ارزیابی مثبت رئیس دانشگاه حکیم سبزواری از عملکرد فرجی دانا وزیر علوم

موضوع استیضاح وزیر علوم ، تحقیقات و فن آوری در روزهای اخیر به یکی از مباحث داغ سیاسی در سطح کشور تبدیل شده است.

در این بین شهرستان سبزوار نیز به عنوان یکی از قطب های دانشگاهی کشور که در شمال شرق ایران پس از مشهد مقدس جایگاه اولین شهر دانشگاهی را به خود اختصاص داده است، از این موضوع تأثیر پذیرفته و مقامات و واکنش های مقامات و چهره های مختلف دانشگاهی این شهر را برانگیخته است.

از جمله شخصیت های دانشگاهی سبزوار که تا کنون در ارتباط با عملکرد فرجی دانا و موضوع استیضاح  او اظهار نظر کرده اند، دکتر علی اصغر محمدی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی سبزوار و دکتر جواد حدادنیا رئیس دانشگاه حکیم سبزواری هستند.

اظهارات دکتر محمدی درباره عملکرد وزیر علوم پیش از این در اخبار قبلی اسرارنامه منتشر شده است:

اقدامات وزیر علوم در یک سال گذشته باعث رشد علمی در دانشگاه ها شده است

 

دکتر حدادنیا نیز که هم اکنون چند ماهی است ریاست دومین دانشگاه بزرگ و معتبر ملی در شمال شرق ایران را برعهده گرفته در گفتگویی با خبرگزاری ایرنا عملکرد فرجی دانا را مثبت ارزیابی کرده و گفته است :

 

فرجی دانااز لحاظ علمی و مدیریتی شخصیتی توانمند است

رییس دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار گفت : ˈفرجی داناˈ از لحاظ علمی و مدیریتی شخصیتی توانمند است و عملکرد خوبی در این مدت داشته است .

ˈجواد حدادنیاˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سوابق خوب مدیریتی و اجرایی وزیر علوم افزود : ایشان چهار سال ریاست دانشگاه تهران را در کارنامه مدیریتی خود دارد .

وی با بیان اینکه بایستی فرصت بیشتری به ˈفرجی داناˈ به عنوان وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری داده شود ، افزود : کار در وزارت علوم یک کار زیربنایی است که نتیجه گیری عملکرد در آن حداقل به سه تا چهار سال زمان نیاز دارد .

وی با اشاره به فضای حاکم در دانشگاه ها طی یک سال اخیر اظهار داشت : در یک سال گذشته فضای دانشگاه ها از نشاط و امید خوبی برخوردار شده است.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری افزود : در این مدت انگیزه همکاران هیات علمی برای فعالیت های علمی و پژوهشی افزایش یافته و تعاملات علمی با سایر کشورها رشد فزاینده به خود گرفته است.

وی با اظهار اینکه ایجاد آرامش توأم با حرکت علمی یکی از دستاوردهای وزارت علوم در یک سال گذشته بوده ، بیان داشت : افزایش انگیزه های فعالیت در هیات علمی را می توان به فال نیک گرفت و این مساله نوید تحرک و خیزش علمی خوبی در کشور است .

دکتر حدادنیا در خصوص انتخاب روسای دانشگاه ها در یک سال اخیر بیان داشت : رؤسای دانشگاه ها عموما از افرادی انتخاب شده اند که از لحاظ علمی سرآمد دانشگا ههای خود بوده اند و این باعث افزایش توان علمی در دانشگاه ها شده است .

وی افزود : در دانشگاه حکیم سبزواری با صرفه جویی های انجام شده بودجه پژوهشی آن به چهار برابر افزایش پیدا کرده و همکاران با فراغ بال بیشتری به سمت پژوهش در حرکت هستند.

رییس دانشگاه حکیم سبزواری فعالیت دانشگاه ها را در مسیر امید ، تلاش و پشتکارعنوان کرد و بیان داشت : در فضای دانشگاه ها اولویت انتصابات با افرادی است که از وجهه علمی، اجرایی و تعهد بالایی برخوردار باشند .

حدود 9 هزار دانشجو در 10 دانشکده حکیم سبزواری در مقاطع تحصیلی مختلف در حال تحصیل هستند .

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظرت را بنویس
comments

کجای این دانشکاه معتبره آخه؟؟؟!!!
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما