پخش مجدد انیمیشن «راشن و ماهشن» هنرمندان سبزواری از سیمای استانی خراسان

مجموعه انیمیشنی «راشن و ماهشن» که در سال 92 توسط هنرمندان مطرح عرصه انیمیشن سبزوار تولید شد و در نوروز 93 هر روز از شبکه استانی سیمای خراسان رضوی به نمایش درآمد، در روزهای اخیر مجددا از شبکه استانی سیمای خراسان در حال پخش است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، راشن و ماهشن اولین مجموعه انیمیشنی تولید شده توسط هنرمندان سبزواری است که به سفارش و با بودجه صدا و سیمای خراسان رضوی در این شهر تولید شده و در چند قسمت از شبکه استانی پخش شده است.

کیفیت کار هنرمندان سبزواری در تولید این مجموعه پویا نمایی به حدی بود که طبق اطلاعات موجود در تحریریه اسرارنامه قرار داد ساخت سری دوم راشن و ماهشن نیز با سیمای استانی خراسان رضوی پس از اخذ موافقت های اولیه در حال انعقاد است. بدین ترتیب سبزوار پس از مشهد مقدس اولین شهرستان خراسان رضوی است که در تولید مجموعه های انیمیشنی طرف قرارداد صدا و سیمای استانی شده  و با ادامه این روند، دیار سربداران در حال تبدیل شدن به یکی از مراکز تولیدات پویا نمایی صدا و سیمای خراسان رضوی است.

راشن و ماهشن هم اکنون هر روز ساعت 10:45 صبح از سیمای استانی خراسان رضوی در حال پخش است.

سری اول مجموعه انیمیشنی راشن و ماهشن در 13 قسمت 10 دقیقه ای به تهیه کنندگی سیمای استانی خراسان رضوی و به دست هنرمندان گروه مهندسی پویانمایی سروستان سبزوار به سرپرستی پروانه باغانی طی مدت حدوداً 2 سال تولید شده است و موسسه فرهنگی هنری کیاسبز بیهق و خانه هنردانشجوی حوزه فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری از دیگر مجریان و حامیان این طرح بوده اند.
 
این مجموعه پویانمایی در بهمن ماه 92 با حضور مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی و تعدادی از میهمانان استانی و کشوری در سبزوار رونمایی شد.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

سخنرانی مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در آیین رونمایی از انیمیشن راشن و ماهشن

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما