اعتصاب خبرنگاران سبزوار به پایان رسید/ پیگیری ها تا دریافت پاسخ کتبی ادامه خواهد یافت

اعتصاب خبرنگاران و رسانه های سبزوار از ظهر امروز پس از رسیدگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به شکایات اصحاب رسانه دیار سربداران درباره رفتار غیرحرفه ای یکی از نشریات محلی به پایان رسید.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، این خبر را سیدمحسن جعفری دبیر انجمن صنفی خبرنگاران در جلسه ای که با حضوراعضای این انجمن در محل تالار جلسات شهرداری سبزوار برگزارشد، اعلام کرد.

به طور خلاصه در این جلسه مطرح شد: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار پس از اعتراض خبرنگاران، به عملکرد ضعیف نشریه سربداران رسیدگی کرده است و تمامی موارد شکایات از جمله سرقت اخبار، مصاحبه ها و گزارش های متنی و تصویری و به خصوص درج مطلب مناسبتی روز خبرنگار که انتشار چنان مطلبی در آن موقعیت در شأن خبرنگاران نبوده  و نیز انتشار غیرقانونی بعضی شماره های این نشریه به اطلاع علی اکبر طیب مدیرمسوول سربداران رسیده و توضیحات و تعهدات لازم در این زمینه از وی اخذ شده است.

برپایه این گزارش، از این پس آقای مرتضی دلبری از سمت سردبیری سربداران کنار گذاشته شده و درباره سردبیری وی در نشریه فرهنگ نیز پس از تماس و گفتگوی محبوبه طبسی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار با مدیرمسوول نشریه مذکور، تصمیم گیری لازم صورت خواهد گرفت.

در این جلسه همچنین مطرح شد که شاید این اولین مرتبه ای باشد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار به این صورت جدی وارد مبحث ساماندهی و رسیدگی به وضعیت نشریات مکتوب کاغذی درشهرستان می شود.

در نهایت ضمن اینکه دبیر انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار ضمن اعلام پایان یافتن مدت اعتصاب رسانه های این شهر تأکید کرد: از آنجایی که خبرنگاران سبزوار خواستار پاسخی کتبی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نسبت به اعتراضات اخیر خود هستند، پیگیری های لازم از سوی انجمن تا حصول این نتیجه ادامه می یابد.

در ادامه این جلسه خبرنگاران حاضر به بیان و بررسی بعضی چالش های موجود در فعالیت انجمن صنفی خبرنگاران سبزوار پرداختند و مسائل درونی این صنف را مطرح کردند.

گزارش تصویری این جلسه در بخش عکس نامه اسرارنامه منتشر شده است. شما گرامیان هم اکنون می توانید برای مشاهده این تصاویر روی اینجا کلیک کنید.

 

کوچه پس کوچه پیوندها

کلیک کنید:

اعتراض خبرنگاران سبزوار به عملکرد ضعیف یک نشریه محلی و اهانت به اصحاب رسانه

نظرت را بنویس
comments
پربازدیدترین محبوب‌ترین‌ها پرونده ویژه نظرات شما