فرمانده انتظامی سبزوار خبر داد

مرکز کنترل ترافیک در سبزوار راه اندازی می شود

فرمانده انتظامی سبزوار از راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، قنبرعلی آزادواری ظهر امروز در جمع مسئولان سبزوار با بیان اینکه این شهرستان از معدود شهرهای استان است که در آن بیش از 120 هزار دستگاه موتورسیکلت تردد می‌کنند؛ اظهار داشت: متاسفانه راکبان موتورسیکلت‌ها در سطح شهرستان قانون را رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی با اجرای طرح‌های ترافیکی با موتورسواران متخلف برخورد می‌کند، تصریح کرد: متاسفانه برخی راکبین موتورسیکلت‌ها با عبور از خیابان‌های ورود ممنوع هم جان خود و هم جان شهروندان را به خطر می‌اندازند.

فرمانده انتظامی سبزوار با بیان اینکه برای کنترل بهتر خیابان‌های اصلی، چهارراه‌ها و مسیرهای پرتردد نیازمند نصب دوربین‌های کنترل ترافیک در سطح شهر هستیم، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح برعهده شهرداری است که امیدواریم به زودی با راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک شهرداری سبزوار این مشکل نیز حل شود.

آزادواری با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات مهم حوزه ترافیکی در شهرستان معضل پارک موتورسیکلت‌ها در پیاده‌روها است، گفت: برخی از خیابان‌های اصلی شهر دارای عرض کمتری نسبت به دیگر خیابان‌ها هستند که این امر سبب شده تا راکبین موتورسیکلت‌ها، وسیله نقلیه خود را در این خیابان‌ها به دلیل کمی محل پارک، داخل پیاده‌روها پارک کنند.

وی با بیان اینکه پیگیری زیادی شده برای رفاه حال همشهریان پارکینگ‌های ویژه موتور سیکلت در این خیابان‌ها انجام شود، اضافه کرد: بیش از 9 محل پارک در خیابان‌های اصلی و فرعی شهر توسط کارشناسان ناجا شناسایی شده که در مرحله نخست چهار محل پارک با نظارت پلیس راهور ناجا و توسط شهرداری ایجاد می‌شود.

فرمانده انتظامی سبزوار در ارتباط با ساماندهی موتورسیکلت‌های سه چرخه نیز گفت: این وسایل نقلیه در حقیقت برای حمل محصولات کشاورزی و کار در روستاها طراحی شده که متاسفانه مالکان این سه چرخه‌ها از این وسیله استفاده‌های دیگری مانند حمل آهن و بار را می‌کنند.

وی افزود: با هماهنگی شهرداری مالکان این وسایل نقلیه شناسایی و اطلاعات آنها در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قرار گرفته و برای هر موتورسیکلت سه چرخه یک کد شناسایی صادر شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما