامه داد: مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردمی می‌توانند در این زمینه کمک بسیار مهم و بزرگی به دولت کنند.

منبع :خبرگذاری فارس

 

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما