رییس مرکز آموزش علمی کاربردی سبزوار :اقدامات وزیر علوم در یک ساله اخیرباعث رشد علمی در دانشگاهها شده است

 رییس مرکز آموزش علمی و کاربردی سبزوار 2 (اسرار) گفت : وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در یک ساله گذشته عملکرد خوبی داشته است


علی اصغر محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نمایندگان ملت حق استیضاح وزیر را دارن ، افزود : اقدامات وزیر علوم در یک ساله اخیر سبب افزایش بودجه پژوهشی و باعث رشد علمی در دانشگاه ها شده است .

وی افزود: در این دولت طرح های صنعتی که با رکود مواجه شده بود دو باره در پژوهشگاه ها و دانشگاه ها شروع شده است.

وی اظهار کرد: در چند سال گذشته به خصوص در سال های 90 و 91 کسری بودجه دانشگاه ها و پژوهشگاه ها موجب پایین آمدن رشد علمی دانشگاه ها شده بود.

رییس مرکز آموزش علمی و کاربردی
سبزوار 2 افزود : در این مدت هیچ بودجه ای برای کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در نظر گرفته نشده بود و این مساله باعث رکود علمی و ناراحتی بسیاری از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی شده بود.

دکتر محمدی همچنین با اشاره به قطع پرداخت هزینه های سفرهای مطالعاتی و شرکت در کنفرانس ها بین المللی در چند سال اخیر، گفت : در دولت جدید این مشکلات علیرغم تحریم ها روند خوبی داشته است.

وی اظهار کرد: وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری دولت تدبیر و امید با درایت و برنامه ریزی هایی که انجام دادند نه تنها بودجه کامل دانشگاه ها و پژوهشگاه ها را پرداخت کردند بلکه برای کارهای تحقیقاتی و پژوهش های علمی و صنعتی نیز بودجه خاصی در نظر گرفتند.

رییس مرکز آموزش علمی و کاربردی سبزوار2 ادامه داد : در سال 93 روند بودجه پژوهشی دانشگاه ها علی رغم وجود تحریم ها رشد چشمگیری داشته تا جایی که در هشت ماه سال 2014 ایران یک پله صعود رشد علمی داشته است .

دکتر محمدی گفت : همچنین انتخاب روسای شایسته چه از نظر علمی و چه از نظر مدیریتی باعث رشد و شکوفایی و بازگرداندن روحیه نشاط و امید به دانشگاه ها شده است .

وی با بیان اینکه جای تقدیر و تشکر دارد که انتخاب تعدادی از روسای دانشگاه ها و پژوهشگاه ها را برعهده خود اساتید گذاشته اند ، افزود : حتی روسای انتخاب شده این روند را ادامه داده و تعدادی از معاونین خود را با انتخاب اعضای هیات علمی به همکاری دعوت کرده اند.

وی ادامه داد : این مساله برای اولین بار در کشور ما روی داده و موجب می شود که تمام اعضا هیات علمی نیز خود را به عنوان همکار معاونان و رییس دانسته و در بسیاری از امور با جان و دل کمک کنند.

حدود 1600 دانشجو در مرکز آموزش علمی و کاربردی سبزوار2(اسرار) مشغول تحصیل هستند.

سبزوار در 237 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است .

منبع : ایرنا

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما