نمایشگاه عکس مروت به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های باستانی در سبزوار

هفدهم شوال مصادف با سالروز نبرد سرنوشت ساز و پهلوانی مولی الموحدین حضرت علی (ع) با  عمربن عبدود از قهرمانان صاحب نام کفار در جنگ خندق است که با رزم دلاورانه امام اول شیعیان، به شکست تن در داد و باعث شد سرنوشت آن جنگ به نفع مسلمانان به پایان برسد.

این روز امسال برای اولین بار در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های باستانی نامگذاری شده است.(منبع1) ، (منبع2)

17 شوال در سال جاری مصادف شد با 23 مردادماه که به تازگی سپری شده است.

خوشبختانه در  سبزوار دیار سرافراز سربداران به عنوان شهری که از دیرباز علاوه بر نقش های اصیل و محوری فرهنگی و سیاسی در شرق ایران به عنوان یکی از قطب های مهم ورزشی به ویژه ورزش های پهلوانی نیز شناخته می شده است، از همین اولین سال نامگذاری روز فرهنگ پهلوانی و ورزش های باستانی، به همت گروهی از علاقه مندان به فعالیت های ورزشی ، برنامه مناسبی تدارک دیده شده است که عموم شهروندان علاقه مندان و مسافران این شهر می توانند به مدت چند روز از این برنامه در سبزوار بهره ببرند.

مجله سبزواریان، خبر این برنامه را به شرح زیر توضیح داده است:

مجله اینترنتی سبزواریان.کام با همکاری و همراهی اداره فرهنگی هنری شهرداری سبزوار اقدام به برگزاری نمایشگاه عکس “روایت مروت” کرده است.

به گزارش سبزواریان این نمایشگاه از روز یک شنبه ۲۶ مردادماه آغاز به کار نموده و به مدت ۱۰ روز تا شنبه ۲شهریور در محل آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه که برای اولین بار در شهر سبزوار برگزار گردیده است، بیش از ۵۰ عکس دیده نشده از پهلوانان و ورزشکاران سبزواری به نمایش درآمده است.

منبع: سبزواریان
 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

درخشش نونهال سبزواری در رقابت های قهرمانی کشتی کشور

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما